UZELI MU 31.000 DINARA - MESEC DANA NE VRAĆAJU NOVAC! Kako je SBB zavrnuo penzionera!

UZELI MU 31.000 DINARA - MESEC DANA NE VRAĆAJU NOVAC! Kako je SBB zavrnuo penzionera! Tanjug/Rade Prelić
četvrtak, 27. 08. 2020. u 14:59 >> 15:00
Stručnjaci i predstavnici Udruženja potrošača smatraju da je izuzetno čudno što radnici ove kompanije ne storniraju odmah račun i izvrše povraćaj novca, kao i da bi nadležni organi morali da ispitaju koliko ima ovakvih slučajeva

Kompanija SBB korisnicima "greškom" naplati 10 puta veći račun, a potom na povraćaj tog novca potrošači čekaju i po mesec dana. Da sve bude gore, iako se radi o njihovom propustu, službenici kompanije SBB ne žele da daju klijentima nikakvu informaciju kada će im novac biti refundiran, već ih drsko upućuju da to po nekoliko puta proveravaju u svojim bankama.

Stručnjaci i predstavnici Udruženja potrošača smatraju da je izuzetno čudno što radnici ove kompanije ne storniraju odmah račun i izvrše povraćaj novca, kao i da bi nadležni organi morali da ispitaju koliko ima ovakvih slučajeva, jer SBB možda beskamatno mesec dana koristi novac svojih klijenata, što ne samo da je u potpunosti nezakonito već spada u kriminal.

OVO JE NAJSKUPLJA BANKARSKA POZAJMICA! Kamate idu i do 78 odsto!

Nešto slično dogodilo se i penzioneru čiji sin je objavio ceo slučaj na društvenoj mreži Tviter.
- SBB, koliko vam treba da vratite novac na račun? Službenica u poslovnici naplati račun 34.000 dinara umesto 3.400 dinara i onda kaže mom ocu penzioneru da ide u banku da čeka i proveri sa njima. Pa ako možete vi da proverite, pošto niko ne zna da mi kaže tačan odgovor. Hvala - stoji u jednoj od pritužbi nezadovoljnih korisnika.

InformerDN

Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević rekao je za naš list da je ovo izuzetno sumnjivo i da je neshvatljivo kako firma ne može da stornira račun istog momenta, a kamoli da potrošač čeka mesec dana na povraćaj svojih sredstava koja su mu oduzeta tuđom greškom.

Službenica u poslovnici naplati račun 34.000 dinara umesto 3.400 dinara i onda kaže mom ocu penzioneru da ide u banku da čeka i proveri sa njima

Sin oštećenog klijenta

- Meni su ovi slučajevi neverovatni, ne za tako veliku firmu kao što je SBB, nego za bilo koju firmu. Kada službenica ili potrošač ustanove grešku, račun bi trebalo momentalno da se stornira i da se novac vrati. Čak i u slučaju da se novac vraća na račun, pa to ne bi smelo da traje duže od jednog dana. Ne postoji nijedan zakonski razlog da se odlaže povraćaj novca bilo kom potrošaču, pogotovo što je u pitanju direktna greška same kompanije. Zbog toga mi je sve ovo izuzetno sumnjivo i potrebno je ispitati u kolikom broju slučajeva se ovo događa - kaže Bogosavljević i dodaje:

- Postoji mogućnost da SBB na ovaj način drži novac većeg broja korisnika po mesec dana i koristi ga i obrće u svoje svrhe, i to apsolutno bez kamate. Ovakve stvari ne samo da su nezakonite nego predstavljaju ozbiljno krivično delo. Zbog toga smatram da bi nadležni državni organi sve to potanko morali da ispitaju. Jedno je sigurno - imamo nepoštenu poslovnu praksu jer se potrošačima ne vrati novac odmah ili makar na račun u roku od jednog dana, a veliko je pitanje da li je posredi i ozbiljna kriminalna radnja i zloupotreba sredstava klijenata - istakao je Bogosavljević, koji je potom rekao i da je ovo još jedna posledica toga što je SBB zaštićen i što nikada ne trpi zakonske posledice za svoje prekršaje:

MIODRAGA JE JEDAN PAPIRIĆ SPASAO DA NE OSTANE BEZ KUĆE I PENZIJE! Kada su mu izvršitelji zakucali na vrata, jedva je preživeo

- Toliko puta smo pričali o svemu što radi ova kompanija i kako krši Zakon i nikada nisu dobili kaznu. Mislim da je pogrešno što državni organi imaju tako blagonaklon odnos prema ovoj velikoj firmi, koja je i monopolista. Samim tim, kad oni vide da ih niko ne kažnjava, rade šta hoće. Prema ovakvim firmama bi kontrola morala biti još stroža, a kaznena politika nemilosrdnija, a, nažalost, obrnuto je, i onda imamo ovakve stvari kao posledicu - oštar je naš sagovornik.

SBB opet ne odgovara

Kao i svaki put, i sada smo poslali pitanja kompaniji SBB povodom ovih slučajeva u želji da dobijemo i objektivno prenesemo i njihovu stranu priče. Međutim, po svojoj već ustaljenoj višegodišnjoj praksi, ova kompanija nas i naše čitaoce nije udostojila odgovora na pitanja. Da li nije smela ili nije htela, na vama je da procenite, ali odgovori do zaključenja broja, kao i svaki put, do sada nisu stigli.

Pratite Zaštitnik potrošaca na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošaca na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs
ceda
01.09.2020. / 19:10

Da li mogu da tražim naknadu od operatera SBB jer mi dva i po meseca prekida internet pa mi je onemogućeno korišćenje platforme EON i gledanje filmova i serija? 2,5 meseci, navodno sređuju problem na nekim "čvorovima" zbog čega mi net nestaje konstantno i to po nekoliko sekundi na svakih nekoliko minuta. Tako da ako gledate film koji po progranu traje sat i 40 min, realno ćete ga gledati oko dva i po sata jer konstantno prekida ("baferuje").... Zato nisam ni gledao ništa tih 2.5 meseci. Da li sem umanjenja pretplate mogu da tražim i neku naknadu?

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem