VELIKA PREVARA HARA SRBIJOM! OPREZ! Ljudi ostali bez 2.000.000 dinara! Nemojte da nasednete

VELIKA PREVARA HARA SRBIJOM! OPREZ! Ljudi ostali bez 2.000.000 dinara! Nemojte da nasednete Shutterstock
petak, 30. 10. 2020. u 17:01
Radi se o organizovanom kriminalu, s obzirom na to da su uplate išle na različite tekuće račune, različitim osobama

Koliko god da onlajn trgovina raste i koliko god da je bezbedna, prevaranti vrebaju i na tom polju, zbog čega bi kupci trebalo da se upoznaju sa osnovama bezbednog onlajn šopinga, upozoravaju stručnjaci. Jedna od takvih velikih prevara ovih dana mnoge građane je ostavila bez novca, a reč je o navodnoj prodaji mobilnih telefona. Prema podacima portala Telegraf, najmanje 30 ljudi je prevareno.

Jedan od njih B.V. tvrdi da su ostali bez gotovo dva miliona dinara jer su kupili mobilne telefone preko interneta, a uređaje nisu dobili.

- Radi se o organizovanom kriminalu, s obzirom na to da su uplate išle na različite tekuće račune, različitim osobama - kaže ovaj prevareni građanin.

Pare unapred

Novac im je tražen unapred, a osoba koja ih je "navukla" na prevaru prvo im je obećavala telefon, zatim povraćaj novca, a onda je ugasila i broj telefona.

- Ovde je reč o klasičnoj prevari. Niko ne ostavlja žiro račun, nego se novac daje po isporučenoj robi. Čak i ako neko dolazi po određenu robu, mora da pokaže dokumenta - kaže Marko Dragić, pravni savetnik pri Nacionalnoj organizaciji potrošača.

ZVUČI SUVIŠE DOBRO DA BI BILO ISTINITO! Lažne nagradne igre kradu podatke i novac, EVO KAKO DA ZNATE DA JE PREVARA!

Kako objašnjava, kupcu bi trebalo odmah da bude sumnjivo to što neko insistira da mu se uplati novac pre isporuke robe.

Prijava policiji

Dodatni problem je što prevareni kupci na ovaj način teško mogu da isteraju pravdu. Praktično, naknada štete u startu otpada.

- Ne može da dokaže da je prevara jer je "dobrovoljno" uplatio novac. Može da prijavi policiji prevaru, onda ide postupak, veštačenje i na sud - kaže Dragić.

Preporuka svim kupcima jeste da provere da li se s druge strane radi o fizičkom licu koje nije registrovano, jer ako je u pitanju preduzetnik, onda možete da se pozovete na prava iz Zakona o zaštiti potrošača ili da ulažete reklamaciju na koju mora da odgovori u roku od osam dana.

Ako je, kao kod ovog slučaja, s druge strane neregistrovano fizičko lice, možete samo da ga tužite po Zakonu o obligacionim odnosima pod uslovom da imate dovoljno dokaza da je između vas nastao obligacioni odnos.
- U konkretnom slučaju, nema primene Zakona, osim da se prijavi policiji - rekao je Dragić.

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem