KOME DA SE ŽALITE, PROIZVOĐAČU ILI TRGOVCU? Evo gde prema Zakonu počinje proces reklamacije Informer DN
četvrtak, 10. 10. 2019. u 14:18
Da li se reklamacija podnosi proizvođaču, ili se najpre obraćamo trgovcu?

Proces reklamacije prema Zakonu o zaštiti potrošača-član 54 počinje kod trgovca, to jeste u radnji u kojoj ste kupili proizvod.

Potrošač može da izjavi reklamaciju prodavcu radi ostvarivanja svojih prava, kao i zbog pogrešno obračunate cene i drugih nedostataka.

Tražite od trgovca reklamacioni list u koji ćete navesti kakav problem s proizvodom imate (opis neispravnosti) i ako se isti utvrdi, na koji način želite da se reklamacija reši.

Prema Zakonu o zaštiti potrošača (član 54) imate pravo da izaberete da li želite popravku ili zamenu, pa je potrebno da i to naglasite prilikom reklamacije i da se to unese u reklamacioni list.

Prodavac je dužan da na prodajnom mestu vidno istakne obaveštenje o načinu i mestu prijema reklamacija, kao i da obezbedi prisustvo lica ovlašćenog za prijem reklamacija u toku radnog vremena.

Trgovac po zakonu ima osam dana da odgovori na vašu reklamaciju kako će se ona rešavati. Trgovac može odneti robu u ovlašćeni servis ili je predati uvozniku, odnosno proizvođaču, radi dijagnostikovanja problema.

Ako neispravnost nije napravljena vašom krivicom, već je, recimo, loš kvalitet ili fabrička greška, a desila se u periodu manjem od šest meseci od dana kupovine, smatra se da vam je prodato neispravno i imate po zakonu pravo izbora da se nesaobraznost otkloni popravkom ili zamenom proizvoda.

Ovo pravo imate i posle šest meseci do navršene dve godine, ali se ono po zakonu ne podrazumeva, već je podložno dokazivanju i zavisi od prirode robe i prirode kvara.

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem