KAKO SBB PLJAČKA SVOJE KLIJENTE PREKO POZIVA! SKANDALOZNO! Plaćamo da bismo slušali reklame

KAKO SBB PLJAČKA SVOJE KLIJENTE PREKO POZIVA! SKANDALOZNO! Plaćamo da bismo slušali reklame Shutterstock
sreda, 04. 11. 2020. u 12:29
Kada pozovete kol-centar, pre nego što dođete do operatera, primorani ste da odslušate šta sve novo nudi SBB, gde su registrovani kvarovi i da za sve to debelo platite

Da li možete da zamislite da plaćate da biste slušali reklamu za neku kompaniju ili brend, iako vas niko nije pitao da li to želite? Upravo sa ovom situacijom se poslednjih dana susreću korisnici usluga kompanije SBB, koji su iz nekog razloga primorani da pozovu njihov kol-centar. Pre nego što se umilostive da vam dodele nekog operatera, prvo ćete morati da odslušate na kojim lokacijama ima kvarova i smetnji, a onda, kada taman pomislite da je gotovo, sledi reklama za neku od njihovih novih usluga. To bi bilo donekle i prihvatljivo da je ovaj operater obezbedio besplatnu liniju za korisnike, ali poziv na broj 19900 se plaća, a koliko tačno, nismo uspeli da saznamo. Iz iskustva nekih korisnika koji su nam se javljali, cena minuta ide i do 20 dinara.

UZELI MU 31.000 DINARA - MESEC DANA NE VRAĆAJU NOVAC! Kako je SBB zavrnuo penzionera!

Logično, informaciju o ceni pokušali smo da dobijemo direktno od SBB-a, ali... Operaterku koja se javila na telefon zamolili smo da nam kaže koliko košta minut razgovora s kol-centrom, ali ona je dala krajnje neprofesionalan i sramotan odgovor:

- Ma šta me to pitate, otkud bih ja to mogla da znam. Pa verovatno kao i svaki drugi poziv koji obavite - rekla nam je ona.

Skandalozno

Skandal! Žestoka prevara! Prvo klijente ne obaveste koliko poziv košta, a onda ih drže na vezi duže nego što je to potrebno
Nenad Bumbić, Zaštita potrošača

Domaći stručnjaci smatraju da je ovakva odluka SBB krajnje nepoštena prema potrošačima, jer nemaju pravo da svojim klijentima na tako perfidan način uzimaju novac i drže ih na vezi reklamirajući se o njihovom trošku.

Na celu ovu problematiku ukazala nam je Snežana Kolić iz Beograda, koja je čitav minut bila primorana da sluša ono što ne želi, a onda je unedogled čekala operatera da joj se javi kako bi prijavila problem sa internetom.

- Po ko zna koji put ovog meseca mi je nestao internet i po ko zna koji put morala sam da pozovem korisnički servis SBB-a. To uopšte ne volim da radim, jer uvek predugo čekam, a znam da pozivi ne samo da nisu besplatni, šta više nisu ni jeftini. Pozvala sam kol-centar, zazvonilo je, a onda šok! Iz slušalice se začuo glas koji je deklemovao reklamu za EON, a potom i informacije o kvarovima na raznim lokacijama. Pa valjda za to treba da postoji posebna opcija, kao što je imaju drugi korisnički centri - ogorčena je naša sagovornica, koja se pita kako je nešto tako moguće.

Shuterstock

- Ne znam odakle im ideja da naplaćuju minute, a onda to isto vreme iskoriste za sopstvenu reklamu! Ne želim da slušam o tome kako su njihovi proizvodi sjajni, a kamoli da još to i platim. Smatram da je to sramota za SBB, nikako ne smeju tako da se ponašaju prema svojim klijentima jer to nimalo nije u redu, niti je korektno - kaže naša sagovornica.

JOŠ JEDAN SKANDAL KABLOVSKOG OPERATERA: SBB mrtvima šalje račune, a ugovori odavno raskinuti!

Redakcija Zaštitnika potrošača pokušala je da stupi u kontakt sa kompanijom SBB i od njih dobije objašnjenje zašto to rade, ali i koliko zapravo košta minut razgovora s njihovim kol-centrom. Međutim, do zaključenja ovog broja odgovore na naša pitanja nismo dobili.

Bumbić: To je skandal,poziv mora biti besplatan

Predsednik udruženja "Zaštita potrošača" Nenad Bumbić istakao je da je svaki operater, prema zakonu, dužan da ima broj telefona kol-centra koji će biti besplatan za sve korisnike.
- Međutim, oni taj broj ne istaknu ili ga bar ne istaknu na tako vidljivo mesto kao što to urade s brojem čiji pozivi po minutu nisu nimalo jeftini. Takođe, prema zakonu, moraju istaći i koliko košta taj poziv, a ako to ne urade, prete im kazne koje idu i do dva miliona dinara - kaže Bumbić.

Na naše pitanje kako komentariše to što SBB korisnicima naplaćuje pozive kol-centru, a onda ih drži na vezi i reklamira svoju ponudu, on odgovara:

- Skandal! Žestoka prevara korisnika. Prvo klijente ne obaveste koliko poziv košta, a onda ih drže na vezi duže nego što je to potrebno i primoravaju ih da slušaju njihove ponude. To je van svake pameti! Nažalost, jedini način da se klijenti izbore sa tim jeste da tuže SBB i traže svoje pare nazad, ali s obzirom da je u pitanju nekoliko stotina dinara, nikome to ne pada na pamet. Svakako, te stvari treba prijaviti RATELU i Ministarstvu trgovine i telekomunikacija - kaže Bumbić.

Antrfile:

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem