POKOJNI DOKTOR REKLAMIRA "HIPERTI" Ovako prevaranti uvaljuju preparat za skidanje pritiska

POKOJNI DOKTOR REKLAMIRA HIPERTI Ovako prevaranti uvaljuju preparat za skidanje pritiska Informer/Zaštitnik potrošača
sreda, 29. 07. 2020. u 16:41
Izmislili dr Milojka Tanasića, kome su za svaku državu dodelili neko drugo ime, kako bi promovisali "čudotvorni napitak", i za to koriste sliku mrtvog američkog lekara

Potrošači, dobro obratite pažnju! Čaj "hiperti", koji se reklamira kao čudotvorni lek koji već nakon prve upotrebe normalizuje krvni pritisak i čini čuda za organizam, zapravo je velika prevara.

U reklami ne sme da bude lažnog predstavljanja, jer to nije samo kršenje Zakona o oglašavanju već je to i krivično delo, koje je kažnjivo zatvorskom kaznom do tri godine
Nenad Bumbić, Zaštita potrošača

O čudotvornim efektima ovog čaja govori čuveni srpski doktor Milojko Tasić, koji je zahvaljujući njemu i dalje živ iako ima, verovali ili ne, 109 godina. Uz to, oni tvrde da je lek ispitan na institutu, ali ne spominju kom.

I sve to zaista zvuči fantastično i sigurno da uliva nadu lakovernim kupcima. Ali, ne lezi, vraže. Čuveni srpski lekar koji u reklami hvali ovaj proizvod zapravo ne postoji, već je u pitanju pokojni američki doktor!

Lažu i mažu

Da sve bude još gore, slika ovog čoveka krasi reklame ovog proizvoda namenjene za tržišta još minimum šest zemalja, između ostalog Bosne i Hercegovine, Albanije, Hrvatske, Bugarske... U svakoj od njih on je predstavljen kao vrsni domaći stručnjak, pod nekim domaćim imenom i sa podjednako prevarantskom pričom. Tako se, na primer, u Rumuniji on zove doktor Klajd Batler, doktor Bradić je u Hrvatskoj, dr Drahokoupil u Mađarskoj...

Nažalost, ovaj proizvod često se reklamira na mnogim popularnim domaćim sajtovima, koje dnevno poseti na hiljade potrošača. Ko zna koliko je onih koji su se već "upecali" na ovu prevaru. Proizvođači čaja "hiperti" očito ne prezaju ni od čega, pa "mažu oči" bolesnim ljudima koji bi dali i poslednji dinar za lek.

Informer/Zaštitnik potrošača

 

Oni nemoćnim kupcima "prodaju maglu" i to ne za sitan novac. Da je očito reč o prevari, može se videti i po tome što je cena ovog čaja 7.400 dinara, ali je on non-stop na popustu, pa možete poručiti ovaj proizvod za "svega" 3.700 dinara.

Slučaj za robiju

Nenad Bumbić, predsednik udruženja Zaštita potrošača, smatra da je ovaj način oglašavanja nedopustiv.

- U reklami ne sme da bude lažnog predstavljanja, jer to nije samo kršenje Zakona o oglašavanju već je to i krivično delo, koje je kažnjivo zatvorskom kaznom do tri godine. Potrošači, nažalost, ne smeju više da veruju ni profesorima fakulteta ili doktorima kad preporučuju proizvode.

3.700

košta čaj na sniženju

Imali smo slučajeve da profesori preporučuju salame kao zdravu hranu za decu, a da lekari predstavljaju obično električno ćebe kao fantastični uređaj za magnetnu terapiju koji leči neverovatnu lepezu bolesti - kaže Bumbić i dodaje:

- Često se dešava da je kvalitet studija na kojima se zasnivaju preporuke za razne proizvode veoma diskutabilan.

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Goran Papović rekao je za Zaštitnik potrošača da se ovde ne radi samo o prevarnom marketingu i dovođenju potrošača u zabludu već i o čistom kriminalu, jer neka osoba može da poveruje u ono što je navodno rekao poznati lekar i da kupi preparat i prekine da pije lekove.

- Ovo je katastrofa i, nažalost, to je samo jedna od ogromnog broja prevara sa medicinskim preparatima. Tržište medikamenata i preparata preplavili su strani i domaći prevaranti, a iza određenog broja ovakvih priča stoje i neke kriminalne grupe.

Sve to je izuzetno ozbiljno i opasno jer možete direktno da ugrozite živote ljudi. Smatram da svi nadležni organi moraju hitno da reaguju jer ovakve stvari ne smemo da shvatimo neozbiljno - jasan je Papović.
 

Sve je lažno, pa i pacijenti

Da bi što bolje i lakše prodali čaj, osim preporuke izmišljenog lekara, prevaranti objavljuju i iskustva navodnih pacijenata. Pogađate, svi redom na sva usta hvale "hiperti" i tvrde da im je on pomogao kod hipertenzije.

Takođe, u reklami u Bosni koriste i izvesnog doktora Edina Muranjkovića, ali je fotografija ispod koje je potpisano njegovo ime zapravo slika sa sajtova za ilustracije na kojima glume foto-modeli.

 

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE


Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem