VELIKI TEST TABLETA ZA MAŠINSKO PRANJE SUDOVA! Evo koje su se najbolje pokazale u praksi! IZNENADIĆETE SE

VELIKI TEST TABLETA ZA MAŠINSKO PRANJE SUDOVA! Evo koje su se najbolje pokazale u praksi! IZNENADIĆETE SE Zastitnik potrosaca / Shutterstock
sreda, 14. 10. 2020. u 16:07 >> 16:08
* Udruženje za zaštitu potrošača testiralo je kako tablete skidaju sa sudova mrlje nastale od raznih vrsta namirnica * Ne kupujte ime brenda, već isprobajte šta vam najbolje pere, a najmanje košta, savetuju stručni sagovornici Zaštitnika

Ako se prilikom kupovine tableta za sudomašinu vodite parolom "što skuplje, to kvalitetnije", budite sigurni da ćete samo potrošiti više novca, a vaši sudovi bili bi isto oprani i sa mnogo jeftinijim kapsulama!

Razlike u kvalitetu su minimalne, ali se zato cene od proizvođača do proizvođača i te kako razlikuju, pokazalo je istraživanje australijskog udruženja za zaštitu potrošača. Oni su testirali kako u praksi pere na desetine vrsta mašinskih deterdženata za sudove, a mi smo izdvojili one koji se mogu naći i na našem tržištu. Proverili su kako skidaju sa sudova mrlje nastale od raznih vrsta namirnica (jaja, pirinač, zagoreli sir, crno vino, talog od kafe, mleveno meso) i u procentima izrazili njihov učinak (pogledaj galeriju).

Ubedljivo najskuplje tablete koje se mogu naći na našem tržištu jesu "Fairy platinum", čije pakovanje od 45 kapsula košta čak 1.699 dinara. Prostom računicom dolazimo do zaključka da će vas jedno pranje posuđa u sudomašini tokom koga ćete iskoristiti jednu ovu tabletu koštati 37,7 dinara, što je drastično više novca nego što biste potrošili kupovinom proizvoda bilo kog drugog proizvođača obuhvaćenog istraživanjem. I to bi bilo u redu da su vaši sudovi nakon pranja mnogo čistiji nego kada koristite neku drugu kapsulu, ali to ovde nije slučaj! Pranje "Fairy platinum" kapsulama bolje je i uspešnije u skidanju mrlja za svega jedan ili dva odsto nego kada koristite druge tablete.

Testovi lek za manipulacije

Prema rečima Nenada Bumbića, nedostatak novca za testiranje proizvoda je veliki problem za potrošače, jer se proizvođačima tako otvara prostor za manipulaciju.
- Ne samo u Srbiji već i u celoj Evropi ne ulaže se dovoljno novca u testiranje proizvoda. Kada bi imali dovoljno finansija, udruženja za zaštitu potrošača bi to stalno radila, sve rezultate iznosila javno i na taj način bi se zatvorile mogućnosti za prevare i manipulacije koje sprovode kompanije - kaže Bumbić.

Sa druge strane, njihove "Fairy original all in one" dosta su jeftinije, pa ćete za isti novac, 1.699 dinara, dobiti 15 kapsula više, odnosno 60 tableta. To znači da jedno pranje košta 28 dinara, skoro 10 dinara manje. Ipak, i uspešnost u pranju je nešto manja, 66 odsto. Ali za toliku razliku u ceni dalo se očekivati i da će suđe ostati mnogo zaprljanije, što nije slučaj.
Isti slučaj je i sa "Finish powerball all in one" i "Finish powerball all in one max" kapsulama, čije se cene drastično razlikuju, a uspešnost u pranju zakorelih mrlja potpuno je ista - 73 odsto! Tako, na primer, ako perete onim kapsulama sa naznakom "max", na svako pranje potrošićete oko 28,5 dinara, dok će vas pranje drugim koštati 24 dinara.

Zastitnik potrosaca / Shutterstock

"Somat all in one" tablete u pakovanju od 100 komada platićete 2.224 dinara, tako da jedna kapsula košta nešto malo više od 22 dinara, a na vašim sudovima biće skinuto čak 72 odsto fleka, što je za svega jedan odsto manje nego kod "Finish powerball all in one max" i "Finish powerball all in one" tableta, koje koštaju 28,5, odnosno 24 dinara.

Ne kupujte marku

Cena je sada odraz popularnosti nekog brenda, plaćate samo marku, a to nema nikakve veze sa kvalitetom
Nenad Bumbić, Zaštita potrošača

Domaći stručnjaci jednoglasno savetuju potrošače da se u kupovini ne vode parolom "skuplje je kvalitetnije" jer to uglavnom i nije slučaj. Kako kažu, najbolje je da isprobamo više vrsta, a onda da nastavimo da kupujemo one tablete koje nam u isto vreme štede novac i najbolje operu posuđe, bez obzira na to što nije u pitanju poznata marka.

Predsednik Udruženja "Zaštita potrošača" Nenad Bumbić savetuje potrošače da proizvode ne kupuju samo zato što je na pakovanju ime poznatog brenda, jer postoji velika verovatnoća da ćemo proći mnogo skuplje nego što bi trebalo, a očekivani rezultati će izostati.

- Nekada je je zaista važilo pravilo kojim se vodio veći deo potrošača pri kupovini, a to je da je skuplje i kvalitetnije. Nažalost, to više nikako ne sme da nam bude parola, jer to prosto više ne važi! Cena je sada odraz popularnosti nekog brenda, plaćate samo marku, a to nema nikakve veze sa kvalitetom. I nije to samo kada su tablete za sudomašine u pitanju, već je tako u svim sektorima prodaje - kaže Bumbić i dodaje:

Reklamožderi

Mi u Srbiji smo ono što se u svetu zove reklamožderi, najviše kupujemo one proizvode koji se najviše "vrte" po televizijskim kanalima
Goran Papović, NOPS

- Da se razumemo, proizvođači u ovom slučaju ne krše zakon i ne mogu biti kažnjeni, jer oni imaju pravo da formiraju cene svojih proizvoda kako god oni to žele. Ali apelujem na potrošače da ne kupuju određenu robu samo zato što je brend, već da sami vide koji im proizvod najviše odgovara. Nemojte bacati novac, niti verovati da je neki artikal najbolji samo zato što je najskuplji. U većini slučajeva samo ćete "pući" mnogo veće pare, a kvalitet će izostati - napominje Bumbić.

Sa druge strane, naš sagovornik napominje da su u slučaju kompanije "Finish" i njihove dve vrste kapsula, potrošači dovedeni u zabludu.

Zastitnik potrosaca / Shutterstock

- Većina potrošača, kada na rafu vidi dve vrste kapsula potpuno istog naslova samo na jednoj još dodatno piše "max", pomisliće da su ove druge jače i kvalitetnije od prvih. Misliće da je taj proizvod bolji, da će skinuti mnogo više prljavštine i mrlja sa posuđa, odnosno da će njegov efekat biti veći. Zato će dati više novca, da bi dobio bolji krajnji rezultat. Ali kao što vidimo, on je potpuno isti kao i kod jeftinijih kapsula koje nemaju oznaku "max" - ističe Bumbić.
Sa njim se slaže i predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Goran Papović. On objašnjava da naši ljudi uglavnom kupuju proizvode koje vide na TV reklamama, iako su ti artikli drastično skuplji od onih koji se ne reklamiraju toliko.

- Mi u Srbiji smo ono što se u svetu zove reklamožderi, najviše kupujemo one proizvode koji se najviše "vrte" po televizijskim kanalima! Kao po pravilu, ti proizvodi su uglavnom i najskuplji u prodavnici. Najbolje na tržištu prolaze one kompanije koje imaju agresivne reklame, koje se non-stop puštaju na televiziji. Moramo da shvatimo da, ako je nešto skuplje, ne znači i da je bolje od istih proizvoda drugih proizvođača, čije su cene drastično niže. Tek kada to shvatimo i počnemo da kupujemo pristupačnije artikle, videćemo da je kvalitet gotovo isti, pa možda čak i bolji - smatra Papović.

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem