"VIP" KUĆNI NET JE NOĆNA MORA: Potrošači na ivici živaca, ne dobijaju uslugu koju su platili!

VIP KUĆNI NET JE NOĆNA MORA: Potrošači na ivici živaca, ne dobijaju uslugu koju su platili! Shuterstock
ponedeljak, 27. 07. 2020. u 14:30 >> 16:13
Već nekoliko meseci u većem delu dana nemoguće je pogledati snimak ili otvoriti neku zahtevniju stranicu jer je, prema rečima stručnjaka, prodato više paketa nego što bazne stanice mogu da podrže

Korisnici "Vipovog" kućnog interneta tvrde da je ova usluga postala neupotrebljiva. Iako su, kako tvrde, do pre nekoliko meseci bili veoma zadovoljni, kažu da se situacija drastično promenila. Prema svedočenjima nezadovoljnih korisnika, bez obzira na paket na koji su se pretplatili i brzinu interneta, oni u većem delu dana ne mogu da ga koriste.

Dejan Gavrilović iz potrošačkog udruženja "Efektiva", koji i sam ima problem sa ovim internetom, a što je dokumentovao snimkom, kaže da su potrošači značajno oštećeni jer ne dobijaju uslugu koju su platili.

"Vip" krši zakon, zbog čega svi korisnici imaju prava na obeštećenje, a mogu i da traže prevremeni raskid ugovora bez ikakvih penala

Dejan Gavrilović, Efektiva

- Ima zaista veliki broj pritužbi nezadovoljnih korisnika, a što se mog slučaja tiče, poslednjih meseci je internet zaista postao neupotrebljiv. To je počelo sa vanrednim stanjem, a čini mi se da je situacija sve gora, iako je sada manje ljudi koji su non-stop u kući.

Od podneva do večeri veoma je spor, a uveče je potpuno neupotrebljiv. Čak sam rano ujutru, oko 6 sati, kada sam pretpostavio da ga koristi manje ljudi, pokušao da skinem mali fajl od 790 kilobajta, a pokazivalo je da treba više od sat vremena za to. Da ne pričam o tome da je gledanje filmovi misaona imenica.

Zaštitnik potrošača/informer

 

U usmenoj formi sam dobio objašnjenje da te njihove bazne stanice imaju određen kapacitet i da kada je aktivan veliki broj korisnika, dolazi do zagušenja. Iskreno ne želim da ulazim u to da li su prodali previše internet paketa, ili je mnogo konekcija ili imaju problem sa opremom, jer su oni dužni da potrošačima obezbede ono na šta su se ugovorom obavezali - kaže Gavrilović.

Kršenje zakona

Prema njegovim rečima, "Vip" krši zakon, zbog čega svi korisnici imaju prava na obeštećenje, a mogu i da traže prevremeni raskid ugovora bez ikakvih penala.

- Oni su u ugovorima pokušali da se zaštite time da je protok koji vam piše kad uzimate paket zapravo maksimalna brzina, što bi praktično značilo da može da bude i 0,1 megabita u sekundi.

Međutim, to je nepravična ugovorna odredba koja je ništavna, a uz to i nesaobrazna usluga jer nijedan potrošač nije kupio taj internet da bi imao minimalni protok. S obzirom na sve ovo, potrošači imaju pravo na nekoliko opcija. Prva je srazmerno umanjenje cene, a druga je da raskinete ugovor bez plaćanja penala.

1.799 dinara
košta pretplata za XL paket

Ovaj operater je među najpovoljnijim i očigledno koristi to da ljudi jureći najpovoljniju kalkulaciju uđu u problem i gotovo uopšte nemaju funkcionalan internet. Ne treba da prodaju toliki broj ugovora ako njihove bazne stanice to ne mogu da podrže.

Ovo vam je kao da neko ima autobus sa 100 mesta i proda 200 karata, a ovih drugih 100 ljudi stoji, gura se i visi na vratima za isti novac. Samo što trenutno kod "Vip" interneta svih 200 putnika "visi na vratima" i niko ne "sedi" - slikovito je objasnio Gavrilović.

Užasan protok

Isti problem kao i Gavrilović ima i naša čitateljka Marija L., koja živi na Čukarici, i koja uprkos tome što plaća najskuplji paket poslednjih meseci preživljava muke sa "Vip" kućnim internetom.

- Imamo ga više od tri godine. Plaćamo najskuplji XL paket od 1.799 dinara mesečno. Bili smo baš zadovoljni i zato smo produžili ugovor. Međutim, u poslednjih nekoliko meseci internet je postao užasan.

Ovo se događa konstantno i nema veze koji je period u mesecu - isto je i kad se obnovi obračunski period, i na kraju meseca. Najbolje radi posle dva sata noću, valjda kad je opterećenje manje. Mi pošteno plaćamo najskuplji paket i morali bi da nam omoguće ono na šta su se ugovorom obavezali.

Snimci koče, svaku stranicu otvara po 10-15 minuta, a posledica lošeg interneta jeste to da nam se telefoni stalno prebacuju na mobilne podatke pošto od kućnog interneta ne primaju signal.

Zaista ne znam šta da radim jer mi ovo stvara brojne probleme kada radim od kuće, a ne smem ni da pomislim šta će biti kada deca krenu u školu i ako deo nastave budu morali da prate iz svog doma - priča ova očajna majka.
 

VIP: Nemamo mnogo reklamacija

Povodom velikog broja pritužbi, kontaktirali smo kompaniju "Vip", u kojoj tvrde da nemaju problem ni povećan broj reklamacija, a da, ukoliko se to desi, koriguju račune.

- Kompanija "Vip mobile" nastoji da svim svojim korisnicima pruži kontinuiran kvalitet i protok internet saobraćaja, bez obzira na okolnosti. Iako poslednjih meseci, usled uvođenja vanrednih mera, beležimo istorijski porast saobraćaja, svi naši servisi i usluge odvijaju se neometano.

Shodno tome, nemamo povećan broj reklamacija, a u slučaju da se utvrde poteškoće u korišćenju interneta ili nemogućnost korišćenja interneta i naše usluge uopšte, uvek izlazimo u susret korisnicima i korigujemo račune - rekli su nam u "Vipu".

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem