SKIDALI IM DUPLI IZNOS SA RAČUNA: Tokom vanrednog stanja klijenti Rajfajzen banke na mukama!

SKIDALI IM DUPLI IZNOS SA RAČUNA: Tokom vanrednog stanja klijenti Rajfajzen banke na mukama! Informer DN
utorak, 26. 05. 2020. u 17:03
Ukoliko bi podizali gotovinu s bankomata ili plaćali karticom, ljudima je skidano dvostruko više novca od unetog iznosa. Banku treba kazniti, tvrde stručnjaci

Rajfajzen banka u vreme vanrednog stanja skidala je klijentima dvostruki iznos sa računa kada su podizali gotovinu na bankomatima ili plaćali karticama.

Na to su nam ukazali njihovi korisnici koji su se obratili redakciji Zaštitnika potrošača, jer su se našli u neugodnoj situaciji.

Narodna banka Srbije mora što pre da istraži taj slučaj, otkrije uzrok nepravilnosti i da proveri da li je novac vraćen svim oštećenim korisnicima

Jedna od njih je Jovana M. (puno ime poznato redakciji), kojoj je sa računa skinuto 20.000 dinara, iako je podigla 10.000. Osim manjka novca, ona je došla u neprijatnu situaciju jer je podizala novac za komšinicu koja nije smela da izlazi jer ima više od 65 godina.

- Komšinica koja je u penziji zamolila me je da joj podignem 10.000 dinara sa računa. To sam i učinila na bankomatu u Tržnom centru u Medakoviću tri. Bilo je to uoči 1. maja. Odnela sam joj novac, 10.000 koliko sam i podigla, ali videla sam da nešto nije u redu, a njoj kao da je bilo neprijatno da mi nešto kaže.

Insistirala sam jer sam videla promenu u njenom ponašanju, da bi mi ona rekla da joj aplikacija pokazuje da je sa računa skinuto 20.000 dinara. Počela sam da se pravdam dajući joj isečak sa bankomata, ali, zaista, aplikacija je pokazivala da je ona u pravu. Osećala sam se loše, jer nisam znala kako da se opravdam. Izvadila sam svoj novac i dala joj još 10.000 jer nisam znala kako da dokažem da sam u pravu - priča naša čitateljka.

Nedopustiva greška

Dva dana kasnije, kako kaže, pozvala ju je ta ista komšinica i zamolila da svrati do nje.

- Ispričala mi je da je pozvala kol-centar banke, jer nije verovala da sam htela da je pokradem. Kako kaže, rekli su joj da imaju problema sa sistemom, da ona nije jedina kojoj je dva puta skinut novac i da će joj problem biti rešen. Još jednom mi se izvinila, vratila mi moj novac, a samo ja znam kako mi je bilo ta dva dana. Toliko sam bila šokirana da meni nije palo na pamet da kontaktiram banku.

Stručnjaci za Zaštitnik potrošača tvrde da je ovo velika greška Rajfajzen banke, za koju moraju da budu kažnjeni, a da uz to i svaki klijent ima pravo da ih tuži. Dejan Gavrilović iz Udruženja bankarskih klijenata "Efektiva" smatra da nikako nije smelo da se desi da ljudi ni krivi ni dužni ostanu bez svog novca.

- U ovom slučaju odgovorna je jedino banka! Potpuno je nedopustivo da bilo ko zbog ovako grube greške banke ostane bez svog novca, makar i na jedan dan. Svako kome se to desilo može da tuži banku i naplati pretrpljenu štetu - savetuje Gavrilović i objašnjava na koji način klijenti mogu da traže ono što im pripada:

- Potrebno je prvo da se pisanim putem obratite banci i od njih zatražite obeštećenje za pretrpljenu materijalnu i nematerijalnu štetu. Verujem da će banka odbiti svakog klijenta koji to zatraži. Ali ne odustajte, već se obratite našem udruženju i mi ćemo vam pomoći da pokrenete parnicu. Ukoliko bude dovoljno nezadovoljnih klijenata, podnećemo grupnu tužbu.

Veliki problem

Da je ova gruba greška Rajfajzen banke nanela ogromnu štetu velikom broju naših građana, smatraju i u Udruženju Zaštita potrošača.

- Zbog greške banke dosta ljudi bilo je u velikom problemu! Narodna banka Srbije mora što pre da istraži taj slučaj, otkrije uzrok nepravilnosti i da proveri da li je novac vraćen svim oštećenim korisnicima. Ukoliko se ustanovi bilo kakva greška, banka će biti dužna da plati oko dva miliona dinara, što je, nažalost, za njih smešna kazna - kažu u udruženju i dodaju:

- Sama banka mora da proveri račune svih svojih klijenata i ustanovi da li ima ljudi koji nisu primetili da su im bez ikakvog razloga skidali novac. Ipak, nemojte verovati bankama na reč, već savetujem svim njihovim klijentima da i sami uzmu izvode svojih računa za dane dok je trajala ova drama i detaljno provere da i oni nisu oštećeni. Svaki od njih ima pravo da podnese tužbu za naknadu štete.


Rajfajzen: Bilo je problema, sve smo rešili

U Rajfajzen banci priznaju da je tokom vanrednog stanja u jednom kratkom periodu došlo do problema.

- Došlo je do poteškoća u komunikacijama između dva autorizaciona sistema, na relaciji banka izdavalac - procesor banke izdavaoca, pa se dešavalo da se autorizacija po transakciji iniciranoj platnom karticom odobri i od strane primarnog i od strane sekundarnog autorizacionog sistema. Ovo je za posledicu imalo duplu rezervaciju po računu klijenta po istoj transakciji, ali važno je naglasiti da su sredstva samo bila privremeno rezervisana, nije se radilo o duplom zaduženju računa - kažu iz Rajfajzena i dodaju:

- Brzom reakcijom omogućeno je automatsko poništavanje jedne od transakcija kojom su rezervisana sredstva u okolnostima otežanih komunikacionih uslova. Rajfajzen banka je u situacijama duplih rezervacija po istoj transakciji hitno rešavala pojedinačne slučajeve kako bi korisnicima sredstva što pre bila oslobođena i postala raspoloživa za dalje korišćenje - kažu u banci.

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE
Čitajte Zaštitnik potrošača:Zastitnikpotrosaca.rs
Samosvesna građanka
28.05.2020. / 00:34

Kako to da banke nikad ne pogreše pa svojim klijentima isplate novca više nego što im pripada?

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem