TELENOROVE NAVLAKUŠE NA ŠTETU KORISNIKA: Nude besplatnu uslugu, ubrzo počnu da je naplaćuju

TELENOROVE NAVLAKUŠE NA ŠTETU KORISNIKA: Nude besplatnu uslugu, ubrzo počnu da je naplaćuju Informer
utorak, 15. 10. 2019. u 14:15
Oduzimanje neiskorišćenog kredita, uvođenje naplate besplatnog dodatka, ukidanje besplatnog računa samo su neki od poteza kojima je ova kompanija od početka godine zavukla ruku u džep klijentima

Kompanija "Telenor" je od početka godine povukla bar pet poslovnih poteza na štetu svojim korisnicima (pogledaj okvire). Uglavnom je reč o uslugama koje su promovisali kao besplatne, sa ciljem da privuku klijente, da bi u nekom momentu naprasno počeli da ih naplaćuju.

Da problem bude još veći, korisnici su se često žalili da nisu blagovremeno i adekvatno obavešteni o promenama, a kompanija se štiti time da je sva obaveštenja objavila na svom sajtu!

Poslednji u nizu primera njihove nepoštene poslovne politike jeste odluka ovog operatera da nakon nekoliko meseci agresivne reklamne kampanje u kojoj su promovisali besplatan internet za dve omiljene aplikacije po izboru korisnika, od 1. oktobra krenu sa naplatom ove usluge, i to po ceni od 49 dinara svakog meseca.

Da stvar bude još gora, od početka ovog meseca oni su počeli da naplaćuju i održavanje "starter" tekućeg računa u njihovoj banci po ceni od 150 dinara mesečno, iako su najveći broj mladih klijenata skupili upravo time što su ovu uslugu davali besplatno.

Rupa u zakonu

Domaći stručnjaci iz oblasti zaštite potrošača tvrde da su u "Telenoru" sada prevršili svaku meru.
Nenad Bumbić iz udruženja "Zaštita potrošača" ističe da, prema zakonu, "Telenor" ima pravo da počne da naplaćuje svoje usluge, ali je ovo i čist primer nepoštene poslovne prakse.

Ovo je čist primer nepoštene poslovne prakse, ali i ozbiljne obmane korisnika "Telenora"
Nenad Bumbić, Zaštita potrošača

- Što se tiče ovog slučaja, gde su od 1. oktobra počeli da naplaćuju svoje usluge, tu su oni odradili posao po zakonu jer je propisano samo da moraju 30 dana ranije da na prigodan način obaveste svoje korisnike kako bi imali vremena da raskinu ugovor ukoliko im se promene ne sviđaju.

Međutim, nigde se ne kaže šta je to prigodan način, pa zbog toga operateri "hvataju" krivine i obaveštenje samo "okače" na sajt. Zbog ove rupe u zakonu korisnici nemaju vremena za raskid ugovora, jer ko još proverava sajtove nekoliko puta mesečno?! - kaže Bumbić.

Neophodne kazne

Ipak, ovo je čist primer nepoštene poslovne prakse, ali i ozbiljne obmane korisnika "Telenora". Čak slobodno možemo da kažemo i da je ovaj mobilni operater prevario svoje korisnike, jer ako mesecima nudite i "punite glave" potrošačima obećavajući im besplatne usluge, a onda, kada privučete dovoljan broj novih klijenata, odjednom počinjete da naplaćujete to, šta je to, nego prevara i obmana?!

Smatram da ovakvo poslovanje ne sme proći nekažnjeno i da nadležni organi pod hitno moraju da sankcionišu ovakvo postupanje - napominje Bumbić.

U Pokretu za zaštitu potrošača takođe su osudili "Telenorove" odluke, naročito onu o zamrzavanju kredita pripejd korisnicima.

- Nedopustivo je da "Telenor" na ovaj način uzima novac korisnicima, ovo ograničenje je nezakonito i neustavno. Niko nema prava da "blokira" vaš novac na vašem računu i da vas natera da kredit, recimo, od 200 dinara potrošite za 60 dana, jer je tako odlučeno u ovoj kompaniji.

Ova odluka pod hitno treba da bude ukinuta! Što se tiče ostalih slučajeva, to su sve marketinški trikovi kojima oni dovode svoje korisnike u zabludu! Jedino što potrošači mogu da urade jeste da ne nasedaju na ovakve trikove. Sa stanovišta etičkih normi, nikako ne mogu da podržim ovakvo poslovanje "Telenora" - napominju u Pokretu.
 

 


SLUČAJ 1: Besplatan dodatak sada košta 49 dinara

"Telenor" je svojim pripejd korisnicima nudio, između ostalog, besplatan internet za dve omiljene aplikacije po izboru (Fejsbuk, Instagram, Vocap, Tviter i/ili Viber) za sve "Telenor" pripejd korisnike.

Svim korisnicima koji su aktivirali ovu uslugu ona se nakon 30 dana obnavljala, i to besplatno, bez dodatnih troškova. Međutim, od 1. 10. 2019. produženje korišćenja usluge "internet za dve omiljene aplikacije" naplaćuje se po ceni od 49 dinara sa PDV, i to na svakih 30 dana.

Među nezadovoljnim korisnicima nalazi se i Đorđe Gavrilović, koji je na Tviter nalogu "Telenora" napisao da nije bio obavešten da je nastupila ovakva promena i da se, suprotno tvrdnjama operatera da je dobio SMS o izmenama uslova, to nije desilo.

- Ovo je apsolutna neistina i sem obasipanja porukama za dan interneta, druga obaveštenja nisam dobio. Budući da vaše sadašnje rukovodstvo na sve gleda kao na trošak, pa i na zaposlene, samim tim što dolazi do ovakvih ophođenja i promena, sve više ljudi vam odlaze iz mreže.

Ovo je bio maltene jedini razlog zbog koga sam ostao korisnik, jer su raniji navodi glasili da će usluga ostati besplatna do daljnjeg - napisao je Gavrilović.

 

 

SLUČAJ 2. Nema više sporog interneta

Svi oni koji su korisnici "Telenor" kućni internet 1. aprila bili su neprijatno iznenađeni, jer im je ukinut spor net nakon što iskoriste onaj po maksimalnoj brzini. Od tada, nakon potrošenog internet saobraćaja po maksimalnoj brzini iz tarifnog paketa "Telenor home", "Telenor kućni internet 100" i "Telenor kućni internet 150" neće biti moguće korišćenje interneta po smanjenoj brzini, već samo uz aktivaciju tarifnog dodatka.

- Najlakši način za prikupljanje korisnika: ponudi ugovor "Home 150" i spor net nakon potrošenih 150 gb. Prikupi što više korisnika zbog sporog interneta koji služi kao rezerva, a onda ih sve kolektivno "namagarči" i izmeni ugovorne uslove tako da više nemaju spor internet. A ako požele da raskinu taj bespravno izmenjen ugovor, ovaj umili operater nekad traži penale za preostale mesece ugovora.

Bravo, upravo ste se svrstali u najvećeg lopova među operaterima! Jedan korisnik manje nije veliki problem - napisao na Tviteru jedan u nizu nezadovoljnih korisnika.


SLUČAJ 3: Mamili besplatnim računom, a sad ga naplaćuju

"Telenor" banka privukla je masu, mahom mladih klijenata, jer im je dala primamljivu ponudu, a to je da neće naplaćivati održavanje "starter" tekućeg računa, koji između ostalog podrazumeva i izdavanje kartice za onlajn plaćanje.

Međutim, mnogi od njih su bili neprijatno iznenađeni kada im je na mejl stiglo obaveštenje da od 1. oktobra banka počinje da naplaćuje i ovaj paket, i to po ceni od 150 dinara mesečno. Plaćanje održavanja računa nije jedino što ne ide u prilog vlasnicima "starter" paketa. Naime, prema novom tarifniku, svaka transakcija će se naplaćivati po 50 dinara (dosad je bila besplatna). Takođe, uvedeno je i plaćanje SMS obaveštenja, a svaka poruka koštaće 10 dinara.

Ovaj postupak "Telenor" banke razbesneo je vlasnike "starter" računa, a među njima je i Nikola Krstić, koji se zapitao:

- "Telenor" banka je najavila naplatu održavanja "starter" računa. Interesuje me da li je ispravno to što su dosad korisnicima nudili, promovisali i otvarali baš ovaj paket računa pod izgovorom da nema naplate održavanja i pritom im nisu nudili osnovni paket računa, koji ne podleže naplati održavanja?

Dakle, radi se o obmani korisnika, zar ne? Da se razumemo, uopšte se ne radi o ceni za mesečno održavanje. Mislim da je "Telenor" namerno korisnicima nudio otvaranje ovog paketa a da nije ponudio osnovni - ogorčen je Nikola.

 


SLUČAJ 4: Oduzimaju kredit trajno posle 60 dana

Kompanija "Telenor" od 26. februara ove godine počela je da primenjuje izmenjene uslove dopune kredita kojima na lukav i perfidan način potkrada svoje pripejd korisnike.

Naime, prošle godine ova kompanija skratila je važenje uplaćene dopune sa 330 na samo 60 dana, nakon čega se neiskorišćeni novac zamrzavao do sledeće uplate kredita. Ali onda su otišli korak dalje, pa su svoje korisnike obavestili da se neiskorišćeni kredit nakon ovog roka zauvek briše. Na taj način "Telenor" primorava korisnike da novac potroše u kratkom roku ili im ga, u suprotnom, direktno otima.

Kristina Živanović korisnica je "Telenor" pripejda, koju je ova odluka i te kako razbesnela.
- Prošle godine nekako sam progutala odluku da mi nakon 60 dana, ukoliko ne iskoristim sav kredit, zamrzavaju novac do sledeće dopune. Ali ovo sada prevršilo je svaku meru. Taj "Telenorov" broj imam više od 10 godina i imam razloge zašto ne želim da ga ukinem.

S druge strane, koristim službeni telefon i zbog toga ne želim da taj broj prebacujem na postpejd jer mi jednostavno ne treba. Ovako, sad moram na svaka dva meseca da uplaćujem bar po 300 dinara, a ako ih ne iskoristim, taj novac će jednostavno nestati.

Postavljam pitanje da li je normalno da mi neko nekažnjeno uzme nešto što sam kupila svojim novcem - ogorčena je Kristina.

 


SLUČAJ 5: Reklamirali aplikacije, mesec dana kasnije jednu ukinuli

"Telenor" je navukao svoje klijente da instaliraju aplikacije za čuvanje kontakata i fotografija, a onda korisnicima tražili doplatu ili će ih ukinuti.

Tokom januara građanima koji koriste usluge "Telenora" stigla je poruka sa besplatnom ponudom da sve svoje kontakte iz telefona prebace na aplikaciju "My contacts" kako bi bili bezbedni i osigurani.

Sa druge strane, ljubiteljima fotografije i selfija ponuđena je opcija da svoje slike iz telefona sačuvaju uz pomoć aplikacije "Capture". Sve ovo uz napomenu da je to još jedna sjajna nagrada i ponuda za njihove korisnike.

Međutim, samo mesec dana kasnije operater je istim tim korisnicima mreže poslao poruku da se aplikacija za kontakte ukida od 1. marta, a da se kapacitet aplikacije za čuvanje fotografija smanjuje na dva gigabajta.

I sve to bez objašnjenja kako da oni koji su instalirali ove opcije povrate svoje kontakte i slike na svoj nalog?!

"Telenor": Poslovne odluke kompanije

U "Telenoru" tvrde da o svakoj promeni blagovremeno i adekvatno obaveštavaju korisnike, kao i da se oni mogu informisati putem zvaničnog sajta. 

- "Telenor" uvek svoje korisnike unapred i blagovremeno informiše o svim promenama u vezi sa uslugama koje pruža. Za to se koriste svi dostupni kanali komunikacije poput personalizovanog SMS-a i insertera uz mesečne račune. U svakom trenutku sve relevantne informacije o novim ponudama i izmenama dostupne su i na "Telenorovom" sajtu - kažu u ovoj kompaniji. 

Na pitanje zašto su, kao poslednju u nizu nepovoljnosti za korisnike, ukinuli besplatan internet za dve aplikacije po izboru korisnika, s obzirom na to da su tom uslugom privukli veliki broj mladih klijenata, iz ove kompanije kažu:

- U pitanju je poslovna odluka kompanije što znači da korisnici i dalje mogu neograničeno da koriste dva digitalna servisa po svom izboru mesec dana, ali od sada po ceni od svega 49 dinara - kažu u "Telenoru".

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem