DA TI SE ŽIVOT ZGADI! Petar Nešić podelio neprijatno iskustvo: Kolenice iz "Amana" su prepune crva!

DA TI SE ŽIVOT ZGADI! Petar Nešić podelio neprijatno iskustvo: Kolenice iz Amana su prepune crva! Informer/Zaštitnik potrošača
utorak, 14. 07. 2020. u 15:35
Kada je odneo crvljivo meso nazad u prodavnicu, ponudili su mu da "ispeglaju" stvar, ali je Nešić odbio i slučaj prijavio Veterinarskoj inspekciji

Kada u "Aman" prodavnicama kupujete sveže meso, dobro otvorite oči, jer se može desiti da uz poručeni proizvod dobijete i punu kesu crva!

Naime, radnici ovog supermarketa jednom od svojih kupaca uredno su spakovali tražene dimljene kolenice, ali on ni slutio nije da su one "punjene" crvima, koji su kasnije izmileli iz mesa svuda po njegovom frižideru.

I ranije sam imao neprijatnih iskustava sa ovom prodavnicom, čak dva puta sam kupio kačkavalj sa isteklim rokom trajanja
Petar Nešić

Domaći stručnjaci upozoravaju da pri konzumiranju ovako "obogaćenog" mesa u lakšim slučajevima dolazi do dijareje i povraćanja, ali da može doći i do velikih zdravstvenih problema ukoliko crvi prežive želudačnu kiselinu i nastane se u čovekovom organizmu. Takođe, savet svim potrošačima je da na ovakve situacije "ne okreću glavu" na drugu stranu, već da odgovorne prijave nadležnim inspekcijama kako bi bili propisno kažnjeni.

Nije prvi put

Nesvakidašnja situacija desila se Beograđaninu Petru Nešiću, koji je 4. jula u "Amanovoj" prodavnici kupio dimljene kolenice, ali ga je samo par sati kasnije sačekalo, malo je reći neprijatno, iznenađenje. Naime, kada je otvorio frižider, u kome je prethodnog dana odložio meso, video je kako iz njega izlazi veliki broj crva.

- U "Amanovoj" prodavnici na putu za Ovču 4. jula kupio sam dimljene kolenice. Ostavio sam ih u frižideru, a kada sam ga sutradan otvorio, video sam da je pun crva. Gmizali su iz kolenica, život mi se smučio - kaže Nešić za Zaštitnik potrošača, a fotografije crvljivog mesa objavio je i na svom Fejsbuk profilu.

Kako kaže, nije ni pokušao da im vrati crvljive kolenice, ali ga nije mrzelo da ih odnese u "Aman" samo kako bi im pokazao šta su mu prodali.

- Nudili su mi da "ispeglamo" stvar, ali mi to nismo hteli, već smo odmah pozvali Veterinarsku inspekciju i prijavili ceo slučaj. Ne znam na šta su tačno mislili kad su rekli da žele da "ispeglaju" situaciju, nisam ih ni pitao jer sam znao da neću pristati na to s obzirom da ne volim korupciju. I ranije sam imao neprijatnih iskustava sa ovom prodavnicom, čak dva puta sam kupio kačkavalj sa isteklim rokom trajanja - kaže Nešić.

Ukoliko čovek pojede meso u kome se nalaze crvi, verovatno će doći do crevne infekcije i tada bi trebalo da poseti lekara
Dr Žarko Ranković, infektolog

Da je kojim slučajem Nešić od kupljenog mesa odmah uzeo da pravi ručak i da nije video mnogobrojne crve, mogao je da oboli od ozbiljne crevne infekcije.

Infektolog dr Žarko Ranković kaže da u blažim slučajevima gotovo sigurno dolazi do dijareje i povraćanja. On savetuje da se u ovim slučajevima potrošači odmah po dobijanju prvih simptoma obrate lekaru kako ne bi došlo do komplikacija.

- Ukoliko čovek pojede meso u kome se nalaze crvi, verovatno će doći do crevne infekcije i tada bi trebalo da poseti lekara. Vrlo verovatno javiće se nadimanje, jak nagon za povraćanjem kada se celo telo grči, a zatim posle nekog vremena povratiće sadržaj i dobiti dijareju. Može doći i do malaksalosti i povišene telesne temperature - kaže Ranković.

Prijavite slučaj

Predsednik udruženja za zaštitu potrošača "Efektiva" Dejan Gavrilović kaže da ovakve slučajeve treba obavezno prijaviti.

- Potrošač kome se desi ovakva neprijatnost ima pravo na naknadu štete, što je ili zamena proizvoda ili povraćaj novca. U ovom slučaju gotovo svaki potrošač tražiće natrag svoje pare, jer ako se jednom "opekao", neće ponovo kupiti istu stvar. Ali da je potrošač pojeo ovakav nekvalitetan proizvod i da mu je to izazvalo neke zdravstvene tegobe, imao bi pravo da od "Amana" traži i odštetu za nematerijanu štetu koju je pretrpeo - kaže naš sagovornik.

Šta može da se desi ako pojedemo crva:

* dijareja
* povraćanje
* malaksalost
* povišena temperatura
* crevne infekcije
* razmnožavanje crva u crevima

Gavrilović apeluje na kupce da ovakve slučajeve prijave Veterinarskoj inspekciji ili da bar nepravilnosti prijave nekom od udruženja za zaštitu potrošača.

- Kada je hrana u pitanju, nažalost, najveći broj potrošača neće da se bakće sa kompanijama i istera pravdu, nego se vodi onim "ma, to je 100 dinara, neće mi pasti kruna sa glave" i zaborave na ceo slučaj. Ali savet svim kupcima je da bar obaveste inspekciju kako se to ne bi desilo nekom drugom.

Inspekcija tada izlazi na teren i proverava uslove skladištenja proizvoda, kontroliše nabavku i ispituje kako je meso proizvedeno i kako je došlo do ovakve greške - napominje Gavrilović.
 

Informer/Zaštitnik potrošača

 

U "Amanu" muk

Ekipa Zaštitnika potrošača pokušala je da od kompanije "Aman" dobije odgovor na pitanje kako je došlo do ove neprijatne situacije. Međutim, odgovore nismo dobili.

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem