ŠOK ISPOVEST RADNIKA "FORDA": Svesno smo ugrađivali nesipravne menjače, prevarili kupce!

Reč je o defektu koji može dovesti do potpunog gubljenja snage motora, i to pri kretanju velikim brzinama. Problematični modeli "fijesta" i "fokus"
Sedmorica radnika koja su radila na razvoju i lansiranju novih "Fordovih" modela "fijesta" i "fokus" priznali su da je ta kompanija učestvovala u prevari kupaca, tako što im je svesno prodavala automobile s neispravnim menjačima. Reč je o defektu koji može dovesti do potpunog gubljenja snage motora, i to pri kretanju velikim brzinama.
- Znali smo njihovu tajnu i ništa nismo učinili po tom pitanju - potvrdila su sedmorica zaposlenih iz te auto-kompanije.
Znali smo njihovu tajnu i ništa nismo učinili. Ruke su nam prljave, osećamo se grozno - Radnici "Forda"
Naime, pojedini modeli automobila s neispravnim menjačima prodavani su kupcima bez ikakve šanse da se menjači uopšte poprave.
- Ruke su nam prljave, osećamo se grozno - rekao je jedan inženjer koji je želeo da ostane anoniman, a koji je igrao ključnu ulogu u sklapanju i proveri spornih automobila.
Bez provere
Kad su ga pitali da li je kompanija ignorisala rana upozorenja svojih stručnjaka na neispravnost pojedinih menjača, zaposleni u "Fordu" potvrdio je da su vozila bila ispravna kad su ih dopremili na testiranje, ali su tokom probne vožnje i nakon hiljade pređenih kilometara bili svesni da nešto nije u redu. Inženjer je između ostalog rekao:
- Rečeno nam je: "Ništa ne proveravajte", dobili smo čudna naređenja. Nakon toga, ako postavljate pitanja, optuženi ste za pobunu. Neke od kolega su čak i pokušale da učine nešto, ali bezuspešno, a većini su ruke bile vezane. Ipak, bili smo svesni da će takvi menjači izazvati mehaničku katastrofu - ispričao je ovaj inženjer.
Ćutali godinama
Reč je o takozvanom DPS-6 menjaču s dvostrukom spojnicom zvanom "paueršift", koja je upotrebljena u čak dva miliona automobila "fokus" i "fijesta" prodatih u protekloj deceniji. To je postalo predmet masovnih parnica i savezne istrage za prevaru.
U "Fordu" su bili svesni do koje mere je DPS-6 loš još od 2011. godine. Dizajn je do te mere neuspešan da može izazvati potpuni gubitak snage motora tokom vožnje, i to na autoputu pri visokim brzinama.
Odšteta od pola miliona dolara
U julu 2018. godine porota u Los Anđelesu je dodelila odštetu od 554.000 dolara vlasniku koji je optužio "Ford" da mu je "na prevaru prodao 'fokus' sa DPS-6 uprkos tome što je znao da ne može da se popravi".
Dokaz da su u "Fordu" svesni problema je to što su vlasnici "fokusa" 2014-2016. i "fijeste" 2014-2015. dobili ponudu za produženu garanciju na sedam godina ili 160.000 milja (257.495 kilometara), dok je standardna garancija pet godina ili 100.000 milja (160.934 km).
Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE
Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE
Najnovije informacije na portalu Informer.rs
Pročitajte još
PRODAVCIMA AUTOMOBILA CVETA POSAO: U 2019. uvezeno 16.000 polovnjaka više, evo šta se najviše traži
SKUPLJA REGISTRACIJA VOZILA U 2020.: Evo koliko će to vozače koštati i od čega će cena zavisiti
NEMAČKI AUTO-GIGANT U VELIKOM PROBLEMU: BMW povlači 230.000 vozila jer mogu da se zapale!

