PONIŽAVAJU ŽENE I MANIPULIŠU BROJKAMA! Ova reklama zgrozila je srpske gledaoce!

PONIŽAVAJU ŽENE I MANIPULIŠU BROJKAMA! Ova reklama zgrozila je srpske gledaoce! Informer/printscreen youtube
utorak, 18. 08. 2020. u 14:13
* Iz kompanije tvrde da ih preporučuje čak 97 odsto žena, pozivajući se na istraživanje među manje od 500 dama iz tri države * Žensku intimu prikazuju na prilično ogavan način, uključujući i maloletnice, što je nedopustivo, tvrde stručnjaci

Najnovija reklama za "libres" uloške ne samo sto obmanjuje sve potrošače nego i banalizuje najveću žensku intimu, uključujući u celu kampanju i maloletnice, tvrde mnogobrojni gledaoci, ali i stručni sagovornici Zaštitnika potrošača.

Osim scena koje prikazuju ciklus kod žena na najbanalniji način, sa sve posramljenom devojčicom u osnovnoj školi, ova reklama sadrži i prevarnu poruku jer se u njoj tvrdi da 97 odsto žena preporučuje "libres" uloške, što bi značilo da svi ostali proizvođači zauzimaju tek tri odsto tržišta. Da je sumnja u ovaj podatak opravdana, govori i činjenica da je podatak zasnovan na anketi koja je sprovedena na 481 ženi, i to na tržištu tri države koje nemaju veze sa Srbijom. Prema tvrdnjama stručnjaka, to nikako ne može biti relevantan uzorak, naročito ako se prikazuje u našoj zemlji, a glasale su dame iz Rusije, Švedske i Francuske.

Informer/printscreen youtube

Marketinški stručnjak Saša Borojević za naš list objašnjava da je reklamni spot toliko neprijatan za gledanje da ne bi trebalo da se emituje u vreme kada su deca kraj malih ekrana i da bi u njemu maloletnice morale da budu zaštićene.

Informer/printscreen youtube

- Savremena naučna istraživanja sprovedena u okviru neuronauke (nauke koja se bavi nervnim sistemom), nove multidisciplinarne grane, potvrdila su uticaj koji podsvest ima na ljudsko ponašanje i celokupan život. Mnoge kompanije pribegavaju zloupotrebi tih saznanja. Konkretno, u ovom spotu se potenciraju krvave ruke maloletne devojčice, menstrualni bolovi, koji inače prestaju uz pomoć lekova, a ne uz pomoć uložaka. Spot bi morao da ima obeležje za starosnu granicu onih koji ga mogu gledati jer se snimak pušta u vreme dok su deca pored malih ekrana, iako za njih nije primeren. U spotu se koristi klasična strategija šokiranja ciljne grupe jer dominira krv i bol! Šok marketing ili kako se popularno zove "šok-advertajzing" jeste metod koji se igra sa ljudskim umom i podsvešću. Ta igra može biti pogubna po populaciju ako izmakne kontroli - jasan je naš sagovornik.
On tvrdi da je ovo izuzetno okrutna vrsta marketinga i napominje da uzorak od 481 žene u istraživanju nikako nije relevantan, pogotovo ako se ima u vidu da nisu sa istog geografskog podneblja gde se reklama prikazuje.

Informer/printscreen youtube

- Drugi problematični deo spota jeste i to što je istraživanje na koje se pozivaju rađeno za druga tržišta, i to na samo nešto više od 400 ispitanika! Dakle, nije moguće primeniti istraživanja iz drugih zemalja na Srbiju jer su preovladavaju vrednosti drugačijeg društva. Svako društvo zasebno definiše svoje šokove i trendove! Ovakva kampanja je vrlo mučna i uznemiravajuća, ali oni istovremeno pogađaju svoj cilj, ljudi pričaju o tome, razmišljaju i, jednom rečju, reaguju - objasnio je Borojević.

Jankovićeva: Ponižavanje žena

Klinički psiholog Aleksandra Janković objasnila je za naš list da se u ovoj reklami otkrivaju najintimnije stvari koje proživljava neka žena i da bi one trebalo da ostanu privatnost.
- Ovo je pokušaj da se nekim pseudonaučnim pristupom sve ogoli i prikaže. Međutim, sve mora da ima neku meru, a ova reklama je to odmah prekršila nepotrebnom eksplicitnošću i zalaženjem u privatnost žena. Nije normalno da se napravi reklamni proizvod koji izaziva gađenje i neprijatnost kod žena i uz to se zloupotrebljavaju deca. Najgore je što se sve to pušta u svakom tajmingu, a žene, nažalost, nemaju drugu opciju nego da brže-bolje promene kanal kako ne bi gledale takve stvari sa svojim sinom ili mužem - jasna je Jankovićeva.

Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević rekao je da ova kompanija krši nekoliko zakona i da bi oglašivač morao da bude višemilionski kažnjen uz obaveznu zabranu sporne reklame.

- Kada se nešto u ovoj meri strašno pojavi na televiziji, onda je tu podeljena odgovornost. Najveću, naravno, imaju oni koji su napravili reklamu, potom su tu televizije na kojima se ona emituje i na kraju regulatorno telo koje je odmah moralo da je zabrani. Ovde se krši i Zakon o oglašavanju u smislu prevarnog marketinga i Zakon o zaštiti potrošača zbog obmanjivanja, ali i Zakon o zaštiti dece jer su ona zloupotrebljena u ovoj kampanji. Zbog toga su to višemilionske kazne, koje bi morala da dobije ova firma uz obaveznu zabranu reklame. Pored toga, ovakva jedna vulgarna reklamna poruka, koja vređa dostojanstvo čoveka, ne bi smela da se emituje između crtanih filmova. Ne smemo da zanemarimo i ozbiljne zloupotrebe i obmane jer se tvrdi da 97 odsto žena preporučuje ove uloške, a to istraživanje je urađeno na izuzetno malom uzorku, i to u tri zemlje koje nikakve veze sa Srbijom nemaju. Ne možete ovakve stvari tvrditi u reklami i varati javnost da pomisli da je anketa možda pravljena među našim ženama. Imamo niz ozbiljnih zloupotreba i zbog toga bi nadležne službe morale da rade svoj posao, izreknu višemilionsku kaznu za ovu firmu i zabrane spornu reklamu - jasan je Bogosavljević.

Informer/printscreen youtube

Povodom ovog skandala poslali smo pitanja i kompaniji "Libres", u želji da se čuje i njihova strana priče. Međutim, do zaključenja ovog broja nismo dobili odgovore.

Pratite Zaštitnik potrošaca na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošaca na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem