UNAPRED PLATIO, GORKO ZAŽALIO: Ikeinu pošiljku 40 dana čekao, pet puta ga slagali, sve mu nisu poslali!

UNAPRED PLATIO, GORKO ZAŽALIO: Ikeinu pošiljku 40 dana čekao, pet puta ga slagali, sve mu nisu poslali! Informer/Zaštitnik potrošača
sreda, 20. 05. 2020. u 18:36
Nenad V. je poručio i platio robu iz švedske robne kuće. Kada je konačno dočekao paket, trećina plaćene robe je nedostajala, a pet najavljenih dostava ispostavilo se kao lažno

Ukoliko proizvode iz "Ikee" naručujete na kućnu adresu, nemojte se iznenaditi ako vam paket stigne tek nakon 40 dana!

Ova švedska kompanija na samom početku vanrednog stanja u Srbiji rok za dostavu produžila je na sedam do 14 dana, ali sudeći po iskustvu njihovih korisnika, dala je sebi za pravo da njeni kupci na uredno plaćene proizvode i dostavu čekaju mnogo duže.

Nakon dve lažne najave isporuke ona je stigla bez tri artikla i sa tri komada jednog te istog, ali nenaručenog predmeta
Nenad V.

Da stvar bude još gora, može se desiti da bez problema naručite i isplatite proizvode kojih čak nema ni na stanju a da vas iz "Ikee" ni ne obaveste o tome danima, a kamoli vrate pare.

Na zvaničnom Tviter nalogu "Ikea" javio se korisnik Nenad V., koji je na uredno plaćene proizvode čekao više od mesec dana. Istini za volju, nije da nije čuo ni reči od njih sve to vreme, ali što je još gore, iz kompanije su ga više puta zvali da ostane kod kuće uz obećanje da će mu u toku dana stići porudžbina, a to se nije desilo.

Laž po laž

- Izbegavajte "Ikeu Srbija". Danima najavljuju isporuku poručenu pre celih 14 dana i onda prosto ništa. Ni isporuka, ni poziv, ni mejl. Nemojte se prevariti. Nakon nekoliko dana čekanja "Ikea" se i dalje šali sa naivčinama koje očekuju najavljenu isporuku. Jedan dan ćutali kao zaliveni, a onda opet najavili da isporučuju tog dana. I zamislite, opet ništa.

Tako to ide kad platite unapred. Teško je biti gori od ovoga - napisao je on, ali je nakon još nekoliko dana čekanja shvatio da se prevario:

- Uvek može gore. Nakon dve lažne najave isporuke ona je stigla bez tri artikla i sa tri komada jednog te istog, ali nenaručenog predmeta. Bogami, dugo vam je trebalo, ali pravo u legendu. Dan 20 - napisao je tada Nenad.

To što su naplatili proizvod koga nema na stanju a da pritom nisu obavestili kupca nepoštena je poslovna praksa - Dejan Gavrilović, "Efektiva"

U narednih 17 dana imao je još tri poziva da će pošiljka stići na njegovu adresu, ali to se opet nije dogodilo.

- "Ikea" je sada u fazi da se pravi mrtva. Nema odgovora 37 dana od porudžbine i plaćanja, pet najavljenih isporuka neizvršeno, 17 mejlova poslao.

"Podigli su na viši nivo" i "jako se trude", a novi termin isporuke više i ne najavljuju. Ima li koga u "Ikei"? - zapitao se on, a cela drama je uskoro dobila epilog:

- Nakon 40 dana čekanja isporuke pet puta najavljena, pa neizvršena, dostavljena trećina stvari iz trećeg pokušaja, "prihvatanja reklamacije","pronalaženja" ostatka pošiljke kod kurira "Ikea" priznaje da je pošiljka u startu bila nekompletna, robu nemaju na stanju. Prevara! - ogorčen je Nenad.

Kršenje zakona

Predsednik potrošačkog udruženja "Efektiva" Dejan Gavrilović napominje da je nesporno da je u pitanju greška "Ikee", jer su probili rok koji su sami propisali, i to ne za par dana, već mnogo duže.

- Najmanje što su mogli da urade jeste da mu umanje konačnu cenu porudžbine ili da mu se u duhu dobre poslovne prakse oduže na neki drugi način. Potrošač je svakako čim su probili rok imao pravo da vrati robu i traži povraćaj novca. Njegovo pravo je i da pokrene tužbu, u postupku bi morao da dokazuje štetu koju je pretrpeo, ali se malo potrošača odluči za taj korak - kaže Gavrilović i dodaje:

- To što su naplatili proizvodi koga nema na stanju a da pritom nisu obavestili kupca nepoštena je poslovna praksa. Trebalo je da robu povuku sa sajta čim su videli da je nemaju u magacinu - objasnio je Gavrilović.
 

U "Ikei" ćute

Redakcija Zaštitnika potrošača pokušala je da stupi u kontakt sa kompanijom "Ikea" i dobije odgovore zbog čega je njihov kupac bio prinuđen toliko dugo da čeka svoju isporuku, kao i zbog čega je prihvaćen i uredno naplaćen proizvod koji se nije nalazio na stanju u magacinima švedske kompanije. Ipak, do zaključenja ovog broja odgovore na naša pitanja nismo dobili.

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs
Istina
24.05.2020. / 13:39

Ljudi, pa zar vi i dalje verujete u online kupovinu sa firmama u Srbiji? Ovde nema ni pravde, ni postenja, niceg pozitivnog.

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem