NAFTNA KOMPANIJA REKLAMOM VARA KUPCE: Ko sipa 20 litara na "Molu", dobije nov auto, al' zamalo

NAFTNA KOMPANIJA REKLAMOM VARA KUPCE: Ko sipa 20 litara na Molu, dobije nov auto, al zamalo InformerDN
petak, 17. 01. 2020. u 15:43
TV spot kojim se promoviše nagradna igra u kojoj je glavna premija "hjundai i20" tipičan je primer prevarnog oglašavanja i kršenja zakona, tvrde stručnjaci

Ako vam trebaju kola, samo svratite do "Mola"! Zvuči suviše dobro, ali tako bi trebalo da bude ako je verovati reklamama ove naftne kompanije koje se ovih dana emituju na svim televizijama. A reč je, zapravo, prema rečima stručnjaka, o prevarnom oglašavanju, jer "Mol" nepotpunim informacijama dovodi ljude u zabludu!

Ukoliko doslovno poslušate ono što vam kažu u reklami, dovoljno je da na "Molovoj" pumpi sipate 20 i više litara goriva i osvojićete nov "hjundai i20".

Tržišna inspekcija mora da otvori ovaj slučaj i da se stane na put ovakvoj kampanji. Reklama mora da se obustavi, a da se odgovorni kazne
Dejan Gavrilović, "Efektiva"

Zapravo, to je samo jedan od uslova da biste učestvovali u nagradnoj igri, a uz to morate biti član "Mol plus" kluba i da na kraju imate sreće, jer se dobitnici ne proglašavaju kupovinom, već nasumičnim softverskim odabirom iz baza transakcija. Ali ove informacije dobićete samo ukoliko detaljno pročitate svaku stavku sa sajta ove kompanije

- Svrati do "Mola", osvoji kola, novi "hjundai i20"! Sipajte minimum 20 litara bilo kog goriva i učestvujte u nagradnoj igri. Nagradna igra organizuje se za članove MOL PLUS KLUB programa lojalnosti koji u jednoj transakciji kupe 20 l ili više bilo kog goriva, uz provlačenje kartice lojalnosti.

U slučaju da kupac nema karticu lojalnosti, može se prijaviti tako što će ispuniti obrazac na stanici. Dobitnici nagrada se utvrđuju nasumičnim softverskim odabirom, izvlačenjem elektronskih prijava iz baze registrovanih transakcija, u prostorijama MOL Serbia - stoji u objašnjenju nagradne igre, ali samo na "Molovom2 sajtu.

Obmana i zabluda

Prema rečima domaćih stručnjaka, ovo je tipičan primer prevarnog oglašavanja, obmane potrošača i ozbiljno kršenje Zakona, za koje je predviđena kazna i do 2.000.000 dinara!

Predsednik Udruženja "Efektiva" Dejan Gavrilović kaže za Zaštitnik potrošača da u ovom slučaju moraju da reaguju nadležni organi i da ispitaju "spornu" reklamu.

- Ova reklama "Mol" kompanije klasično je prevarno oglašavanje i samim tim kršenje Zakona o oglašavanju za koji je predviđena novčana kazna od 300.000 do 2.000.000 dinara. Reč je o obmani potrošača, jer ih navodi na pogrešne ekonomske odluke, drugačije od onih koje bi doneli da nisu videli reklamu.

3 miliona dinara je maksimalna kazna za prevarno oglašavanje

Reklamni tekst jeste sporan, jer zaista deluje da je vaše samo da sipate 20 litara goriva i dobijete nova kola. To je obmana i dovođenje u zabludu kupaca i potrošača i to mora da se sankcioniše - napominje Gavrilović i dodaje:

- Zato nadležni organi, a pre svega tržišna inspekcija mora da otvori ovaj slučaj i da se stane na put ovakvoj kampanji. Pre svega, reklama mora da se obustavi, a zatim i promeni njen tekst i marketinško propagiranje koje neće ići na štetu kupcima, ali i da se odgovorni kazne za ovakvo neprofesionalno postupanje i oglušivanje o Zakon.

Loše poslovanje

Predsednica Centra za edukaciju i zaštitu potrošača Vera Vida napominje da je ovo tipičan primer loše poslovne prakse.

- To je neprofesionalnost i pružanje dezinformacija kupcima. Reč je o obmani potrošača, a samim tim i dovođenje u zabludu. To se ne sme tolerisati i nadležni organi to moraju da urede bolje, ali i da pojačaju sankcije za takvo poslovanje kompanija.

Ukoliko se u bilo kojoj reklami nešto objavi, to potrošači moraju da dobiju, nebitno da li je reč o akcijskoj ceni, poklonu uz kupovinu ili kao što je ova nagradna igra kompanije "Mol" - smatra Vida.
 

"Mol": Sve je po zakonu

U kompaniji "Mol" kažu da nagradna igra pod sloganom "Svrati do Mola, osvoji kola", koja je u toku, ni u kom slučaju ne krši nijedan zakon Republike Srbije, pogotovo ne Zakon o oglašavanju.

- Kroz sve vidove oglašavanja i komunikacije jasno je predočen koncept i pravila naše nagradne igre tako da prosečan potrošač ni u kom smislu ne može biti doveden u zabludu.

Nagradna igra je organizovana pod uslovima jasno komuniciranim potrošačima i kroz sve promo-materijale i kroz sama pravila sa kojima su svi potrošači upoznati. Dodatno, pravila nagradne igre su prošla sve kontrole i dobila sva potrebna odobrenja od nadležnih organa - kažu u ovoj kompaniji.

SPORNA REKLAMA KOMPANIJE MOL

InformerDN

 

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem