OPREZ! ŠOPING PREKO INSTAGRAMA MAČKA U DŽAKU: Za 7. 490 dinara dobili smeće od patika

OPREZ! ŠOPING PREKO INSTAGRAMA MAČKA U DŽAKU: Za 7. 490 dinara dobili smeće od patika printscreen
četvrtak, 07. 11. 2019. u 14:13
Umesto verne kopije najki, Nikoli Đ. stigao par obuće koji uopšte ne liči na onaj koji je poručio. Prvo mu obećali zamenu, a onda ga blokirali

Kada naručujete robu preko Fejsbuk ili Instagram stranica, budite spremni na to da će vam stići proizvod koji nije ni nalik onom koji ste videli na fotografijama! Naručivanje preko sumnjivih stranica na društvenim mrežama znači da vam tu niko ne garantuje kvalitet i bezbednost, a samim tim ni šta ćete zateći u paketu kada ga platite.

Samo jedan u nizu prevarenih potrošača koji su 'izvisili' za narudžbinu preko interneta bio je i Nikola Đ. iz Beograda, koji je preko Instagram stranice "pa_tike.shop1" poručio sinu patike! Prema njegovim rečima, sve je delovalo veoma profesionalno i po pravilu, ali agonija je nastala kada je otvorio paket i video šta je zapravo dobio za 7.720 dinara.

Nelegalni internet prodavci ne poštuju zakone koji nas štite
Ministarstvo trgovine

- Sin je po svaku cenu želeo nove "air max" patike, ali su u radnji zaista preskupe. Gledali smo malo preko interneta i na društvenoj mreži Instagram pronašli smo nekoliko stranica koje prodaju onlajn, i to veoma dobre kopije.

Na stranici "pa_tike.shop1" izabrao je model "air max 99". Cena je bila 7.490 dinara plus troškovi poštarine 230 dinara, što je bilo prihvatljivo. Izabrao je plave patike sa belim i sivim šarama i providnim vazdušnim đonom. Poslao je prodavcu sliku željenog modela i odgovarajući broj. Porudžbina je prihvaćena i rekli su nam da očekujemo paket kroz dva dana. Tako je i bilo - otkriva Nikola i dodaje da je agonija nastala tek kada su otvorili poštanski paket.

Blokirali ih

- Kurir je doneo paket, ni slutili nismo da smo nasamareni i još jedna u nizu žrtava prevare. Otvorili smo kutiju i bili potpuno šokirani i zgroženi. Nisu bile uopšte patike koje smo naručili i platili, već sasvim neki drugi model, mnogo jeftiniji. To su bile platnene, sive patike, sa belim pertlama.

printscreen

 

Katastrofa. Odmah smo pisali ovoj stranici na Instagramu, zvali dostupan broj telefona na profilu i rekli su nam da će sve biti sređeno. Prošlo je nekoliko dana i, kako se niko nije javljao, pokušali smo da uđemo ponovo na stranicu, međutim, blokirali su profil mog sina, a na telefon se nisu više javljali. Bukvalno su nas prevarili i pokrali - očajan je naš sagovornik.

printscreen

 

Kontrola prodaje preko interneta posao je Ministarstva trgovine, koje je tokom prošle godine obavilo na desetine inspekcija. Poseban problem za potrošače je to što nelegalni internet prodavci ne poštuju zakone koji nas štite, pa se često dešava da na robu kupljenu na ovaj način nemamo pravo reklamacije.

Prava i obaveze

- Trgovac preko interneta je dužan da u trenutku zaključenja ugovora, a najkasnije prilikom isporuke robe, preda potrošaču u pisanoj formi: obrazac za odustanak od ugovora, uputstvo za odustanak od ugovora, kao i primerak potpisanog ugovora o prodaji robe na daljinu. Potrošač ima 14 dana da odustane od kupovine - kažu u Tržišnoj inspekciji.

Legalni trgovci na Fejsbuku i Instagramu moraju da ostave poslovne podatke, odnosno podatke o svojoj delatnosti, poslovno ime, adresu, telefon, PIB, propisane formulare.

- Kada se ti podaci ne nalaze na Fejsbuk ili Instagram stranici, već se pojavljuje samo mogućnost da se roba naruči preko telefona, potrošač treba da posumnja da se radi o neregistrovanom trgovcu - upozorava inspekcija.

Nenad Bumbić: Prevara i obmana

Predsednik Udruženja "Zaštita potrošača" Nenad Bumbić predlaže da kupci odustanu od svake kupovine ukoliko prodavac ne želi da lično uzmete robu ili ne možete da je proverite pre plaćanja.

- Ovo je tipičan primer prevare i obmane potrošača! I to i jeste zamka kada se naručuje onlajn, naročito preko neproverenih internet stranica na društvenim mrežama. Najbolje je da kupci zakažu susret sa prodavcem kako bi mogli da provere ispravnost robe.

Najveću opasnost od prevare nosi to što je kupac dužan da potpiše da je primio neoštećenu pošiljku pre nego što je otpakuje. Veliki problem je i što većina ne zna da potpisuje upravo to, jer poštari samo kažu "potpišite da ste primili" - napominje Bumbić i smatra da nadležni organi moraju da urede ovu potrošačku sferu i reše ovakve probleme.

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs
Đole
08.11.2019. / 11:16

Moramo svi da pazimo..prevare su na svakomm koraku

Rada
08.11.2019. / 11:20

Imala sam slično iskustvo, ali slala sam im negativne komentare, pa su odustali....ne isplati se ni njima

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem