"TONUS" NAVLAKUŠA: Zloupotrebili autofagiju i ishranu dece! Proizvođač DOVODI KUPCE U ZABLUDU!

TONUS NAVLAKUŠA: Zloupotrebili autofagiju i ishranu dece! Proizvođač DOVODI KUPCE U ZABLUDU! Informer/Zaštitnik potrošača
utorak, 25. 08. 2020. u 17:23 >> 19:06
Jedna od trenutno najpopularnijih dijeta nema ama baš nikakve veze sa vrstom namirnica koje jedemo, dok se u reklami tvrdi suprotno * Proizvođač je iskoristio i slabu roditeljsku tačku i takođe ih obmanuo dvosmislenom reklamnom porukom

Kompanija "Trivit" dvosmislenim i netačnim reklamama za "tonus" hleb obmanjuje svoje potrošače, tvrde stručni sagovornici Zaštitnika potrošača! Oni svoje kupce dovode u zabludu i obećavaju im da će konzumiranjem ove namirnice, koju inače promovišu da je "hleb bez konkurencije", postići efekte sa kojima "tonus" hleb nema nikakve veze.

Potrošači već imaju problem sa poverenjem u ovu kompaniju zbog toga što su u prošlosti iznosili tvrdnje koje nisu bile osnovane
Nenad Bumbić, Zaštita potrošača

Time nastavljaju staru praksu kada su ovaj proizvod promovisali kao hleb koji: "Blokira toksine i kancerogene materije", "koristan za prevenciju i lečenje dijabetesa", "sprečava razvoj onkoloških oboljenja", zbog čega su bili sankcionisani.

U jednoj od reklama koja se ovih dana vrti na televizijama na sva usta reklamiraju "tonus" hleb kao "autofagiju bez gladovanja". I tu ništa nema čudno za one potrošače koji nikada nisu čuli za autofagiju ili barem ne znaju dovoljno o istoj.

Naime, autofagija je način ishrane koji uopšte ne podrazumeva gladovanje niti unos određenih vrsta namirnica, već da osoba koja se pridržava autofagije hranu u organizam unosi osam sati dnevno, dok ostalih 16 to ne radi. Autofagija je poslednjih godina bez sumnje postala jedna od najpopularnijih načina ishrane, a zbog efekta koji pruža mnogi je koriste i kao dijetu, što je "tonus" hleb sada iskoristio da "navuče" potrošače i koristeći ovaj popularan termin u netačnom značenju dodatno profitira.

Informer/Zaštitnik potrošača

 

Ali tu nije kraj. U najnoviju kampanju proizvođač pomenutog hleba zašao je i u najosetljiviju kategoriju, a to su deca. Štaviše, ta druga reklama je po mišljenju stručnjaka još gora, jer su u njoj iskorišćeni najmlađi! Naime, oni na sva usta svoj proizvod hvale i reklamiraju rečenicom: "Tonus hleb za pravilnu ishranu vaše dece."

Netačna tvrdnja

Iz reklame se nedvosmisleno može zaključiti da ishrana dece nije pravilna ukoliko ne jedu "tonus" hleb?! Samo od sebe postavlja se pitanje da li to znači da će ishrana mališana biti pravilna ako svakog dana jedu gomilu nezdravih i nekvalitetnih namirnica, ako uz to pojedu i krišku ili dve "tonus" hleba? Nutricionisti jasno i glasno kažu: Ne!

Nutricionista Jovana Srejić ističe da, kada je reč o autofagiji, tokom 16 sati u organizam se ne sme unositi ništa, pa ni "tonus" hleb, a samim tim ni ova reklama nije tačna.

Pripisivali licencu Ruske akademije nauka

Ovo nije prvi put da se ova kompanija služi neistinitim tvrdnjama u svojim reklamama. Tako su "tonus" hlebu još 2015. godine neistinito pripisivali licencu Ruske akademije nauka! Oni su tada tvrdili da je "tonus" hleb napravljen po licenci Ruske akademije nauka, a da takva tvrdnja nije istinita utvrdila je Tržišna inspekcija po građanskoj prijavi.

Inicijalna kapisla za potragu dokaza za bombastične tvrdnje bila je činjenica da je baka osobe koja je slučaj prijavila inspekciji prestala da pije prepisani lek za regulisanje povišenog šećera i prešla na konzumaciju ovog hleba kao leka?!

Preduzeće "Trivit doo Bečej", imalo je ugovor sa firmom "OOO Akadem Produkt Moskva", ali na zahtev Tržišne inspekcije bečejski proizvođač "tonus" hleba nije mogao da dokaže povezanost sa "licencom Ruske akademije nauka" ili da ruska firma radi pod okriljem Ruske akademije nauka. Jedina licenca koju "Trivit" ima jeste licenca koju je izdala ova firma iz Moskve.

- Autofagija je sistem ishrane koji podrazumeva da osoba osam sati jede namirnice koje i inače jede, a da zatim 16 sati ne unosi hranu u organizam. Ona ne podrazumeva gladovanje! Takođe, autofagija ne propisuje šta smemo, a šta ne smemo da jedemo, već se osoba hrani kao i do tada što se hranila.

Zbog toga mi nije jasna i nije logična reklama za "tonus" hleb. Vi tih 16 sati ne smete da jedete ništa, pa ni ovu namirnicu. Možda su želeli da kažu da nije loše uključiti "tonus" ukoliko se prihvatite autofagije zbog njegovih sastojaka, ali to nije trebalo ovako reći - kaže Srejićeva.
Prema njenim rečima, reklama u kojoj se spominju deca još je problematičnija.

- Što se tiče druge reklame, "tonus" hleb može biti samo deo pravilne ishrane vaše dece. Ukoliko ona uz "tonus" hleb jedu viršle ili parizer ili neku drugu nezdravu hranu, to nikako ne može biti pravilna ishrana za naše mališane - smatra Srejićeva.

Obmana kupaca

Predsednik Udruženja "Zaštita potrošača" Nenad Bumbić smatra da ove reklame dovode potrošače u Srbiji u zabludu.

- Potrošači već imaju problem poverenja u ovu kompaniju zbog toga što su u prošlosti iznosili tvrdnje koje nisu bile osnovane (pogledajte okvir). Moj savet svim potrošačima jeste da na dijete ne treba da se odlučuju bez saveta stručnjaka u toj oblasti, da na osnovu reklame ne smeju bazirati svoju ishranu jer je to neodgovorno prema našem organizmu.

Kod ovakvih reklama uvek se zapitajte da li vas kompanija savetuje zbog vašeg dobra ili prosto dobrim i efektnim citatom želi da zaradi više novca.

Informer/Zaštitnik potrošača

 

Ako autofagija ne podrazumeva gladovanje kao što tvrde nutricionisti, onda ova reklama obmanjuje kupce - napominje Bumbić.

Sa druge strane, druga reklama vezana za decu podsetila ga je na reklamu za svetski poznatu "nutelu".

- U toj reklami oni kažu da "nutela" može biti zdrav obrok, ali kada pogledate istraživanja to je tačno samo ako se na hleb namaže drastično manja količina nego što to inače radimo! Hleb može biti samo deo zdravog obroka, ali nikako ako uz njega uzimate nezdrave namirnice, tako da i ova reklama obmanjuje kupce! Ipak, kompanije se služe trikovima.

 OVO JE NAJSKUPLJI HLEB NA SVETU: Vekna košta 1.380 evra, pročitajte zašto!

Svi znaju šta je zdravo, a šta ne. Ali reklama ljudima prosto ostane u glavi, u podsvesti, i na kraju određen broj građana posustane i kupi proizvod. Tako ljudi i dalje kupuju "nutelu" i "koka-kolu", iako znaju da to sigurno nije zdravo. Isto je i sa reklamom za "tonus" hleb - kaže Bumbić.

"Trivit": Naše tvrdnje su tačne

Iz kompanije "Trivit" kažu da je "tonus" hleb pogodan za autofagiju zato što ima veliki sadržaj biljnih vlakana prirodnog porekla i mali glikemijski indeks, a kao posledicu toga ima veliki indeks sitosti.

- Ljudi koji se pridržavaju autofagije mogu tokom 8 sati da jedu šta god žele, ali ukoliko ne unose dovoljno biljnih vlakana i koriste hranu koja ima veliki glikemijski indeks u toku perioda od 16 sati, tj. perioda gladovanja, imaće zaista napade osećaja gladi.

Na taj način teško mogu da praktikuju autofagiju kao stil života. Iz objavljenih tekstova velikog broja ljudi koji praktikuju autofagiju može se videti da je vrlo važno da se u prozoru ishrane koriste zdravije namirnice.

Informer/Zaštitnik potrošača

 

"Tonus" hleb dovodimo u vezu sa autofagijom zato što njegovim konzumiranjem u prozoru ishrane periodi gladovanja od 16 sati neće biti mukotrpni i neće doći do opstipacije, na koju se često žale ljudi koji koriste autofagiju, a ne vode računa o izboru namirnica.

Na pitanje vezano za reklamu "Tonus hleb za pravilnu ishranu vaše dece" kažu da ona nikako ne znači da ishrana dece nije pravilna ukoliko deca ne jedu "tonus" hleb.

- Pravilnom kombinacijom namirnica, vodeći računa da se uzima dovoljno voća, povrća i žitarica, može se pravilno balansirati ishrana dece i bez "tonus" hleba. Sa tostiranim "tonus" hlebom lakše se može izbalansirati ishrana jer deca vrlo često ne vole variva, a vole grickalice i slatkiše.

Ukoliko deca konzumiraju dosta nezdravih namirnica, a uz to koriste i tostirani "tonus" hleb, efekti nezdrave ishrane će se smanjiti zato što veliki sadržaj biljnih vlakana upija u sebe aditive, konzervanse, boje, arome...

HLEB NAŠ NASUŠNI: Najskuplji je u Norveškoj, jeftin je u Estoniji, ali nama bi i to bilo skupo?!

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem