Pitanje čitaoca

Senka Matović, Novi Sad
24. jul 2019.

Kupila sam detetu cipele u jednoj privatnoj prodavnici u Novom Sadu, ali su mu male. Otišla sam da ih zamenim, ali nije bilo odgovarajućeg broja. Tražila sam povrat novca jer mi se ništa drugo nije svidelo, ali su me odbili i rekli da nisu u obavezi čak ni da mi zamene kupljenu robu, a još manje da mi vrate pare. Šta mogu da učinim, koja su moja prava?  

Odgovor
Centar potrošača Srbije

Po Zakonu o zaštiti potrošača, obaveza trgovca da robu zameni ili izvrši povraćaj novca postoji kada nešto nije u redu s robom, a da je greška na trgovcu/proizvođaču, tj. kada za oštećenje robe nije kriv potrošač.
Kada Vam roba ne odgovara iz nekog subjektivnog razloga obaveza trgovca ne postoji, već samo dobra volja i dobra poslovna praksa kako bi se potrošači zadržali kao mušterije, što većina trgovaca radi, po ugledu na susedne zemlje. Da je roba recimo bila lošeg kvaliteta, ili se rašila ili ja pocepana prodata, to je već drugačija situacija, i tada postoji obaveza trgovca po zakonu.

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem