PLATILA 2.500 EVRA NOVU STOLARIJU, A KAD SU MAJSTORI OTIŠLI ŠOK! Pogledajte fotografije

PLATILA 2.500 EVRA NOVU STOLARIJU, A KAD SU MAJSTORI OTIŠLI ŠOK! Pogledajte fotografije zastitnikpotrosaca.rs
utorak, 03. 11. 2020. u 10:00
Beograđanka Radmila Uzelac već mesecima čeka majstore iz "Titan PVC" koji su iza sebe ostavili nedovršen i traljavo urađen posao

Angažovalii ste majstore za radove u kući, oni su vam uručili račun i otišli, a ispostavilo se da posao nisu uradili kao treba. Ova situacija nije retkost u Srbiji, a naša čitateljka Radmila Uzelac iz Beograda samo je jedna od nezadovoljnih potrošača koja je za zamenu stolarije u svojoj kući u Surčinu iskeširala ukupno 2.500 evra firmi "Titan PVC", ali radnici nisu završili ugovoren posao. Ona tvrdi da je iza majstora ostao jedan oštećen prozor, jedan koji ne dihtuje dobro, kao i roletne koje ne funkcionišu i ispadaju iz ležišta.

Iako je Radmila potpisala ugovor sa tom firmom još letos, kada su radovi i bili gotovi, reklamaciju nije uspela da ostvari sve do sada jer se izvođači sve vreme "vade" na loše zdravstveno stanje jednog radnika.

Feler za felerom

Jedan prozor je oštećen, drugi ne dihtuje, a roletne su nefunkcionalne
Radmila Uzelac

- Firma "Titan" ugradila mi je pet prozora i dvoja vrata. Posao nije bio mali i uložila sam dosta novca, ali i vremena za te radove na kući. Međutim, kada su stolari bili pri kraju posla, dogovorili smo se da platim račun, ali da će za sitne popravke i sitnice doći neki drugi dan jer su imali mnogo posla, a ja nisam bila zadovoljna. Pošto je majstor izgledao iskreno i bio veoma ljubazan, uspeli smo da se usmeno dogovorimo da dođe naknadno da popravi i završi što je ostalo. Međutim, oni se nisu pojavili - priča razočarana Gordana.

OVI MAJSTORI ĆE DA VAS OJADE! Penzioneru za sat posla uzeli 19.000 dinara!

Ona kaže da su joj ostavili jedan oštećen prozor, nefunkcionalne roletne i jedan prozor koji ne dihtuje dobro.
- Uporno sam ih zvala, međutim niko mi se nije javljao na mobilni, a dobila sam samo odgovor na SMS poruku u kojoj je pisalo da će se javiti. Zamolila sam i sina da pošalje mejl toj firmi, uz pretnju da ću ceo slučaj prijaviti nadležnima. Tek na taj mejl dobila sam odgovor da radnik koji mi je postavljao prozor ima zdravstvenih problema i da će se javiti. Čekala sam nekoliko meseci, međutim niko se nije javio. Da stvar bude gora, potpisali smo i ugovor, a dobila sam i pismenu garanciju koja ih obavezuje da mi reše problem. Posao je bio ugovoren do najsitnijih detalja i mnogo sam razočarana što sam na kraju izigrana - kaže Uzelac.

Da snizi cenu

Izvođač je dužan da ukloni nedostatak, ugradi novi ispravan proizvod i snizi cenu ili vrati deo iznosa za plaćene prozore
Goran Papović, NOPS

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović kaže da ukoliko se utvrdi da posao nije obavljen po dogovoru, odnosno po ugovoru, izvođač je dužan da ukloni nedostatak, ugradi novi ispravan proizvod i snizi cenu ili vrati deo iznosa za plaćene prozore.

- Prvi korak u ovakvoj situaciji jeste javiti se Nacionalnoj organizaciji potrošača za savet, ali i Tržišnoj inspekciji. Uz prigovor obavezno je poneti račun, ugovor ili ponudu, a u ovom slučaju dobro je što je firma registrovana, jer je onda mnogo lakše tražiti i ostvariti potrošačka prava. Ovo nije redak slučaj, često majstori umeju da prevare svoje klijente i da na razne načine odlažu ili ne urade svoj posao - objašnjava Papović.

KAKO DA VAS MAJSTORI NE OJADE? Ovo su vaša prava, ne pristajte na ucene!

Vasa Vojinović iz firme "Titan PVC" kaže za Zaštitnik potrošača da je on izvodio radove u kući porodice Uzelac i da ne beži od svojih propusta, već da je bio sprečen da završi započeti posao:

- Istina je da sam obećao da ću završiti radove, ali imao sam zdravstvenih problema. Gospođa Radmila ima pravo u svemu što vam je ispričala i sigurno ćemo ispraviti grešku u najkraćem periodu i popraviti sve što je ostalo nedovršeno - kaže Vojinović.

Saveti: Kako da vas majstori ne prevare

* Raspitajte se da li majstor posebno naplaćuje dolazak i ako naplaćuje, da li se cena razlikuje u zavisnosti od doba dana kada dolazi i brzine njegovog dolaska
* Utvrdite koliko košta rad, a koliko materijal
* Dogovorite se ko obezbeđuje materijal - vi ili majstor
* Uporedite cene vašeg majstora s cenama drugih
* Pitajte da li u cenu ulazi, na primer, odnošenje šuta, čišćenje nakon radova...
* U toku obavljanja radova pitajte sve što vas zanima i insistirajte da za sve što je dodatno potrebno uraditi majstor pita vas da li pristajete na to
* Dogovor zapišite na papir i tražite od pružaoca usluge jasnu, nedvosmislenu i razumljivu specifikaciju traženih radova, kao i cene radova
* Koristite se oglasima u sredstvima javnog informisanja za izbor majstora, nikako ne lecima koje nalazite u poštanskim sandučićima ili oglasima po banderama



 

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem