OVI MAJSTORI ĆE DA VAS OJADE! Penzioneru za sat posla uzeli 19.000 dinara!

OVI MAJSTORI ĆE DA VAS OJADE! Penzioneru za sat posla uzeli 19.000 dinara! Shuterstock
sreda, 12. 08. 2020. u 11:40 >> 11:40
Majstor iz ove firme penzioneru nakarikao račun i uzeo i dodatni novac. Kada je njegova ćerka tražila cenovnik i zapretila inspekcijom, prošla je kroz pakao

Vodoinstalaterska firma "Protok" naplatila je penzioneru Tomislavu Neškoviću (84) iz Beograda čak 19.100 dinara za popravku kade! Starcu koji živi sa dementnom ženom majstor je za jednočasovnu popravku dva ventila, česme i otpušavanje kade nakarikao račun od 17.100 dinara, a onda mu je tražio još dve hiljade dinara.

Kada je shvatio da mu iznos koji potražuje nije isti kao onaj na papiru, majstor je brže-bolje prepravio cifru na računu (pogledajte sliku), ali nije obratio pažnju na činjenicu da mu se zbir stavki ne poklapa sa konačnim kontom. Ne shvatajući da je prevaren, Tomislav je majstoru rekao da može da mu da 18.500 dinara jer je to sve što ima, što je ovaj prihvatio, uzeo novac i otišao.

Prevaru je otkrila Neškovićeva ćerka, koja je pozvala firmu, iz koje su joj obećali da će vratiti novac. Međutim, začuđena što je račun ovako visok, tražila je da joj pokažu i cenovnik, a kada su to odbili, zapretila je tržišnom inspekcijom. Kada su to čuli, rekli su joj da sada od njih neće dobiti ništa. Inače, ovo nije prva prevara koju je počinila ova firma. Zaštitnik potrošača je prošlog oktobra pisao o trudnici sa Banovog brda kojoj je vodoinstalater iz "Protoka" zamenu ventila koji košta 500 dinara naplatio čak 7.000.

Shuterstock

Drski i bezobrazni

Nešković nam je rekao da je ovu firmu pozvao jer je više puta video njihove vizitkarte u sandučetu.
- Imao sam problem sa kadom i pozvao sam ovu firmu. Vodoinstalater je došao, radio između sat i dva. Rekao mi je da je zamenio dva ventila i česmu i da je otpušio odvod i da je račun za to 19.100 dinara. Nisam očekivao toliki iznos i kod sebe sam imao samo 18.500 dinara, što je više od polovine moje penzije. On je rekao da nije problem, uzeo je novac i otišao. Sve to mi je bilo sumnjivo i preskupo i ispričao sam celu situaciju ćerki i pokazao joj račun. Ona je primetila da je zbir stavki na računu 17.100 dinara, a da je konačna cifra prepravljena u 19.100 dinara. Odmah je pozvala tu firmu da se žali - ispričao nam je Tomislav.

KUPILA ANANAS U SUPER VERU, A KADA JE VIDELA RAČUN, NIJE JOJ BILO DOBRO! Otvorite četvore oči kada kupujete u ovom marketu!

Njegova ćerka Gordana Nešković Lopičić rekla nam je da je u razgovorima sa firmom "Protok" prošla pravi pakao i da na kraju oni ne žele njenom ocu da vrate ni dinar.

Ni pare, ni cenovnik

Kada sam rekla da ću se žaliti inspekciji, pozvali su me i drsko mi rekli da sada neće ni mom ocu vratiti razliku, niti meni pokazati cenovnik
Gordana Nešković Lopičić

- Pozvala sam tu firmu da se žalim i rekli su da su ustanovili da se dogodila greška i da će mi vratiti razliku od 1.400 dinara. Pošto mi je uz sve to bilo sumnjivo i zbog čega je račun toliko visok, tražila sam da mi pokažu zvaničan cenovnik. Oni su mi rekli da to ne moraju da urade. Kada sam rekla da ću se žaliti inspekciji, pozvali su me i drsko mi rekli da sada neće ni mom ocu vratiti razliku, niti meni pokazati cenovnik. Ne mogu da verujem da popravka kade može toliko da košta. Želela sam da ispričam javnosti ovu priču kako bih upozorila sve penzionere, a nadam se i da će nadležni reagovati - jasna je Gordana. Čista otimačina

Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević kaže da se ovde radi o klasičnoj prevari i otimačini koja mora da bude najstrože zakonski sankcionisana.
- Svaki serviser je zakonski dužan da potrošača obavesti o tačnoj ceni radova pre nego što počne bilo šta da radi. On mora tačno i taksativno da kaže koliko koštaju radovi, koliko delovi, da li su original ili polovni, koliko košta dolazak... Svaki trošak mora unapred da bude predstavljen i mora da postoji cenovnik. Ne može da se naplaćuje proizvoljno koliko on misli da treba. Smatram da se ovde nikako ne radi o slučajnoj grešci jer se ne dešava prvi put, i kao po ključu oštećeni su uvek stari, trudnice, odnosno nezaštićene kategorije. I više je nego očigledno da je posredi prevara, koju nadležni organi moraju najstrože da sankcionišu i zaštite potrošače - istakao je Bogosavljević i dodao:
- Svi koji su prevareni treba da ih prijave inspekciji jer krše nekoliko zakona.

"Protok": Dečko se zbunio

Povodom ove situacije kontaktirali smo i firmu "Protok" da čujemo i njihovu stranu priče. Poslovođa u ovoj firmi Đorđe Živadinović rekao nam je da je njegov radnik pogrešio što je više naplatio, ali da cene radova može da formira kako on želi i da ne mora da pokazuje cenovnik.
- Dečko se zbunio i u brzini pogrešio. Odmah je i sve prijavio svom pretpostavljenom kada se vratio sa terena. Imao sam uvid u račun jer volim da imam čiste papire i ne volim brljotine. Čim je zvala ćerka tog čoveka, ponudili smo da vratimo tih 1.400 dinara razlike. Međutim, cenovnik po zakonu ne moramo da joj damo i to neću ni da učinim. Ne želim da ulazim u to da li je nešto skupo ili nije, imam prava da sam formiram cene - rekao nam je Živadinović.

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem