UVOĐENJE KABLOVSKE SE PRETVORILO U PAKAO! SBB majstori mu presekli struju i umalo izazvali požar

UVOĐENJE KABLOVSKE SE PRETVORILO U PAKAO! SBB majstori mu presekli struju i umalo izazvali požar Informer/Zaštitnik potrošača
sreda, 13. 01. 2021. u 15:05 >> 15:17
Majstori su prilikom bušenja prve rupe pogodili armirani beton, potom su oštetili strujni kabl, zbog čega je nestala struja, da bi tek iz trećeg puta uspeli da urade posao, ali je stan ostao u mraku

Majstori kompanije SBB su prilikom ugradnje kablovske televizije praktično ruinirali stan Nemanje Toljagića iz Beograda, ostavili ga dva dana bez struje, a umalo mu nisu napravili i požar! Ovaj nesvakidašnji incident, koji je za rubriku "verovali ili ne", dogodio se sredinom decembra, kada su Toljagiću u stan došli radnici čuvene kablovske kompanije i od rutinskog posla, koji traje maksimalno pola sata, napravili totalan haos! Naime, majstori su prilikom bušenja prve rupe pogodili armirani beton, potom su iz drugog puta oštetili strujni kabl, zbog čega je nestala struja, da bi tek iz trećeg puta uspeli da urade posao, ali je stan ostao u mraku.

Informer/Zaštitnik potrošača

Umesto da svom korisniku poprave kvar koji su izazvali, majstori su tada otišli na "drugi teren", a kada su se vratili u Toljagićev stan, rasklopili su orman i pokušali da zakrpe kabl na izuzetno nestručan i rizičan način da umalo nisu izazvali požar. Na kraju su zamenili žicu na osiguraču na brojilu i struja se vratila u stan, a oni su brže-bolje otišli i nisu želeli da sačine nikakav zapisnik o šteti.

NEMOJTE DA VAS ČUDI ŠTO VAM PREKIDAJU NET I TV! SBB uvaljuje polovnu opremu

Međutim, nedugo nakon odlaska majstora nesrećni mladić je pokušao da uključi mašinu za veš i struja mu je ponovo nestala, a SBB nije prihvatio da ponovo pošalje ekipu, već ju je poslao tek sutradan u popodnevnim časovima nakon Toljagićevog zvanja i slanja mejlova.

KAKO SBB PLJAČKA SVOJE KLIJENTE PREKO POZIVA! SKANDALOZNO! Plaćamo da bismo slušali reklame

Ovaj nezadovoljni potrošač opisao je za naš list kompletan horor koji je dva dana prolazio sa SBB-om.

Zakrpili rupe

Prekinuti kabl su samo zakrpili dodavanjem parčeta žice, izolir trakom i plastičnim spojnicama, što je veoma opasno
Željko Toljagić

- Dana 14. 12. 2020. rađeno mi je preseljenje priključka na adresu u Žarkovu. Majstori su došli oko pola 11 i započeli instalaciju, što je obično kratak postupak. Međutim, krenuli su da buše rupu i prvo su pogodili armaturu. Posto su shvatili da od armature ne mogu da naprave rupu, krenuli su da buše drugu i pogodili strujni kabl. U tom trenutku iskočio je osigurač u stanu i, iako je vraćen, nije bilo struje. Momci su potom probali da dođu do strujnog kabla sa spoljne strane, ali nisu uspeli. Odlučili su da probuše i treću rupu iznad vrata i uspeli su nekako da uvedu kablovsku, ali struje i dalje nije bilo. Umesto da to poprave, oni su me ostavili u stanu bez struje i rekli da moraju da idu dalje, da završe sledeću intervenciju i da će se vratiti. Nakon 45 minuta su se vratili i krenuli da rasklapaju ormar u stanu kako bi došli do kabla. Kada su napokon otkopali kabl, zakrpili su ga dodavanjem parčeta žice, izolir trakom i plastičnim spojnicama, ali struje i dalje nije bilo. Tada su otišli do brojila i videli da je osigurač pregoreo, pa su i tu menjali žicu. Struja je tada došla u stan, oni su zakrpili samo rupu u hodniku, vratili orman i otišli, a pritom nisu hteli da sačine nikakav zapisnik o šteti i stvarima koje su radili taj dan - priča Toljagić.

Informer/Zaštitnik potrošača

- Oko pola devet uveče sam uključio veš mašinu i istog momenta su iskočili osigurači, kao i osigurač na brojilu. To su isti oni osigurači koji su bili vezani na žicu koju su majstori "zakrpili". Tada sam pozvao SBB i oni su mi rekli da ništa ne mogu da urade jer je veče, a potom sam obavestio i EPS. Ostao sam tu noć bez struje i u 9 ujutru sam ponovo pozvao SBB i operateri su me uveravali da će neko doći po hitnom postupku i da je poslata urgencija nadležnima. Pošto niko nije došao, poslao sam i mejl. Nakon svega toga i mog čekanja bez struje u neizvesnosti šta će mi biti sa aparatima napokon su došli majstori koji su popravili kvar. SBB je sanirao i platio štetu, ali je svalio svu krivicu na svoje podizvođače. Iskreno, nisam mogao da verujem svojim očima šta su ti majstori radili i kako su bušili, kao da prvi put u životu to rade. Čak sam zvao i jednog iskusnog elekričara da proverim da li žica sme da se krpi na onaj način i on mi je rekao da ne sme i da tako može da se dogodi požar. Hvala Bogu što je na kraju sve bilo u redu - konstatovao je ovaj napaćeni mladić.
Do zaključenja ovog izdanja od kompanije SBB, kao i uvek do sada, nismo dobili odgovore na postavljena pitanja.


Bumbić: Pooštriti kazne i uvesti kvalifikaciju

Predsednik Udruženja "Zaštita potrošača" Nenad Bumbić rekao je da potrošač svakako ima pravo na kompletnu naknadu štete, ali i dodao da bi moralo da se temeljnije povede računa koju kvalifikaciju imaju majstori koji rade za kablovske operatere, kao i da se povećaju kazne jer sankcija od 300.000 do 2.000.000 dinara za neke velike firme ne znači ništa.
- Na prvom mestu, SBB je dužan da nadoknadi potrošaču svu štetu koju su njihovi majstori prouzrokovali. Ako zbog toga bude bilo kakvih problema, on ima pravo da ih tuži i onda će uz kompletnu štetu platiti i sudske troškove, koji nimalo nisu mali - kaže Bumbić.

- Veliki problem je što za kablovske operatere sve češće rade nekompetentni majstori koji nemaju sertifikate niti završene škole i koji zaista mogu da izazovu neku tragediju. Kompanije imaju veliku potrebu za radnom snagom, a neće da ih adekvatno plate, pa onda angažuju sve koji misle da nešto znaju. Tu država mora da reaguje i da se tačno odredi kog obrazovnog profila moraju da budu majstori koji rade za kablovske operatere i koje potvrde moraju da imaju i da nadležni organi rigorozno kažnjavaju sve koji ovo ne ispunjavaju. Takođe, i kaznena politika bi morala da se pooštri da bi je velike firme poput SBB-a ozbiljno shvatile. Ako pogledamo, na primer, Zakon o zaštiti potrošača, šta je za jednu takvu firmu maksimalna kazna od 2.000.000 dinara? Ništa! A sud im ne dosudi čak ni te maksimalne - napomenuo je Bumbić.

Što se ovog slučaja tiče, Bumbić naglašava da je potrošač prošao kroz pravi horor, ali da je u našoj zemlji gotovo nemoguće da naplati nematerijalnu štetu za to što je bio u stanu bez struje, a što je na zapadu sasvim normalno.

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem