CRNA LISTA AUTOMOBILA SA EVRO3 MOTOROM: Ova vozila uskoro neće moći da uđu u Srbiju

CRNA LISTA AUTOMOBILA SA EVRO3 MOTOROM: Ova vozila uskoro neće moći da uđu u Srbiju pexels.com
sreda, 13. 11. 2019. u 14:53
Od Nove godine se uvode nova pravila. Vozači u Srbiji više neće moći da kupuju bilo koje marke automobila, vozila starija od 15 godina podležu zabrani uvoza

Vozači širom Srbije biće uskraćeni za kupovinu omiljenih vozila poput "opel korse", folksvagenovog "golfa 3" ili "fijata bravo". Mnoge u Srbiji je ovakva odluka razočarala i iznervirala, ali je ona neophodna upravo zbog smanjenja zagađenosti i zbog zaštite životne sredine.

Novim merama biće moguć uvoz polovnih automobila tek od standarda "evro 4" motora, čija je proizvodnja počela od juna 2005., navode Novosti.

Jedna bitna stvar koju mnogi ne znaju jeste da vozači neće imati problem da i dalje voze automobile sa "evro 3" motorom, ali će biti zabranjen dalji uvoz tih vozila u Srbiju. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je ranije najavio uvođenje ovih novih mera i upravo je tada naglasio neophodnost zaštite životne sredine.

- Sve smo bogatiji, sve je više automobila i sve je više isparenja. Zato sam danas razgovarao sa Fabricijom iz Evropske unije, da pokrenemo novi zeleni plan, da zabranimo automobile koji imaju Evro 3 motore. Videćemo šta još možemo da uradimo kako bismo zaštitili vazduh u našim gradovima - rekao je Vučić gostujući na RTS.

Mnogi eksperti smatraju da su nove mere dobre, jer su noviji automobili daleko manji zagađivači od onih sa "evro 3" motorom.

Neki od popularnijih modela vozila za koja će biti zabranjen uvoz su:

Alfa Romeo 147, Opel korsa C, Opel astra G, Folksvagen pasat B5, Folksvagen polo, Folksvagen golf 3, Folksvagen golf 4, Folksvagen golf 5 iz prve dve godine proizvodnje, Fijat punto, Fijat panda, Fijat bravo, Fija stilo, Ford fokus, Ford fijesta, Reno megan, Reno klio, Reno tvingo, Reno senik, Pežo 206, Pežo 307, Citroen C3, Citroen C4, Citroen C5, Citroen pikaso, Dačia logan, Volvo V50, Mercedes A klasa, Mercedes C klasa, Mercedes E klasa, BMW 320, BMW 520, BMW 525, Audi A4, Audi A6, Audi A8, Tojota korola, Seat ibica, Škoda fabija i Škoda oktavija.

Da podsetimo, automobili sa "evro 3" standardom su pravljeni od 1. januara 2000. do 1. januara 2006. godine. Ovaj standard emituje sledeću količinu štetnih gasova: ugljen monoksida (CO) na 2,3 g/km, hidrikarbona (HC) na 0,20 g/km, te azot-oksida (NOx) na 0,15 g/km kod benzinskih agregata, a kod dizel CO 0,66 g/km, HC 0,56 g/km, NOx: 0,50 g/km.

Evropska unija će u narednim godinama proizvoditi i motore sa "evro 7" standardom, a od 1. januara 2020. na snazi će biti novi fokusiran pre svega na smanjenje nivoa emisije CO2.

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs
zoki
13.11.2019. / 18:29

Zasto " ADIO " ??? U Nemackoj se jos vozi euro 3 Jeli to opet neka MUCKA da sto vise grcamo ??? Napisite KO JE TAJ sto pise takav zakon - IME I PREZIME da znamo kome da spomenemo majku

Ljupce
20.11.2019. / 06:52

Ja se sam pita ziveo sam na zapadu 30 god.austrija svajcarska jos tad su poceli da misle na zagadenost abgastest i dobijes nalepnicu da je zalepis na sofersajbnu koja vazi godinu dana ako to nemas kazna mi i dan danas nemamo tek sad mislimo na zagadenost .prazne se zapad nemacka starih kanti otpada a uveli zakon garanciju na polovnjake min.1 godina garancija da a kad je u pitanju abgas zagadenost zalisi sta izlazi kroz auspuf na zapadu voze se auta stara i po 100 godina olteimer sam se pitam ko je ovde normalan a ko nije.

zoran
02.01.2020. / 22:26

Tog coveka sto pise te " zakone i propise " treba degradirati i otrati da kopa krompir i kukuruz zato sto je nesposoban za taj posao koji radi . On ukuda evro 3 i 4 a za male " tam " i stare kamione i autobuse krseve koji prave " dimne zavese " dozvoljava registracije . Ja mislim da to nije normalno

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem