"VIP" I AGENCIJE ZA UTERIVANJE SMISLILI PREVARU! Prodaju zastarele dugove da bi pokrenuli postupke

VIP I AGENCIJE ZA UTERIVANJE SMISLILI PREVARU! Prodaju zastarele dugove da bi pokrenuli postupke InformerDN
utorak, 13. 10. 2020. u 13:58
* Uglavnom je reč o potraživanjima iz 2014. i 2015. godine. Agencija traži samo da se uplati deo duga i tako se otvara mogućnost za aktiviranje celog iznosa, iako je dugovanje zastarelo

Kompanija "Vip" prodaje svoja zastarela potraživanja privatnim agencijama za naplatu dugova, koje na raznorazne nečasne načine isleđuju i maltretiraju potrošače kako bi ih prinudili da plate nešto što zakonski ne moraju. Uglavnom je reč o potraživanjima iz 2014, 2015. i 2016. godine koja se ponajmanje odnose na neplaćene račune, već na naplatu penala za raskid ugovora, koje po Zakonu nemaju pravo da naplaćuje.

ZVUČI SUVIŠE DOBRO DA BI BILO ISTINITO! Lažne nagradne igre kradu podatke i novac, EVO KAKO DA ZNATE DA JE PREVARA!

Koliko je velika prevara u pitanju, najbolje svedoči podatak da pomenute sumnjive agencije potrošačima nude da, primera radi, umesto duga od 16.000 dinara, uplate samo 2.000 dinara uz otpis ostatka. Međutim, u pitanju je velika laž i obmana, jer kada potrošač uplati te 2.000 dinara, ponovo se aktivira kompletan zastareli dug i kompanija "Vip" može da tuži klijenta za ostatak novca.

Daj šta daš, pa tuže

Umesto duga od 16.000 dinara, nude čoveku da plati 2.000 i da se ostalo navodno otpiše. Problem je što, kada platite te 2.000, prekidate zastarelost i ponovo mogu da vas tuže za ostatak
Dejan Gavrilović, "Efektiva"

Među jednom od nekoliko desetina prijava našoj redakciji i na sajtu Udruženja potrošača "Efektiva" nalazi se i ona Milene D. iz Novog Sada, koja je sve ovo možda i najbolje iskusila na svojoj koži.

- Još 2014. raskinula sam ugovor sa "Vipom" jer nisam dobijala protok interneta koji sam plaćala i za koji sam potpisala ugovor. Uprkos tome što sam u potpunosti bila u pravu i što je krivica do ovog mobilnog operatora, oni su konstantno pominjali neku kaznu i penale zbog raskida ugovora, ali nisam marila za to jer znam svoja prava. Međutim, šest godina nakon toga krenuli su pozivi od neke privatne agencije za naplatu dugova, gde su mi operateri sa druge strane "linije" konstantno govorili da moram da platim sve do poslednjeg dinara, iako to nije zakonito. Rekli su mi da su agencija koja radi za "Vip", pretili su mi, zvali mi roditelje, braću i sestre, komšije i praktično me stavili na stub srama. Na kraju su mi tražili da, umesto 23.000 dinara, uplatim 4.000 dinara, ali je meni to bilo sumnjivo i nisam želela da ih poslušam. I dan-danas dobijam pozive i uznemiravaju me - objašnjava Milena D.

SAVET: Ovo je papir koji obavezno morate da tražite

- Ako se odlučite da ipak platite iznos koji traže, obavezno tražite od agencije da se identifikuje ("Eos matriks", "Svea", "Melon") i da vam dostavi dokaz o preuzetom potraživanju.
- Zatim, pre uplate, obavezno tražite da vam dostave pismo o namerama u kom će precizno definisati da će nakon uplate dogovorenog iznosa ostatak duga biti otpisan.
- Ukoliko to ne žele, znači da će aktivirati celokupan iznos koji ćete na kraju morati da platite jer se zastarelost duga prekida.

Prvi čovek Udruženja "Efektiva" Dejan Gavrilović istakao je za naš list da kompanija "Vip" krši Zakon kako bi prevarila potrošače i dodao da način na koji to rade preko agencija za naplatu dugova ne odgovara ugledu te firme i blati njen imidž.

AKO IMATE PROBLEMA SA "VIPOM", NIKAKO NE ODUSTAJTE OD SVOJIH PRAVA! Račune naplaćuju, a reklamacije odbijaju

- Prema prijavama koje dobijamo, ustanovili smo da je mobilni operator "Vip" prodao zastarela potraživanja iz 2014, 2015. i 2016. godine agencijama za naplatu potraživanja. Tu je jednim delom reč o neplaćenim računima, ali u visokom procentu su to ugovorne kazne i penali koje "Vip" svakako po Zakonu nije imao pravo da naplati. U pitanju je nesaobraznost usluge - kada klijentu nisu pružili uslugu koju su mu obećali i koju je platio i kada je on zbog toga raskinuo ugovor. Takve stvari su u potpunosti relevantne i ne smeju ništa da naplate. Uz to, sva ovakva i slična potraživanja zastarevaju za godinu dana. Međutim, pošto "Vip" više nema prava to da naplati, oni prodaju dug za 10 odsto njegove vrednosti privatnim agencijama za naplatu dugovanja. Te agencije potom isleđuju ljude, zovu njihove komšije i porodice. Primera radi, oni umesto duga od 16.000 dinara, nude čoveku da plati 2.000 dinara i da se ostalo navodno otpiše. Problem je što, kada platite te 2.000 dinara, vi prekidate zastarelost i oni ponovo mogu da vas tuže za ostatak duga, tako da apelujem na potrošače da nikako ništa ne plaćaju. Smatram da je sramota što jedna velika kompanija kao što je "Vip" pribegava ovakvim stvarima, koje su nezakonite. Oni angažovanjem privatnih agencija u potpunosti srozavaju svoje ime i renome. Zaista je ponižavajuće da jedan "Vip" za zastarele dugove angažuje neke divlje firme koje zovu klijenta usred noći ili mu uznemiravaju porodicu i prijatelje - rekao nam je Gavrilović.

U kompaniji "Vip mobile" kažu da neguju transparetno poslovanje i komunikaciju..
- Poštujući zakone, "Vip mobile" ne potražuje naplatu ugovorne kazne ni penala, već naknadu štete kako je jasno određeno u Opštim uslovima. Kada je reč o ustupanju potraživanja, taj postupak je definisan zakonom i prema njemu poverilac ima pravo da ustupi svoje potraživanje trećem licu.
 

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem