SULUDI TROŠKOVI ŠOPINGA U JISKU: Kupac u šoku, pokušali da naplate ono što niko nikad ne naplaćuje?!

SULUDI TROŠKOVI ŠOPINGA U JISKU: Kupac u šoku, pokušali da naplate ono što niko nikad ne naplaćuje?! Pixabay
utorak, 30. 06. 2020. u 16:18
Poslovna politika ove robne kuće podrazumeva da kupac finansira transport robe iz jedne prodavnice u drugu, iako je prethodno obavešten da ga roba čeka u željenoj radnji

Kompanija "Jisk", koja se bavi prodajom nameštaja i pokućstva, sprovodi poslovnu politiku prema potrošačima, sa kojom se nećete susresti ni u jednoj trgovini.

Ovo je primer loše poslovne prakse jer kupca apsolutno ne treba da bude briga kako će i odakle oni dopremiti robu, Zaštita potrošača

O tome svedoči slučaj Ivane B., koja je bila šokirana saznanjem da mora da snosi troškove prebacivanja robe iz jedne radnje u drugu, iako joj je rezervacija proizvoda prihvaćena uredno, bez ikakve informacije o dodatnom trošku.

Ona je preko sajta ove kompanije rezervisala baštenske stolice koje su u tom trenutku bile na sniženju.

- Obradovala sam se kada sam videla cenu stolice koja mi se odavno sviđa, ali mi je uvek bilo mnogo da dam više od 30.000 za četiri komada. Na sajtu sam pronašla da je snižena čak 50 odsto, koštala je 4.000, umesto donedavnih 8.000 (vidi galeriju).

Pisalo je da se za ovaj proizvod ne dostavlja na adresu, odnosno ne može da se kupi onlajn, ali da mogu da je rezervišem i pokupim i platim u prodavnici - kaže naša sagovornica.

Čist bezobrazluk

To je i učinila i SMS-om je dobila potvrdu rezervacije.

- Pisalo je da me narudžbina čeka u prodavnici na Karaburmi i da je moram preuzeti tokom radnog vremena prodavnice, a najkasnije dan nakon porudžbine. Sve je bilo u redu dok me nije pozvao radnik "Jiska" i saopštio mi da oni u toj prodavnici nemaju te stolice, ali da ih mogu doneti iz druge radnje.

Pomislila sam samo da ću morati da sačekam koji dan dok to ne urade, međutim, onda mi je saopštio da troškove transporta iz jedne u drugu radnju moram ja da snosim. Rekao je da bi to bilo oko 1.000 dinara po stolici. Pitala sam da li bi onda u tom slučaju, pošto već plaćam, mogli da mi je donesu pravo na kućnu adresu, ali mi je rekao da to ne može.

Nemaju kese, samo skupe torbe

Ukoliko pazarite u "Jisku", budite spremni na to da nemaju nikakve kese u ponudi i da ćete robu, ukoliko nemate svoju torbu, morati da nosite u ruci.

Jedina opcija koju nude je torba koja je ujedno i njihov promotivni materijal, ali za nju ćete morati da iskeširate 180 dinara.

Kako kaže, bila je, najblaže rečeno, razočarana jer tako nešto nikada nije doživela.

- I ja radim u jednom prodajnom lancu i dešava se da na zahtev potrošača prebacujemo robu iz jedne radnje u drugu, ali kupac nema apsolutno ništa sa tim transportom. Ni od mene kao kupca tako nešto nikada nije traženo. A "Jisk" mi naplaćuje 25 odsto vrednosti kupljene stvari kako bih ja očigledno finansirala njihovo poslovanje - razočarana je Ivana B.

Bojkotovati ih

Stručnjaci za zaštitu potrošača kažu da kupac mora da bude upoznat sa svim troškovima pre kupovine, i da se "Jisk" u ovom slučaju zakonski izvukao jer je telefonski pre kupovine obavestio kupca o dodatnom trošku.

1.000 dinara košta da se prebaci jedna stolica 

- Nije u redu što je rezervacija prihvaćena, i to sa tačno navedenom lokacijom, iako nisu bili u mogućnosti to da ispune. Ovo je primer loše poslovne prakse jer kupca apsolutno ne treba da bude briga kako će i odakle oni dopremiti robu.

Ovakvu vrstu odnosa prema potrošačima treba kažnjavati bojkotom i odlaskom kod konkurencije - kažu u udruženju Zaštita potrošača. 

SLOVO ZAKONA

Ukoliko trgovac pokuša da vam naplati nešto o čemu vas nije obavestio, znajte da to nije po zakonu.

Prema članu 14 Zakona o zaštiti potrošača, potrošač nije dužan da plati bilo kakav oblik dodatnih troškova, uključujući i poštanske i troškove transporta i isporuke, ako trgovac za to nije dobio izričitu saglasnost potrošača.

U JISKU TVRDE: Prevozniku se plaća naknada

Iz kompanije "Jisk" povodom teksta da kupci snose troškove prebacivanja robe iz jedne prodavnice u drugu kažu da nisu tražili klijentkinji tražili da snosi troškove dostave između prodavnica. 

- Istina je da "JISK" uopšte nema uslugu dostave, a prevoznik sa kojim naša kompanija sarađuje naplaćuje 1.000 dinara dostavu do pet kilometara do adrese kupca, i cena je ista bilo da prevozi jednu ili veći broj stolica i to je jedino što se naplaćuje.  
 

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem