KLIJENTI OVO NISU OČEKIVALI: Banke nude još tri meseca moratorijuma na kredite, evo kako i evo gde!

KLIJENTI OVO NISU OČEKIVALI: Banke nude još tri meseca moratorijuma na kredite, evo kako i evo gde! Shutterstock
utorak, 23. 06. 2020. u 13:54
Jedna banka obavestila je svog klijenta putem mejla da je promenila uslove ugovaranja odlaganja otplate kredita koji su osigurani hipotekom na nekretnini

Umesto tri meseca, banka iz Hrvatske sada nudi moratorijum na šest meseci, a ukoliko želi da ga produži, klijent može da podnese zahtev do 30. juna, piše portal Novac.hr. U Srbiji takva praksa trenutno ne postoji, ali ne znači i da je banke neće uvesti.

Maksimalni rok trajanja moratorijuma za hipotekarne stambene i nenamenske kredite sada je šest meseci, a rok otplate kredita može se produžiti za period trajanja moratorijuma. Za produženje roka otplate kredita dodatak ugovora potpisujete kod javnog beležnika uz solemnizaciju, što podrazumeva za vas dodatne troškove, a za sprovođenje moratorijuma potrebno je upisati novu hipoteku na nekretnini", piše banka svom klijentu koji je ostao prilično zatečen činjenicom da produženje moratorijuma podrazumeva novi trošak.

U slučaju da ne pošaljete novi zahtev, poručuje banka klijentu, “moratorijum će isteći u skladu sa ugovorenim uslovima postojećeg moratorijuma”.

Na pitanje o promeni procedure ugovaranja produžetka moratorijuma u banci daju tek uopšten odgovor, a u prvi plan stavljaju velike napore banke da bi njeni klijenti bili srećni i zadovoljni. Pojašnjavaju kako je glavni cilj bio pružiti “podršku klijentima”, da je sam proces izrade moratorijuma i uslovi koji su za to potrebni “kreiran u izuzetnim okolnostima”, da se situacija menjala iz dana u dan, “što je značilo brza prilagođavanja smernicama koje smo dobijali od državnih institucija”.

"Klijentima iz segmenta stanovništva za kredite osigurane stambenom nekretninom prvobitno je ponuđen moratorijum na tri meseca bez odlaganja roka i bez solemnizacije. Svima njima je i dalje na raspolaganju produženje moratorijuma za dodatna tri meseca, opet bez odlaganja roka kredita i bez solemnizacije.

Solemnizacija se traži u slučaju zahteva klijenta za odlaganjem roka kredita", objašnjavaju iz banke, uz poruku kako se “jasne i sažete informacije o samom procesu kao i o svim drugim detaljima” mogu naći na njihovim zvaničnim stranicama.

Ali, ako im je potreban moratorijum, većina klijenata bi trebalo da dobije i odlaganje roka, u suprotnom im se povećava rata kredita, što verovatno žele da izbegnu. Sve informacije ipak se ne mogu naći na zvaničnim stranicama banke.

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs
 

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem