Odgovor
Zaštitnik potrošača
S obzirom na Vaše pitanje koje se odnosi na to koja su Vaša prava u pogledu reklamacije neispravne pegle ističemo sledeće: u smislu člana 54. Zakona o zaštiti potrošača, potrošač u slučaju kada je roba nesaobrazna ima pravo da zahteva od trgovca popravku ili zamenu. Potrebno je da potrošač opredeli šta u konkretnom slučaju od ta dva prava želi. Ukoliko zamena ili popravka nisu moguće, potrošač može da zahtevati raskid ugovora i povraćaj novca.
Kako se u konkretnom slučaju radi o kvaru na pegli, koju ste u postupku reklamacije dobili kao zamenu, jer je prethodna takođe bila neispravna, te postoji sumnja da određeni model sadrži eventualnu grešku, pa zamena možda i ne bi imala efekta, tako da Vi imate pravo zahtevati raskid ugovora i povraćaj novca, ne morate zahtevati zamenu.
Takođe, potrebno je da reklamaciju istaknete u pisanom obliku, a trgovac je dužan u smislu člana 58 Zakona o zaštiti potrošača da Vam u roku od 15 dana od dana prijema odgovori u pisanom obliku na reklamaciju, u suprotnom čini prekršaj, što je potrebno prijaviti nadležnoj tržišnoj inspekciji.