ZAKON ČUVA I TRGOVCA: Zaštita potrošača pomaže prodavcima da bolje rade, evo kako

ZAKON ČUVA I TRGOVCA: Zaštita potrošača pomaže prodavcima da bolje rade, evo kako Informer DN
petak, 28. 02. 2020. u 16:06
Zaštita potrošača nije samo namenjena zaštiti prava i interesa potrošača već na neposredan način utiče i na bolje uslove poslovanja samih trgovaca

Sektor za zaštitu potrošača Ministarstva trgovine tako obaveštava i trgovce o načinima na koje mogu da utiču na saradnju s kupcima, ali i da bolje razumeju svoje obaveze. Šta to trgovci moraju da urade da bi kupac bio zadovoljan i posle reklamacije?

Ukoliko je trgovac uvažio reklamaciju, u obavezi je da potrošaču ponudi da bira između popravke ili zamene, koju bi trebalo da izvrši bez značajnijih nepogodnosti za potrošača, a u primerenom roku. Pod zamenom se podrazumeva zamena za robu iste vrste, modela, količine.

Ukoliko nije u mogućnosti da ponudi odgovarajuću zamenu (npr. nema u prodaji model patika koje je potrošač prvobitno kupio, odgovarajuće veličine, boje), može zameniti za neku drugu robu, ali samo ukoliko potrošač na to pristane.

Ukoliko zamena ili popravka nisu moguće ili za trgovca predstavljaju nesrazmerno opterećenje, potrošač može da zahteva sniženje cene (vraćanje određenog procenta, to jest određenog dela cene koju je naplatio od potrošača) ili da traži raskid ugovora.

Raskid ugovora podrazumeva da potrošač trgovcu vraća robu, a on njemu novac. Pitate se koji iznos vraća u slučaju da je od dana kupovine do dana povraćaja novca došlo do sniženja, odnosno povećanja cene – u takvim slučajevima, u obavezi je da vrati onaj iznos koji je primio od potrošača na dan kupovine, bez obzira na kasnije nastale okolnosti.

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem