PUTNICIMA MRKA KAPA: Šta vam je činiti i koja su vaša prava u slučaju bankrota avio-kompanije

PUTNICIMA MRKA KAPA: Šta vam je činiti i koja su vaša prava u slučaju bankrota avio-kompanije Pixabay.com
utorak, 18. 02. 2020. u 12:41
Turska avio-kompanija "Atlas global" je 12. februara, posle višemesečnih nagađanja, podnela zahtev za bankrot. Pored turske kompanije, italijanski prevoznik "Al Italija" je, zbog finansijskih problema, objavila da ulazi u proces likvidacije

Ove i prošle godine više od 20 avio-kompanija, uključujući i kompanije iz Evrope, takođe su bankrotirale. Postavlja se pitanje koja su prava putnika u tim slučajevima.

Ako ovih dana planirate putovanje avionom treba na umu da imate dve činjenice: mnoge male avio-kompanije nalaze se u finansijskim problemima i veoma povoljno nude karte za takozvane lokalne letove.

Velike kompanije zbog sve učestalijeg bankrota malih prevoznika povećavaju cene i smanjuju prava putnika.

Prtljag koji nije ručni može vas dodatno koštati i do trećine karte. Na sve ovo treba dodati da su letovi ka Kini obustavljeni do kraja maja.

- Kada avio-kompanija bankrotira putnici nemaju pravo na nadoknadu, zapravo na povraćaj uplaćenih avio-karata. Prvo moraju da se namire kreditori, zaposleni, svi oni kojima avio-kompanija duguje novac, pa tek onda putnici. Nažalost, tih slučajeva u ovoj godini imamo već oko 15 - kaže avio-agent Igor Vranješević.

Karte je preporučljivo kupovati kod agenata jer vam oni mogu lakše obezbediti prevoz u slučaju bankrota avio-kompanije.

- Agencija koja je prodala kartu može da uskoči i da pronađe neko rešenje da putnika vrati nazad, i da vrati u Beograd s tim što ta rešenja mogu nekada da budu i naplaćena zato što avio-kompanije ne vraćaju novac, ali u nekom brzom roku mogu da vrate sredstva - rekao je Vranješević.

Dodatne probleme u avio-saobraćaju sada pravi i koronavirus.

Kina je obustavila lokalni saobraćaj i prizemljila više od 4.500 pilota i stjuardesa sa 40 odsto plate do juna.

Opada i promet velikih evropskih aerdoroma jer nema dolazaka sa Dalekog istoka.

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem