SA "MERCEDESA" OTPAO TOČAK U VOŽNJI: Goranu koji je mogao da pogine prodavac dao sramnu ponudu!

SA MERCEDESA OTPAO TOČAK U VOŽNJI: Goranu koji je mogao da pogine prodavac dao sramnu ponudu! Informer DN
ponedeljak, 01. 06. 2020. u 16:53
Na autoputu, pri brzini od 110 km/h, delovi su se razleteli na sve strane, kola su se osam puta okrenula i udarila u bankinu * Posle više od pola godine pregovora, umesto novog auta, ponudili mu da procene havarisano vozilo i doplati za drugo koje imaju na lageru

Osam meseci je prošlo od kada je Goranu Simonoviću iz Žitorađe usred vožnje iz čista mira otpao točak na 11 meseci starom "mercedesu", a ni do dan-danas nije obeštećen.

Predstavništvo nemačkog auto-giganta u Srbiji dostavilo mu je posle više od pola godine čekanja sramnu ponudu, te je Simonović primoran da pravdu ipak potraži na sudu.

Informer DN

 

O ovom slučaju Zaštitnik potrošača pisao je sredinom januara, a ni do dan-danas kupac automobila vrednog 86.000 evra nije adekvatno obeštećen.

VLASNIK NOVOG MERCEDESA U OČAJU: Usred vožnje otpao točak, zbog fabričke greške umalo da poginemo!
Nisam mogao da verujem šta mi nude, pa ću potražiti pravdu na sudu. Ovo mi je četvrti "mercedes" u životu i poslednji, Goran Simonović

Da podsetimo, u septembru 2019. godine Goran Simonović bio je u automobilu sa bratom kada je iz čista mira otpao točak u toku vožnje pri brzini manjoj od ograničenja i jedva je izvukao živu glavu.

Nakon ove havarije na autoputu kod Rume, osam puta se okrenuo, nekoliko puta udario u bankinu i zaustavio u suprotnom smeru, a samo pukom srećom i zbog činjenice da nije bilo drugih vozila na putu izbegnuta je tragedija. Uz sve to, za ovaj gotovo nov automobil Simonoviću su sedam dana pre spornog udesa prilikom redovnog pregleda u ovlašćenom servisu rekli da je automobil potpuno ispravan.

Naime, iz "Mercedesa" su prvo Simonoviću rekli da su njihovi eksperti iz Nemačke navodno pregledali automobil i da su utvrdili da nije reč o fabričkoj grešci, a na njegovo pitanje zbog čega mu je onda na gotovo novom automobilu otpao točak nisu znali da odgovore.

Kada im je tražio da pogleda izveštaj nemačkih stručnjaka, predstavnici "Mercedesa" su odbrusili da je reč o službenom dokumentu koji je poslovna tajna.

Čudna računica

Kao "šlag na tortu" i pokazatelj koliko ne haju za svoje kupce i potrošače uopšte, došla je sramotna krajnja ponuda nemačke kompanije da Simonoviću procene havarisan automobil, iako on nikako nije kriv za nezgodu, i da na taj u ovoj situaciji minoran iznos on doplati novac do cene novog automobila na lageru koju su pritom uvećali u odnosu na tržišne cene.

Auto-mehaničar: Jasno
je da je fabrička greška

Iskusni auto-mehaničar Vladan Kontić, kome smo dali na uvid fotografije udesa, kaže da je siguran da je u pitanju fabrička greška u materijalu.

- Čuo sam za raznorazne stvari koje se događaju na novim automobilima, ali za ovako nešto još nisam. Vreme je masovne proizvodnje i najvećim brendovima se događa da sa trake siđe 200 do 300 vozila koja imaju neku grešku, a da to ne primete. Međutim, ovakve stvari ne smeju da se dešavaju. 

Teško sa fotografije mogu da ocenim da li je prvo pukla spona ili poluosovina ili nešto treće, ali to nije ni važno. Jasno je da je reč o grešci u materijalu.

Zbog toga je dobro što je vlasnik automobila angažovao advokata i veštaka i treba da traži novo vozilo, jer ovo nikada ne može dovoljno dobro da se popravi. Ovde je sve jasno kao dan, postoje zapisnici, izveštaji osiguranja i nemoguće je da iz "Mercedesa" bilo šta negiraju - jasan je Kontić.

Dokle doseže nekorektnost ove kompanije najbolje pokazuje to da bi u slučaju takve nagodbe cena novog automobila "GLE kupe" koju bi ovaj nesrećni čovek trebalo da plati bila 100.000 evra, iako ga je on 2018, kada je bio apsolutni novitet na našem tržištu, kupio za 86.000 evra.

Samim tim "Mercedes" je očigledno jedina automobilska kompanija u kojoj automobilima kako zasterevaju i izlaze iz trenda "skače" cena?!

Simonović je u novoj ispovesti za naš list istakao da se i nakon našeg pisanja nastavila golgota sa kompanijom "Mercedes" i da će pravdu potražiti na sudu.

- Kupio sam nov automobil u septembru 2018. u "Kemo Impeksu" i platio ga čak 86.000 evra, a nakon samo 11 meseci mi se dogodilo da na autoputu ispadne ceo točak.

Osam puta sam se okretao, udarao u bankine i samo pukom srećom nisam poginuo pošto se čak ni vazdušni jastuci nisu otvorili.

Kada sam izašao iz kola, video sam da je sve pokidano, točak je bio u travi, poluosovina je ležala nasred puta, a vazdušni amortizer je odleteo u zaštitnu ogradu.

Delovi su bili na sve strane. Što je najgore, sedam dana pre toga bio sam na regularnom servisu u najboljem "Mercedesovom" servisu "Trijaška" u Bačkom Petrovcu i rekli su da je sve u najboljem redu.

Nakon svega ovoga što sam preživeo, i stresa zbog koga još uvek idem kod lekara, "Mercedes" je zatezao i nije želeo da mi da novo vozilo, pa je u novembru navodno zvao neke nemačke stručnjake koji su pregledali automobil, ali ja tome nisam prisustvovao jer je on sve vreme bio u servisu, i to prekriven ciradom da ga ne vide drugi kupci. Meseci su prolazili i u februaru su me napokon pozvali na dogovor jer sam prethodno kontaktirao jedno udruženje potrošača. Da nisam, ne bi me ni tada zvali - priča Simonović i dodaje:

Ide na sud

- Na sastanku su mi rekli da su ti njihovi eksperti ustanovili da se ne radi o fabričkoj grešci, a kada sam pitao o čemu se radi, nisu znali da mi kažu. Međutim, rekli su da će mi poslati ponudu da se dogovorimo i nađemo zajednički jezik.

Posle vanrednog stanja stigla mi je ponuda koja me je šokirala. Umesto da mi makar daju novi automobil, i da zanemarimo činjenicu da osam meseci nemam prevozno sredstvo i da sam mogao da poginem, oni su mi ponudili da ovaj havarisani procene, što bi bila 30 i više odsto manja vrednost od one koju sam platio i da onda doplatim za neko vozilo sa lagera. I na sve to predstavili su mi cene tih vozila sa lagera koje su veće od tržišnih.

U tom slučaju ja bih za moj model morao da doplatim do cifre od 100.000 evra, iako sam ga ja u vreme kada je tek izašao platio 86.000 evra. Sada je, skoro dve godine kasnije, skuplji 14.000 evra. Nisam mogao da verujem šta mi nude, pa ću potražiti pravdu na sudu. Ovo mi je četvrti "mercedes" u životu i poslednji - rekao nam je razočarani Simonović.

"Mercedes": Naša ponuda je korektna

Povodom ovog skandala, poslali smo čak 10 pitanja "Mercedesu" u kojima smo, između ostalog, želeli da znamo kako je moguće da iz čistog mira na gotovo novom automobilu otpadne točak, na osnovu čega tvrde da nije fabrička greška, kako mogu kupcu da daju ovako mizernu ponudu, i uz to im tražili i izveštaj koji su napravili veštaci iz Nemačke koji su navodno pregledali vozilo.

86 hiljada evra plaćen je nov "mercedes GLE kupe"

Međutim, uprkos tome što smo ih zamolili da nam konkretno odgovore na svako pitanje, iz nemačke kompanije su nam, kao i uvek do sada, poslali prilično neodređeno saopštenje.

- Kompanija "Star import" d. o. o., kao generalni distributer kompanije "Dajmler AG" za brend "Mercedes-Benc", u Srbiji je zajedno sa ovlašćenim dilerom, koji je prodavac konkretnog vozila, učestvovala u razgovorima sa kupcem. Preduzete su sve neophodne radnje i mere u skladu sa strogim procedurama kompanije "Dajmler AG", radi provere uzroka nastanka konkretnog događaja.

Ekspertiza od strane kompanije "Dajmler AG" pokazala je da se događaj nije desio greškom proizvođača i sa tim je kupac upoznat. Bez obzira na rezultate izveštaja, shvatajući okolnosti u kojima se kupac našao, naš ovlašćeni diler je izašao sa korektnom i konkretnom komercijalnom ponudom - stoji u saopštenju koje smo dobili.

Pokret za zaštitu potrošača: U "Mercedesu" krše zakon

Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević smatra da se u ovom slučaju krše i domaći i međunarodni zakoni i da oštećeni Simonović nema uopšte šta da pregovara sa "Mercedesom" jer su oni dužni da mu daju nov automobil ili vrate novac.

- Od samog početka ovde mora da se primeni načelo saobraznosti, po kome je garancija od dve godine obavezna. Pošto se dogodio ovako veliki kvar, zakon jasno kaže da vlasnik automobila može da bira između novog vozila, vraćanja novca i popravke starog, i o tome se izjašnjava pismenim putem.

Nema potrošač ovde šta da pregovara sa "Mercedesom", koji očigledno pokušava da ga prevari, već ukoliko ne žele da postupe po zakonu, treba da se obrati višim instancama. Pa nisu oni jači od države i ne mogu da neće da postupe po zakonu. Uz to, oni su reklamaciju morali da reše u roku od 30 dana, što nisu uradili, i tu se stiče uslov za raskid ugovora.

Moja organizacija je imala dva slučaja sa neispravnim automobilima i oba puta su njihova predstavništva ovde pravila problem, a kada je informacija došla do centrale u inostranstvu, brzinom munje su nudili nova vozila potrošačima i molili ih da priču ne šire dalje. Zbog toga mi je ovaj potez "Mercedesa" neshvatljiv. U ovom slučaju je toliko bezakonja, a bojim se da ima i elemenata međunarodnog privrednog kriminala - rekao nam je Bogosavljević.

- Da ne pričamo o tome što pored novog automobila ili povraćaja novca ovaj potrošač ima pravo na naknadu za nekorišćenje automobila osam meseci. I ono što je najbitnije, ima pravo na obeštećenje zbog stepena ugroženosti života i zdravlja, odnosno zato što mu je sve ovo donelo stres, psihičke probleme i ugrozilo život, a to su ogromne cifre - objasnio je naš sagovornik.

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs
PROČITAJTE JOŠ

CRNI APRIL NA TRŽIŠTU AUTOMOBILA: Prodaje gotovo da nije ni bilo, korona zaustavila proizvodnju!

POLOVNJACI ODOLELI PANDEMIJI? Evo koliko je korona virus uticao na cenu polovnih automobila

SAJAM OTKAZAN, ALI PREVARE OSTALE: Ovako automobilske kompanije akcijama obmanjuju potrošače!

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem