BEZOBRAZLUK! "ZARA" OSTAVILA KUPCE BEZ ROBE I NOVCA! Ostala i bez para i bez kaputa, uputili je da se žali Londonu?

BEZOBRAZLUK! ZARA OSTAVILA KUPCE BEZ ROBE I NOVCA! Ostala i bez para i bez kaputa, uputili je da se žali Londonu? Shutterstock
utorak, 15. 12. 2020. u 13:52
M. J. poručila garderobu iz "Zarine" internet prodavnice. Novac joj skinuli, ali robu joj nisu isporučili, vadeći se na tehničke probleme

Ako garderobu španskog modnog brenda "Zara" kupujete onlajn, rizikujete da zbog tehničkih problema njihove zvanične stranice ostanete i bez para i bez krpica!
Ovo se upravo dogodilo Beograđanki M. J., koja se nakon gorkog iskustva zaklela da više nikada na ovaj način neće pazariti "Zarine" proizvode.

Informer/Zaštitnik potrošača

- Odabrala sam kaput na zvaničnoj internet stranici "Zara", ali nakon transakcije novca odgovorili su mi da trenutno nisu u stanju da odgovore zahtevu zbog neočekivane greške i da pokušam kasnije ponovo. Posle pet dana prepiske mejlom s nekom njihovom internom aplikacijom, šta god da je (ljudsko biće nije iza toga, nego kompjuter), osoba iz "Zare" me je uputila da zovem London, jer oni ovde nemaju tehničku podršku. Bila sam u najmanju ruku šokirana, ali sam odlučila da sačekam, jer mi je njihov predlog stvarno banalan i besmislen. Drugo, da li je realno da će problem pre da mi reše u Londonu nego u Srbiji, odakle sam naručila kaput i nije mi jasno kakve veze uopšte ima ta zemlja sa mojim kaputom - kaže M. J.

Informer/Zaštitnik potrošača

Ona dodaje da je nekoliko puta kupovala garderobu na ovaj način i da je čak uspevala i da zameni robu koja joj nije odgovarala, ali da ovakvu situaciju još nije doživela.

Pravac Engleska

Da li je realno da će problem pre da mi reše u Londonu nego u Srbiji, odakle sam naručila kaput

M. J., prevareni kupac

- Dosad nisam imala loše iskustvo, osim što sam povraćaj novca čekala i po dve nedelje. Mislim da je i to neozbiljno! Sada ću sačekati još neki dan, ako ne uplate, prijaviću slučaj inspekciji - kaže ona.

U Nacionalnoj organizaciji potrošača kažu da onlajn kupovina omogućava potrošačima da u roku od 15 dana bez ikakvog obrazloženja vrate naručenu i kupljenu robu, i da nikakvi tehnički problemi ne smeju biti razlog da trgovac odugovlači sa ispunjavanjem svojih obaveza.

Ima popusta, ali nema robe

Još jedna od nezadovoljnih mušterija N. S. tvrdi da je jedva dočekala da krene sniženje koje je najavljeno na "Zarinom" sajtu, međutim, ništa od proizvoda čije su cene bile na akciji nije se moglo naći u odgovarajućoj veličini.
- Ako već dajete te vaše popuste kojima se obradujemo, onda bar obezbedite neke zalihe koje podrazumevaju više od dva kaputa - napisala je N. S. na društvenoj mreži Tviter.

- Ljudi treba da budu oprezni kome daju svoje poverenje, pogotovo pri onlajn kupovini, s obzirom na to da u Srbiji očigledno potrošači nisu dovoljno edukovani. Trgovac je obavezan da vrati novac ukoliko ne isporuči robu u ugovorenom roku, a najkasnije za 30 dana. Vrlo je jasno i pravilnikom obrazloženo kako se obavlja reklamacija proizvoda i potrošači uvek treba da koriste zvaničan mejl za sve probleme koje imaju. Nažalost, potrošačima ne ostaje mnogo opcija na raspolaganju da ubrzaju trgovca. Drugo je kad trgovac odbija da vrati novac, onda to možete da prijavite inspekciji, a čak i pokrenuti sudski spor, za koji je izvesno da ga ne možete izgubiti. Ovako niko neće podnositi prijavu zbog nekoliko dana kašnjenja sa povraćajem novca, pa i sa isporukom robe kao u pomenutom slučaju - kažu u NOPS-u i dodaju da potrošači nikako ne naručuju robu preko društvenih mreža, jer tek onda nemaju nikakva prava.
Do zaključenja ovog izdanja iz "Zare" nismo dobili odgovore na postavljena pitanja.

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem