SRĐANA SU U "METROU" POKRALI ČETIRI PUTA ZAREDOM: Evo od čega kod njih morate da se čuvate

SRĐANA SU U METROU POKRALI ČETIRI PUTA ZAREDOM: Evo od čega kod njih morate da se čuvate InformerDN
utorak, 04. 02. 2020. u 16:48
Nišliju Srđana Mišića u ovom marketu četiri puta zaredom zakinuli tako što su mu naplatili za po jedan proizvod više nego što je imao u korpi * U potrošačkim udruženjima tvrde da imaju niz takvih pritužbi na ovaj trgovinski lanac i pozivaju nadležne da reaguju jer smatraju da to nije slučajno

Ako u prodavnicama "Metro keš end keri" kupite 10 čokolada, nemojte se iznenaditi ako vam naplate 11, a ukoliko uzmete pet kesica supe, na računu će vam biti šest. Da sve bude gore, od ovakve prakse ne prezaju ni kada kupujete skuplje proizvode, pa umesto jedne flaše viskija otkucaće vam dve.

Poslednjih meseci našoj redakciji javio se niz oštećenih kupaca koji tvrde da su im kasirke u ovom prodajnom lancu naplaćivale više proizvoda nego što su imali u korpi, i to uglavnom onda kada je kupovina velika i potrošač ne može da primeti potkradanje.

InformerDN

Srđan Mišić

Jedan od njih je i Nišlija Srđan Mišić, koji je u kratkom vremenskom roku u "Metrou" pokraden na ovaj način čak četiri puta.

- Godinama kupujem u "Metrou" i pravim izuzetno velike račune, ali ih nikad nisam kontrolisao. Pre nekoliko meseci sam nehotice kod kuće pregledao račun i video sam da su mi umesto 10 naplatili 11 čokolada. To rade vrlo uigrano - kasirka prvo otkuca jednu, a posle ukuca još deset, umesto devet.

Prilikom sledeće kupovine su mi uradili isto sa praškom za pecivo, a u narednoj su mi umesto pet naplatili šest kesica supe. Sve me je to veoma nerviralo, jer je u pitanju krađa, ali nisam reagovao pošto su bili mali iznosi. Naredni put su mi umesto jedne boranije naplatili dve. Posle svake veće kupovine, obavezno mi pošalju onlajn anketu da ocenim njihov rad. Tada sam im, kada su mi naplatili dve boranije, na skali od 0 do 10 dao ocenu jedan, a ubrzo nakon toga me je pozvala njihova menadžerka.

InformerDN

Evo dokaza

Skroz zapanjena pitala me da joj obrazložim tako strašnu ocenu, a kada sam joj rekao razlog, počela je da se izvinjava, da priča kako nije namerno i da mogu odmah doći po ukradeni novac ili još jednu kesu boranije. Objasnio sam joj da će me gorivo više koštati, na šta mi je dala trajno važeću ponudu za nadoknadu štete - rekao nam je Mišić i dodao:

- Nakon dva meseca otišao sam ponovo u "Metro", poneo sam račun, i na pultu za reklamacije objasnio o čemu se radi. Rekli su da svaku kasu snimaju i otišli su da "provere snimak".

Za samo nekoliko minuta su se vratili sa već popunjenim izveštajem da je "kupac u pravu" i pitali me da li želim novac, još jednu kesu boranije ili umanjenje računa ako kupujem i sada. Prihvatio sam treću soluciju.

Uzeo sam jednu bocu viskija od 1.350 dinara i još nekoliko sitnijih i jeftinijih proizvoda i uputio se ka kasi. Kasirka je vrlo brzo napravila račun od 4.950 dinara. Zapanjeno sam pogledao u korpu, pa u kasu, pa opet u korpu...

Dok je ona otišla do šefice da reguliše umanjenje računa za onih 135 dinara, bacio sam pogled na račun i umalo se nisam onesvestio! Prve dve stavke na računu su: viski, pa opet viski, dva puta po 1.350 dinara!

Otišla gospođa da mi vrati 135, a ukrala 1.350! Na osnovu čega više da verujem u slučajnost? Momentalno sam otišao do šefice i burno odreagovao. Kasirka nije ni okom trepnula, a šefica je samo procedila: "Bože, vraćamo čoveku 135, a uzimamo mu 10 puta više!" Novac je vraćen odmah, a ja jedva čekam novu kupovinu da vidim da li će se i peti put zaredom "desiti slučajno"...

Poziv nadležnima

On kaže da sumnja da je sve ovo nenamerno i da je sve osmišljeno na nivou kompanije:
- Ako samo mene potkradu u četiri vezane kupovine, šta tek rade drugima. Smatram da je ovo sistemska stvar i da nema veze sa pojedinim kasirkama, već da su instruisane da tako rade jer bi ih u protivnom očas posla otpustili. Pa meni su obrazac "kupac je oštećen" doneli za dva minuta.

Nemoguće je da su za to vreme vratili kamere dva meseca unazad. Tako da oni znaju šta se radi i zbog profita to svesno podržavaju. Nisam sigurno samo ja žrtva kojoj ukradu 100 ili 200 dinara. Zamislite koliko imaju radnji u Srbiji, pa puta broj kupaca, i to kad se sabere nije nimalo naivno. Oni zgrću milione na ovim prevarama - uveren je Mišić.

Kada su mi regulisali krađu od 135 dinara od prethodne kupovine, počinili su novu od 1.350 dinara Srđan Mišić

Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević smatra da je ovde reč o pljački kupaca, koja mora da se kazni čak i krivično.
 

- Imamo slučaj gde su jednog čoveka oštetili nekoliko puta. A šta ćemo sa svim ostalim kupcima i onima koji nisu proveravali račune. Ne treba biti veliki stručnjak da vam bude jasno da je ovde u pitanju krupno potkradanje potrošača.

Ta krađa ne može da bude samo do prodavačica jer bi ih ozbiljan lanac, da želi, otkrio i otpustio za jedan dan. Znači da je ovo smišljena strategija u kojoj učestvuju svi ljudi iz ovog lanca hipermarketa. Njihova poslovna politika je očigledno da nije dovoljno sve ono što zarade, već da moraju i da kradu od kupaca. To je nedopustivo - jasan je Bogosavljević.

Naš sagovornik tvrdi da bi potrošači trebalo da bojkotuju ovaj lanac, a inspekcija da izrekne najveće moguće kazne.

- Uz to ovaj lanac treba da snosi i krivičnu odgovornost. Kada neka prodavnica svesno i namerno potkrada svoje kupce i naplaćuje im nepostojeće artikle, tu više nije nadležan samo Zakon o zaštiti potrošača već i Krivični zakonik. Po njemu su predviđene izuzetno oštre kazne i za firmu i za odgovorno lice.

Nemojte da vam se čini da je ovo nešto naivno jer je u pitanju organizovana pljačka. I to od strane firme, a radnici samo slušaju ono što im narede nadređeni. Uz to, neophodno je da ovo izađe u javnost da bi svi potrošači bili obavešteni šta se radi. Takođe i sami kupci moraju da daju svoj doprinos i da se bore svim sredstvima.

Ako već znamo da "Metro" ovako posluje, neophodan je bojkot. Pa kada im prihod bude drastično opao, menadžment će morati da se zapita da li će da nastave da kradu i da propadnu ili će da rade pošteno kao i drugi lanci na tržištu - jasan je Bogosavljević.

Lišili nas prava

Sa njim se slažu i u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS), gde otkrivaju da je bivši režim favorizovao i zaštitio ovaj lanac.

- Sve ovo je počelo još iz vremena kada je u vladi bio Mlađan Dinkić i kada je ovom lancu dat povlašćen status. Kada vadite njihovu karticu, koja je uslov za kupovinu, zavode vas kao pravno lice iako nemate firmu. Znači sva fizička lica tretiraju kao pravna.

Ako želimo da budemo ozbiljna zemlja, ovako nešto moramo najstrože da kažnjavamo, jer je to ono najgore - lopovluk i direktna i organizovana krađa potrošača - NOPS

I to nije slučajno, razlog je što se Zakon o zaštiti potrošača odnosi samo na fizička lica, a kada nas oni sve prevedu u pravna, mi više nemamo zakonsku zaštitu.

Mi kao udruženje imamo ogroman broj pritužbi na njihov rad. Veoma često se dešava da kupcima naplate više proizvoda, i to baš u slučaju kada uzmu veći broj istog artikla...

Ljudi koji idu u velike kupovine uglavnom ne obraćaju pažnju na jedan ili dva artikla i tako ovom lancu prolazi ova prevara.

To ne mogu da rade samo radnici ili kasirke jer bi brzo dobili otkaz, to je organizovana poslovna strategija cele firme i zbog toga i jeste opasno - rekli su nam u NOPS-u i dodali:

- Naš savet potrošačima je da otvore četvore oči i da proveravaju svaki račun. Uz to ove prevare i obmane grubo krše Zakon o trgovini. Zbog toga je neophodno da na teren izađe Tržišna inspekcija. Oni mogu da im traže i knjigu evidencija i evidenciju prometa i lako da utvrde ovaj marifeltuk. Ako želimo da budemo ozbiljna zemlja, ovako nešto moramo najstrože da kažnjavamo, jer je to ono najgore: lopovluk i direktna i organizovana krađa potrošača - jasni su u ovoj organizaciji.
 

"Metro": Greške se događaju, sve ćemo ih ispraviti

U kompaniji "Metro" su nam rekli da izuzetno vode računa o potrošačima, ali da se uprkos tome greške ovakvog tipa događaju. Oni tvrde da njihove službe rade 24 sata kako bi ispravile svaku od tih grešaka i kako bi potrošači bili zadovoljni.

- Nenamerna greška će biti ispravljena, pa i u slučaju gospodina Mišića, u najkraćem mogućem roku i nadamo se da će naš redovan kupac opet imati priliku da bude zadovoljan uslugom. "Metro" stoji na raspolaganju svojim kupcima uvek, za svaki upit ili eventualnu reklamaciju.

Brojne službe neprestano prate svakodnevni rad kako bi posao u našim, pretežno veleprodajnim, objektima tekao bez smetnji, ali uvek postoji mogućnost da se slučajne greške dogode iz različitih uzroka.

Takođe, nadležne službe kupcima stoje na raspolaganju 24 časa dnevno i uvek reaguju u najkraćem mogućem roku kako bi se upiti razrešili što brže.

Zadovoljstvo kupaca je vodeći prioritet u kompaniji, pa vam se zahvaljujemo što ste nam ukazali na predmetne propuste, koje ćemo detaljno istražiti u cilju utvrđivanja tačnih uzroka i otklanjanja mogućnosti da se oni ponove - kažu u ovoj kompaniji.

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs

PROČITAJTE JOŠ

BANKARI SE POIGRAVAJU SA PARAMA KLIJENATA Trajni nalog odavno istekao, Unikredit i dalje skida novac

UKRALI SU VAM KARTICU NA MORU? 7 saveta koji će vam sačuvati novac

POTROŠAČI OBRATITE PAŽNJU: Nesavesni trgovci koriste praznične gužve da vas prevare, evo kako

Samosvesna građanka
04.02.2020. / 19:34

Molim sve dosadašnje kupce i sve one koji nameravaju da to postanu neka potpuno bojkotuju ,,Merkator'' i neka nikada više tamo idu u kupovinu. Poštujte sebe i novac koji imate i nedajte prevarantima da vam kradu vaš novac!

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem