DOBRO ZVUČI, JOŠ SAMO DA JE ISTINA! Ako vam u Telenoru kažu da ćete zbog krađe dobiti nov telefon, ne verujte! OVO SU USLOVI KOJE NIKO NE ISPUNJAVA

DOBRO ZVUČI, JOŠ SAMO DA JE ISTINA! Ako vam u Telenoru kažu da ćete zbog krađe dobiti nov telefon, ne verujte! OVO SU USLOVI KOJE NIKO NE ISPUNJAVA Informrr/Shutterstock
ponedeljak, 19. 10. 2020. u 15:15 >> 16:39
Brojna isključenja za naplatu štete u opštim uslovima osiguranja ukazuju da je mobilni operater reklamom doveo potrošače u zabludu da će lako doći do novog uređaja ili besplatne popravke ukoliko im aparat ukradu ili oštete

"Telefon ti se pokvario? Slomio? Pokvasio? Neko ga je ukrao? Osiguraj telefon, tablet ili modem i više ne moraš da brineš o oštećenjima ili o krađi"! Ovako zvuči najnovija "Telenor" reklama "Osiguraj svoj uređaj", koja bi bila izuzetno primamljiva da nije u pitanju najobičnija obmana i prevara naivnih potrošača. Uprkos tome što u reklami obećavaju potrošačima da će sa uplatom osiguranja njihovi uređaji biti potpuno bezbedni od kvara, loma, kvašenja i krađe, prema "opštim uslovima osiguranja", a koje vam niko neće predočiti, vrlo je jasno da ćete osiguranje realizovati, a o novom uređaju možete samo da sanjate. Pritom, čak i da vam prihvate naplatu osiguranja, šteta će biti samo delimično pokrivena (pogledajte tabelu), a najviše 14.000 dinara, i to ako uzmete najskuplji paket, ali i telefon koji vredi više od 140.000 dinara.

Informrr/Shutterstock

Prvi čovek Udruženja potrošača "Efektiva" Dejan Gavrilović upozorava potrošače da "Telenorova" reklama definitivno predstavlja da ono što je u izlogu nije u radnji, i da kupci moraju dobro sve da prouče jer osiguranje ima brojna isključenja zbog kojih će odbiti da im isplate naknadu štete.

KORISNICI 'TELENOR' KUĆNOG INTERNETA PREVARENI! Nude im akciju koja zapravo ne postoji, NIKO NEMA POJMA O ČEMU JE REČ?

- Ako pogledamo reklamu kompanije "Telenor", deluje da su plaćanjem dodatnog osiguranja svi kupci sigurni u slučaju da im se telefon pokvari, slomi, pokvasi ili im ga neko ukrade, što deluje izuzetno primamljivo. Međutim, to nije tako jer kada posetite sajt ovog mobilnog operatera i malo bolje pogledate, možete da nađete brojna isključenja koja su propisana od strane "Triglav osiguranja". Tim isključenjima oni predviđaju mogućnost da osiguranike odnosno potrošače odbiju za isplatu štete u odgovarajućim uslovima i sve to umanjuje značaj početnog smisla osiguranja i svega onoga što je na reklami potrošačima privuklo pažnju - rekao je Gavrilović i nastavio:
Isključili bateriju.

Lanci i katanci

Po ovim uslovima ispada da treba uređaj da držite u sefu ili u krevetu ili da ga vežete lancem da vam ga ne bi ukrali, ali šta će vam onda osiguranje
Dejan Gavrilović, Efektiva

- Tako, na primer, osiguranju ne podležu baterija, punjač i slušalice. Ako i možemo da razumemo to za punjač i slušalice, za bateriju mi nikako nije jasno jer je ona sastavni deo svakog uređaja i osiguranje bi moralo da se odnosi i na nju. Potom tvrde da osiguranje ne pokriva takozvana kozmetička oštećenja koja ne utiču na rad uređaja, što znači da ekran može da pukne preko pola, ili da se sav polomi, ili da telefon bude fizički oštećen, ali pošto uređaj radi, oni vam ga neće popraviti. To ponovo nije u skladu sa reklamom u kojoj sa navodi da u slučaju da platiš osiguranje ne moraš da brineš o oštećenjima. Takođe se postavlja pitanje ko će da donese odluku da li telefon uprkos tome što je u tom stanju potpuno ispravno radi. Potrošač može da kaže da mu ne radi kako treba, "Telenor" da navodno utvrdi da radi i opet ga neće popraviti. Jedna od najvećih obmana u ovoj marketinškoj poruci jeste to što se u reklami pominje kvašenje, čak je i predstavljena slika telefona u vodi, a onda u "Opštim uslovima osiguranja" postoji isključenje ako je šteta nastala usled znoja, vlage ili kondenzacije. Kako je zapravo moguće to utvrditi, i oni uvek ako vam se pokvasi slanom vodom mogu da tvrde da je znoj, a da je u slučaju slatke vode vlaga ili kondenzacija i da odbiju da vam poprave telefon. A ponovo će oni biti ti koji će procenjivati koja tečnost je oštetila uređaj, što ostavlja mogućnost za prevare - kaže naš sagovornik.

Višestruka odgovornost

Očigledno je ovde krivica operatera jer je objavio reklamu kojom stvara lažnu sliku kod potrošača da će plaćanjem osiguranja imati potpuno bezbedan uređaj
Petar Bogosavljević, Pokret potrošača

Kada je reč o osiguranju od krađe, Gavrilović ukazuje na brojna isključenja.

- Primera radi, neće biti nadoknade štete u slučaju da je uređaj ukraden iz torbe "koja nije bila čvrsto vezana uz telo", ili se nalazila "pored vas ili između nogu". To je na prvom mestu nelogično, jer vama može torba da bude na leđima, odnosno uz telo, i da vas neko lako pokrade jer nemate "oči na leđima", a kada je između nogu vi je vidite, a potom i u celom ovom slučaju može doći do brojnih prevara i odbijanja nadoknade štete jer ko će tačno da utvrdi gde se vama uređaj nalazio, opet "Telenor" naravno, i uvek mogu da tvrde da ste ga držali nebezbedno. Sve ovo ostavlja prostor za brojne mahinacije kako bi odbili da vam daju odštetu. Tu su i isključenja ukoliko vam je telefon ostao u otključanom automobilu, dvorištu ili šatoru koja jasno govore da oni hoće da se zaštite od svih rizičnih situacija. Pa normalno da će vam ukrasti nešto kad ostane negde neobezbeđeno i zato se i osiguravate i da vam ga neće ukrasti ako vam je pod jastukom. Po ovim uslovima ispada da treba uređaj da držite u sefu ili u krevetu ili da ga vežete lancem da vam ga ne bi ukrali, ali šta će vam onda osiguranje. Postoji čak i isključenje da nema obeštećenja ni ako je uređaj bio kod deteta do 14 godina, što mislim da nema potrebe ni da komentarišem - otkriva Gavrilović.

Informrr/Shutterstock

On tvrdi da ovde imamo očigledan primer prevarnog oglašavanja i obmanjujuće poslovne prakse, i da potrošači moraju da otvore "četvore oči" i pažljivo pročitaju "Opšte uslove osiguranja", a ako budu prevareni, da pravdu potraže na sudu.

Osiguranje ne važi ako je:

- ekran polomljen, a uređaj radi
- kvar nastupio zbog vlage i znoja
- torba iz koje je ukraden telefon nije bila čvrsto vezana uz telo
- ako je telefon ukraden iz dvorišta ili šatora
- ako je ukraden detetu mlađem od 14 godina

- Ljudi kada vide ovu reklamu u zabludi su da su zaštićeni od svega. Kada im se nešto dogodi, odu u poslovnicu i iskreno kažu da im je telefon bio, na primer, u otključanim kolima ili da se igralo dete, a onda sledi onaj momenat "e tu smo vas čekali". Zbog toga savetujem sve da ne veruju samo reklami nego da dobro iščitaju "Opšte uslove osiguranja". Što se same reklame tiče, tu je reč o prevarnom marketingu jer su u "Telenoru" bili svesni isključenja koje je propisalo osiguranje, a napravili su onakvu reklamu da navuku ljude. Većina ljudi gleda reklamu u medijima ili na bilbordu i nakon toga kažu "ovo mi se dopada", a sigurno ne traže po sat vremena na njihovom sajtu sve dodatne uslove. Takođe, tu je i obmanjujuća poslovna praksa jer navodite potrošača na ekonomsku odluku koju možda ne bi doneo da ima sve informacije. Kada neko ima skup uređaj i kažete mu da je za hiljadu dinara obezbeđen od svega, pa svako će to da plati, a da su ljudi znali za ona isključenja, veliki broj njih ne bi to uzeo. Sve je to zakonski kažnjivo i treba da reaguju nadležne institucije. Što se tiče potrošača koji su prevareni, oni imaju opciju da pokrenu kolektivnu tužbu pred Ministarstvom trgovine, ali i da pravdu potraže u privatnom sudskom sporu, gde će, osim štete, kompanija morati da isplati i sve sudske i advokatske troškove, kao i druge troškove, na primer to što neko sve to vreme nije imao telefon - jasan je naš sagovornik.

"TELENOR" NUDI NEPOSTOJEĆU AKCIJU?! Korisnici kućnog interneta tvrde da su prevareni, evo kako

U "Telenoru" kažu da njihovi korisnici izuzetno cene mogućnost da osiguraju svoje uređaje i za tu uslugu se većina njih odlučuje.
- Pre nego što dođe do zaključenja ugovora, svi oni su detaljno i transparentno upoznati sa uslovima i mogućnostima koje ta usluga sadrži. Uvek radimo u najboljem interesu za korisnika i to je razlog zašto oni biraju nas za svog operatora. Ukoliko postoje pojedinačne žalbe, molimo vas da ih uputite direktno nama kako bismo ih uspešno rešili u najkraćem roku.

Bogosavljević: Višestruka odgovornost

Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Petar Bogosavljević istakao je da su ovde prekršene i brojne zakonske, ali i etičke norme. On tvrdi da pored kompanije čija je ovo reklama, zbog prevarnog oglašavanja odgovornost imaju i svi oni koji su radili na njenoj izradi, kao i oni koji su je objavili, i napominje da su pored potrošača, ovde zbog nefer konkurencije oštećeni i "Telenorovi" konkurenti.

- Ovde Ministarstvo trgovine lako može dokazati zloupotrebe i ujedno prevaru i obmanu potrošača. Mobilni operater i osiguravajuća kuća napravili su zajednički interes da na jedan ovakav način svedu pravo korisnika na minimum, da rizik bude minimalan, a da se te eventualne naknade svedu na mali broj izuzetaka, a potrošače navuku i oni svaki mesec plaćaju ratu. Ono što je očigledno jeste krivica operatera, jer je on objavio reklamu kojom stvara lažnu sliku kod potrošača da će plaćanjem toga imati potpuno bezbedan uređaj. Uz to prikriveno obmanjivanje, nepoštenu poslovnu praksu i prevarno oglašavanje, koji spadaju u zakonske prekršaje, i praktično jedan nepošten poslovan odnos, mi ovde imamo i kršenje etičkih normi. Takođe, evidentan je primer nefer konkurencije jer ova kompanija neistinama i na jedan nepošten način preotima klijente svojim konkurentima. Tu bi trebalo da reaguje država, ali i da se pobune drugi operateri i ukažu na kršenje velikog broja zakona. Moram i da napomenem da u ovakvim slučajevima uvek imamo i krivicu marketinških agencija koje su pravile ovu reklamu, kao i medija i vlasnika bilborda koji su je objavili - jasan je Bogosavljević.




 

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem