Kad meni ovo rade, šta tek rade drugima?! Predsednik "Efektive" u ratu sa "Beosportom" zbog patika sa greškom

Kad meni ovo rade, šta tek rade drugima?! Predsednik Efektive u ratu sa Beosportom zbog patika sa greškom Zastitnik potrosaca
utorak, 17. 11. 2020. u 12:37
Dejanu Gavriloviću odbili reklamaciju za patike uz nejasan izveštaj "Jugoinspekta" iako je, kako kaže, očigledno da je reč o fabričkoj grešci

Javašluku sa prodavcima patika nema kraja. Kad su ovako postupili sa mnom, a znaju koliko sam upućen u problematiku i zakone, šta tek rade ostalim potrošačima, pita se Dejan Gavrilović, predsednik udruženja "Efektiva", koji danima vodi rat sa "Beosportom". Kako kaže, u ovoj prodavnici neće vam priznati reklamaciju čak i ako je u pitanju očigledna fabrička greška! Prema Gavrilovićevim rečima, nakon svega nekoliko obuvanja na jednoj od tek kupljenih patika đon je počeo sam od sebe da se smanjuje, a "Beosport" i laboratorija "Jugoinspekt" za to su okrivili spoljne uticaje koje nisu u mogućnosti da identifikuju?!

Informer ZP

Dejan Gavrilović

- U prodavnici "Beosport" 13. septembra kupio sam "skečers" patike po super ceni od 4.500 dinara. S obzirom na to da uglavnom nosim njihove modele, baš sam se prijatno iznenadio kada sam video da su na 50 odsto popusta. Za mesec i po dana obuo sam ih možda najviše 15 puta, a onda sam jednog dana primetio da me leva patika malo žulja, kao da postaje sve tesnija. Skinuo sam patiku i počeo da je zagledam kako bih video u čemu je problem. Odmah sam uočio da nešto nije kako treba i da se jedan deo, belo obojen, smanjuje, dok je crni deo ostao netaknut. Moram priznati da tako nešto u životu nisam video. Na patikama, osim toga, nema nikakvih oštećenja ni na đonu ni na platnu, jer kao što rekoh, obuo sam ih nekoliko puta. Naravno, patike sam odmah odneo u "Beosportovu" radnju na reklamaciju, bio je to 30. oktobar. S obzirom na to da je u pitanju očigledna fabrička greška, nisam očekivao nikakve probleme, već sam verovao da će reklamacija biti uvažena - kaže Gavrilović i dodaje:

Zastitnik potrosaca

- Međutim, 4. novembra dobijam poruku da je moja reklamacija odbijena! Kada sam im tražio detaljnije objašnjenje, rečeno mi je da je da je veštačenje izvršila laboratorija "Jugoinspekt" i da su došli do zaključka da se ovo desilo zbog spoljnih uticaja.

Iz kompanije "Beosport" Gavriloviću je, nakon što je tražio dodatno objašnjenje, poslat i deo izveštaja "Jugoinspekta", u kome stoji:

- Naše mišljenje je da je do dekompenzacije materijala đona došlo zbog uticaja nekog faktora (toplota, hemijski) koji je ne možemo tačno utvrditi. Do oštećenja je došlo na jednoj patici uz jasno vidljivu dekompenzaciju, tako da smatramo da je oštećenje vezano za korišćenje ili održavanje patika, a ne kvalitet proizvoda - stoji u odgovoru.

Koja je metoda?

"Jugoinspekt" se nalazi na listi ustanova koje su dužne da dostave izveštaj veštačenja, kada je vršeno i kojom metodom
Dejan Gavrilović, "Efektiva"

Gavrilović sumnja da su patike uopšte i bile na analizi u pomenutoj laboratoriji.
- Nije mi jasno ako sam ih, kako oni kažu, pogrešno koristio zašto je oštećenje samo na belom delu đona, a ne i na crnom? Takođe, pitao sam ih zašto nisam dobio uputstvo za korišćenje patika ako već tako lako mogu da se "pokvare". Kako da znam od kojih spoljnih uticaju koje pominju treba da ih čuvam? Kažu i da ne mogu tačno da utvrde razlog, kako onda znaju je moja greška u pitanju. Kao mogući uzrok spominju toplotu ili da je hemijskim putem došlo do oštećenja, a to su dve toliko različite stvari, potpuno je neozbiljno! - kaže on i dodaje:

ŠOKANTNE TVRDNJE BIVŠE RADNICE N SPORTA! VARALI SU NA REKLAMACIJAMA! Odbijali zamenu, a evo i kako

- Ono što mi je sumnjivo je da mi je "Beosport" napisao da je laboratorijski izveštaj stigao 4. novembra, a istog dana poslali su mi i poruku da je reklamacija odbijena. Kako su tako brzo stigli da odluče da usvajaju mišljenje "Jugoinspekta"? - pita se on.

Gavrilović kaže da nije ni čudo što se potrošači stalno žale na obuću i odbijene reklamacije za nju, jer ako se ovako ponašaju prema njemu, šta tek rade kupcima koji nisu upoznati sa zakonom.

- Moj savet potrošačima je da kada ih trgovci odbiju sa ovako neargumentovanim obrazloženjem, poput "neadekvatne upotrebe" ili "lošeg čišćenja", da pitaju trgovca da li su prilikom kupovine na bilo koji način upozoreni ili da li su dobili uputstvo za korišćenje patika. Takođe, "Jugoinspekt" se nalazi na listi ustanova koje su dužne da odgovore na zahtev i treba im tražiti izveštaj veštačenja, kada je vršeno i kojom metodom. Na taj način trgovac i laboratorija ulaze u priču dokazivanja, što potrošač može iskoristiti na sudu. Svakako, uvek se možete obratiti i udruženju za savet. Ja sada prikupljam dokaze za nastavak postupka, a tražiću i dodatna veštačenja - kaže Gavrilović.

"Beosport": Sve je po zakonu

"Beosportu" kažu da Gavrilovićeva tvrdnja da je kupio patike sa fabričkom greškom nije tačna.
- Potrošač je kupio patike preko našeg sajta u ispravnom stanju. Reklamirao ih je, a roba je poslata u laboratoriju za ispitivanje i kontrolu kvaliteta robe "Jugoinspekt". Na osnovu toga je izdato stručno mišljenje 4. novembra. Komisija za rešavanje reklamacija je prihvatila stručno mišljenje laboratorije za ispitivanje kvaliteta i donela odluku da se reklamacija ne prihvata. Na pomenutom artiklu nismo imali reklamacije ove vrste. Potrošač je obavešten o ishodu reklamacije elektronskim putem u skladu sa zakonom. Ne bavimo se obmanjujućom politikom i poslujemo po zakonskoj regulativi.

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem