Pitanje čitaoca

Slavica R. Sombor
20. mart 2020.

Već dva puta mi se dogodilo da sam reklamirala proizvode trgovcima u roku od šest meseci od kupovine. U oba slučaja trgovac nije želeo da vrati novac i ubeđivali su me kako nemam pravo da biram i da ja odlučujem da li će mi oni vratiti novac. Dakle, prihvate reklamaciju, a onda zahtevaju da uzmem proizvod u zamenu. Novac niko ne da. Kako da se ponašamo u takvim situacijama i da li u tom slučaju možemo da se obratimo tržišnoj inspekciji?

Odgovor
Zaštitnik potrošača

Ukoliko nije prošlo šest meseci od datuma kupovine, potrošač ima pravo da prilikom ulaganja reklamacije zahteva da se nesaobraznost otkloni popravkom, zamenom, umanjenjem cene ili raskidom ugovora, odnosno, povraćajem novca.

Takođe, potrošač ima pravo da zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom za drugi proizvod, umanjenjem cene ili raskidom ugovora zbog istog ili drugog nedostatka koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna opravka je moguća samo uz izričitu saglasnost potrošača.

Ne možete raskinuti ugovor ako je nesaobraznost robe neznatna.

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem