JOŠ JEDAN SKANDAL KABLOVSKOG OPERATERA: SBB mrtvima šalje račune, a ugovori odavno raskinuti!

JOŠ JEDAN SKANDAL KABLOVSKOG OPERATERA: SBB mrtvima šalje račune, a ugovori odavno raskinuti! Shuterstock
utorak, 21. 07. 2020. u 15:31
Ženi iz Novog Sada već četiri meseca stižu zaduženja na ime pokojnog oca, a za ugovor koji je raskinut pre tri godine. Obećali joj ispravku, pa umesto storna poslali još jedan račun

Kada god pomislimo da kompanija SBB ne može više da naškodi svojim klijentima od svih onih primera o kojima pišemo godinama, oni nas u tome demantuju!

Ovaj put su prevazišli sami sebe jer šalju račune za kablovsku televiziju građanima na ime njihovih pokojnih roditelja iako je ugovor sa SBB-om raskinut, oprema vraćena, a sva dugovanja izmirena.

Da sve bude gore, kada oštećeni potrošači odu u službu za reklamacije i predstave problem, dobiju obrazloženje da je reč o grešci i da će računi biti stornirani, ali se to ne dogodi već oni nastave da stižu.

U pitanju je sistemska anomalija, SBB zloupotrebljava svoj monopolski položaj i samo u ovom slučaju krši i Zakon o zaštiti potrošača i Zakon o obligacionim odnosima.
Petra Bogosavljević, Pokret potrošača

Redakciji Zaštitnika potrošača javila se sa ovim problemom, između ostalih, i čitateljka iz Novog Sada.

Lažno obećanje

- Molim vas da mi pomognete da rešim problem sa fakturama koje SBB šalje na ime mog pokojnog oca od 1. marta 2020. godine, a osnovni ugovor o zasnivanju pretplatničkog odnosa je raskinut, sve obaveze izmirene, oprema vraćena na dan 30. marta 2017, odnosno čak tri godine pre nego što je ovo počelo da stiže.

Kada sam saznala da SBB dostavlja ove račune, 19. juna sam ih pozvala da vidim o čemu se radi. Upućena sam u službu reklamacija u Bulevaru oslobođenja u Novom Sadu sa svom dokumentacijom koju posedujem - priča nam ova nesrećna žena i nastavlja:

- Donela sam im na uvid original Raskida ugovora o zasnivanju pretplatničkog odnosa u kom je jasno i precizno navedeno da su sve dospele obaveze prema SBB-u izmirene zaključno sa 30. martom 2017. godine, kao i da je vraćena oprema koju je moj pokojni otac koristio.

Službenica je kopirala gorenavedeni dokument, rekla mi je da će proslediti nadležnima da se storniraju zaduženja, izvinila se zbog očigledne greške i obećala mi da će me obavestiti čim se to tehnički sprovede.

Umesto storniranja neopravdanih zaduženja, i svega onoga što su mi obećali, meni je i sada došao račun za jun 2020. Zaista ne znam kako ovo da rešim i kako da se izborim sa onim što radi ova kompanija.

Kršenje zakona

Predstavnici udruženja za zaštitu potrošača kažu da je kompanija SBB prevazišla samu sebe i da ovim što radi krši nekoliko zakona. Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Petar Bogosavljević pozvao je sve oštećene klijente ovog kablovskog operatera da ne odustaju i da pravdu potraže na sudu.

- Više ni sam ne znam koliko žalbi i kršenja zakona smo imali za SBB, ali ovako nešto još nisam video. Dešavalo se sa kablovskim operaterima da ako neko premine a naslednici ne raskinu ugovor, računi nastave da stižu, ali da ljudi sve pravno i dokumentovano reše za života i da onda nakon tri godine dolaze računi to stvarno nisam doživeo. Potrošači moraju da se organizuju i da se suprotstave.

U pitanju je sistemska anomalija, SBB zloupotrebljava svoj monopolski položaj i samo u ovom slučaju krši i Zakon o zaštiti potrošača i Zakon o obligacionim odnosima. Nepoštena poslovna praksa kod ove kompanije je došla do tog nivoa da ih uopšte i ne zanima što konstantno na svakom polju oštećuju potrošače.

Oni imaju monopol, imaju milijarde i igraju na tu kartu da će potrošači dići ruke i platiti i da neće ulaziti u spor sa njima i njihovim skupim advokatskim timovima. I baš zbog toga oštećeni treba da se udruže i da ih tuže i pošto imaju validna dokumenta sigurno će ih pobediti na sudu.

Svakako, ovde bi već godinama morali da reaguju i država i nadležna ministarstva i inspekcije i da rigorozno kazne ovu kompaniju za sve što radi. Niko nije i ne sme biti jači od države i njenih zakona, pa ni SBB - oštar je Bogosavljević.
 

SBB ponovo bez komentara

I povodom ovog skandala kontaktirali smo kompaniju SBB, kao i uvek do sada, u želji da čujemo i njihovu stranu priče i da nam objasne zbog čega se dešava da nakon niza godina ljudima dolaze računi za pokojne roditelje iako su oni sve izmirili i zbog čega to ne storniraju kada već obećaju klijentima. Međutim, po već uobičajenoj praksi, ova kompanija nas nije udostojila odgovora na naš upit.

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem