VLASNIK NOVOG MERCEDESA U OČAJU: Usred vožnje otpao točak, zbog fabričke greške umalo da poginemo!

VLASNIK NOVOG MERCEDESA U OČAJU: Usred vožnje otpao točak, zbog fabričke greške umalo da poginemo! Informer DN
utorak, 14. 01. 2020. u 15:06
Na autoputu, pri brzini od 110 km/h, delovi su se razleteli na sve strane, kola su se osam puta okrenula i udarila u bankinu * Već četiri meseca automobil se nalazi u servisu, prekriven ciradom, a još nije doneta odluka kako će Goran Simonović biti obeštećen

Ako ste do sada verovali u izreke "Svim automobilima se prevoziš, samo se u 'mercedesu' voziš" ili "Najbolji auto je nov auto", posle ove priče verovatno nećete.

Neću pristati na popravku jer ne želim da stavim dete u "zakrpljeni" automobil koji ima fabričku grešku i u kome umalo nisam poginuo
Goran Simonović

Goranu Simonoviću iz Žitorađe je na "mercedesu GLE kupe" starom samo 11 meseci, a koji je platio čak 86.000 evra, iz čista mira otpao točak u toku vožnje i jedva je izvukao živu glavu. Nakon ove havarije na autoputu posle Rume, osam puta se okrenuo, nekoliko puta udario u bankinu i zaustavio u suprotnom smeru.

Samo pukom srećom i zbog činjenice da nije bilo drugih vozila na putu, izbegnuta je tragedija. Da sve bude gore, za ovaj gotovo nov automobil Simonoviću su sedam dana pre spornog udesa prilikom redovnog servisa majstori rekli da je potpuno ispravan.

Informer DN

 

I posle havarije, "Mercedes" je još jednom pao na ispitu, jer Simonovićev automobil već četiri meseca stoji u servisu i ni do danas nije doneta odluka da li će dobiti novo vozilo ili će mu biti vraćen novac.

Da skandal bude veći, u izveštaju osiguranja piše da su iz "Mercedesa" tražili da se automobil prekrije ciradom kako druge mušterije ne bi videle šta se dogodilo. Kap koja je prelila čašu bilo je to što je Simonović od ljudi koje zna u ovoj kompaniji saznao da planiraju da popravljaju ovaj automobil, koji ima očiglednu fabričku grešku. Kako kaže, on na to neće pristati i pravdu će, ako treba, potražiti na sudu.

Informer DN

 

U ispovesti za Zaštitnik potrošača, Goran Simonović je detaljno otkrio kako mu se kupovina luksuznog vozila pretvorila u pakao.

- Godinama vozim "mercedes", ovaj mi je četvrti. Odlučio sam da kupim što bolji model i da obavezno bude nov jer imam dete od tri godine i bezbednost mi je na prvom mestu. Ovaj "GLE kupe" sam kupio u septembru 2018. u "Kemo Impeksu", koji je ovlašćeni prodavac, i sa svim popustima platio sam ga 10.123.438 dinara, što je nešto više od 86.000 evra.

Servis: Ne smemo o toj temi

Kontaktirali smo i "Mercedesov" servis "Trijaška" iz Bačke Palanke, gde Simonovićev automobil stoji pokriven ciradom već četiri meseca. Međutim, tamo nismo dobili odgovore na naša pitanja.
-

O tom slučaju zaista ne smem ništa da pričam bez gazde, a on nije tu jer je otišao u centralu "Mercedesa". Preneću mu da ste zvali, ostavite mi broj - rekla nam je osoba koja se javila na telefon.

Vlasnik ovog servisa nam se do zaključenja broja nije javio.

Nakon 11 meseci vožnje, odvezao sam ga na redovan servis u ovlašćeni servis u Bačkom Petrovcu. Tamo su mi rekli da je sve u najboljem redu.

Sedam dana nakon toga, sa bratom sam iz Beograda krenuo poslovno za Nemačku. Čim smo prošli naplatnu stanicu Ruma, čuo se prasak iz pravca zadnjeg desnog točka - priča Simonović i nastavlja:

- Izgubili smo kontrolu nad automobilom, osam puta smo se okrenuli i nekoliko puta smo udarili u zaštitnu ogradu i zaustavili se okrenuti u suprotnom smeru.

Kada smo ustanovili da nismo povređeni, izašli smo napolje i imali šta da vidimo. Zadnji desni točak bio je u travi pored puta. Na tom mestu gde je bio točak sve je bilo pokidano.

Poluosovina je ležala nasred puta, a vazdušni amortizer je odleteo u zaštitnu ogradu. Delovi su bili na sve strane - priseća se naš sagovornik.

Peh za pehom

Na sreću, na autoputu nije bilo vozila, a jedini vozač koji je bio iza njih pritekao im je u pomoć.
- Rekao nam je da je vozeći iza nas video kako izbija nekakva para iz točka, a onda su počeli da izleću delovi. Dao nam je broj telefona i rekao da će svedočiti ako treba. Nakon toga je došla policija i napravila zapisnik.

Informer DN

 

Ustanovljeno je da nismo imali alkohol u krvi, niti da smo bilo kako izazvali ovu nezgodu. Automobil je odšlepan u servis u Bački Petrovac, tamo gde su ustanovili da je potpuno ispravan.

Usledila su nova Simonovićeva razočarenja u kompaniju "Mercedes".

- Nije mi bilo jasno kako je ovo moglo da se dogodi. Auto je vozio moj brat brzinom od 110 km/h. Ovakve stvari ne bi smele da se događaju ni na starim automobilima, a kamoli na novom "mercedesu". Sreća je da smo izvukli žive glave, da se nismo prevrnuli ili da neko nije naleteo na nas jer bismo sigurno poginuli. Uz sve to, nije se otvorio nijedan vazdušni jastuk. Doživeo sam ogroman stres tog dana i zbog toga i dalje idem kod lekara.

Jasno je da je reč o grešci u materijalu. Vlasnik treba da traži novo vozilo, jer ovo nikada ne može dobro da se popravi Vladan Kontić, auto-mehaničar

Zvao sam firmu od koje sam kupio kola, kao i servis, da vidim zašto se to dogodilo i šta će preduzeti. Rekli su mi da su slučaj prosledili u centralu u Nemačkoj da oni odluče. Od tada je prošlo četiri meseca, ja sam bez automobila, a oni još ništa nisu odlučili - rekao nam je Simonović, a potom otkrio i još neke marifetluke nemačkog giganta.

- U izveštaju osiguranja piše da treba da se zameni čak 35 delova, kao i da je "Mercedes" zahtevao da se automobil prekrije ciradom kako drugi vozači koji dovoze tu automobile na servis ne bi videli šta se dogodilo. Krajem novembra su dolazili i Nemci i slikali kola. Zvanično još nisam dobio odgovor, ali su mi u servisu rekli da misle da je prvo pukla spona, pa onda sve ostalo.

Takođe su mi rekli da se, iako iz Nemačke još nije stigao zvaničan odgovor, pretpostavlja da će automobil popravljati. Na to neću pristati i ne želim da stavim dete u "zakrpljeni" automobil koji ima fabričku grešku i u kome umalo nisam poginuo. Nikada više neću kupiti automobil ove marke - jasan je Simonović.

Zakonska prava

Iskusni auto-mehaničar Vladan Kontić, kome smo dali na uvid fotografije udesa, kaže da je siguran da je u pitanju fabrička greška u materijalu.

- Čuo sam za raznorazne stvari koje se događaju na novim automobilima, ali za ovako nešto još nisam. Vreme je masovne proizvodnje i najvećim brendovima se događa da sa trake siđe 200-300 vozila koja imaju neku grešku, a da to ne primete.

Ovakve stvari ne smeju da se dešavaju. Teško sa fotografije mogu da ocenim da li je prvo pukla spona ili poluosovina ili nešto treće, ali to nije ni važno. Jasno je da je reč o grešci u materijalu.

86 hiljada evra plaćen je sporni automobil

Zbog toga je dobro što je vlasnik automobila angažovao advokata i veštaka i treba da traži novo vozilo, jer ovo nikada ne može dovoljno dobro da se popravi.

Ovde je sve jasno kao dan, postoje zapisnici, izveštaji osiguranja i nemoguće je da iz "Mercedesa" bilo šta negiraju - jasan je Kontić.

Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Petar Bogosavljević rekao je da po zakonu Simonović ima prava da bira da li želi nov automobil, povraćaj novca ili popravku starog.

On takođe napominje i da može da naplati obeštećenje za nematerijalnu štetu, kao i naknadu za to što četiri meseca nije imao automobil, iako je maksimalan rok za koji je "Mercedes" morao da reši problem mesec dana.

- Ovde može da se primeni načelo saobraznosti po kome je garancija od dve godine obavezna. Pošto se dogodio ovako veliki kvar, zakon jasno kaže da vlasnik automobila može da bira između novog vozila, vraćanja novca i popravke starog i o tome se izjašnjava pismenim putem.

"Mercedes" ne može da neće da mu da novi automobil ili vrati novac jer nemačka automobilska kuća nije i ne može biti jača od države Srbije i njenih zakona. Uz to, oni su reklamaciju morali da reše u roku od 30 dana. Tu se stiče uslov za raskid ugovora.

11 meseci je star "mercedes" kome je otpao točak

Uz to, pošto je u pitanju fabrička greška koja je čoveku donela toliki stres, psihičke probleme i ugrozila mu život, vlasnik automobila ima prava i na naknadu nematerijalne štete koja često zna da bude i veća od vrednosti samog automobila.

Takođe, tu su naknade i za nekorišćenje automobila četiri meseca. Vlasnik vozila ima mnogo osnova da pokrene spor i da ga dobije - kaže Bogosavljević.

"Mercedes": Žao nam je, mnogo nam je žao....

Povodom ovog skandala kontaktirali smo i "Mercedes" i postavili im niz pitanja, a oni su nam odgovorili sledećim saopštenjem.

- Kompanija "Dajmler" stavlja veliki akcenat na sigurnost vozila, sa ciljem osiguravanja maksimalne bezbednosti učesnika u saobraćaju. Predmetno vozilo je proizvedeno i isporučeno u skladu sa najstrožim standardima "Dajmler grupacije", kao i svim zakonima i propisima. Svi radovi koji se obavljaju u okviru ovlašćene "Mercedes-Benz" servisne mreže su u skladu sa smernicama proizvođača.

Kompanija "Star import" d. o. o., kao generalni distributer za brend "Mercedes-Benz" u Srbiji, na prvo mesto stavlja brigu o klijentu i, u skladu sa tim, ima i prati jasno definisane procedure kako bi u najkraćem roku odgovorila na sve zahteve klijenata. U toku su detaljna ispitivanja predmetnog slučaja u cilju utvrđivanja okolnosti nastanka.

Imajući u vidu da je taj proces u toku u ovom trenutku, u cilju zaštite integriteta kupca, kao i našeg brenda, svako prenošenje, davanje i objavljivanje neproverenih zaključaka je neosnovano i nije u interesu svih zainteresovanih strana.

Izražavamo žaljenje zbog nemile situacije u kojoj se naš klijent našao - piše u odgovoru "Star importa".

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs
 
 
 
 

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem