NIJE VREME ZA OVAKVO PROMOVISANJE I REKLAME! Zloupotreba korone u reklami za pivo?!

NIJE VREME ZA OVAKVO PROMOVISANJE I REKLAME! Zloupotreba korone u reklami za pivo?! Informer/Zaštitnik potrošača
sreda, 13. 01. 2021. u 15:37
Reklama za pivo "nektar" "Banjalučke pivare" sadrži slogan "samo da ostane čulo ukusa", što građani, ali i predstavnici organizacija za zaštitu potrošača, smatraju u najmanju ruku neprimerenim u vreme pandemije u kojoj ljudi umiru

"Banjalučka pivara" u doba epidemije koronavirusa na sraman i nedopustiv način promoviše svoje proizvode! U trenutku kada se ceo svet bori sa opasnim virusom, kada su mnogi naši građani zbog smrtonosne zaraze i užasnih posledica koje ona nosi ostali bez svojih najmilijih, ova pivara odlučila je da se neslano našali na račun epidemije. Uz flašu piva na njihovoj reklami, koja se nalazi na brojnim bilbordima, stoji skandalozan natpis: "Samo da nam ostane čulo ukusa!"

Informer/Zaštitnik potrošača

Gubljenje čula ukusa i mirisa jedan je od prvih simptoma koronavirusa. Nakon ovoga mogu se javiti i mnogo opasniji poput visoke temperature, bolova u telu, razarajućeg kašlja, teškog disanja, upale oba plućna krila, pa sve do toga da pacijent ne može samostalno da diše. Nažalost, neki se od ovih komplikacija nikada ne oporave, već izgube najvažniju bitku - za život!

PONIŽAVAJU ŽENE I MANIPULIŠU BROJKAMA! Ova reklama zgrozila je srpske gledaoce!

Vređanje

Ova reklama vređa ljude obolele od ovog opakog virusa, ali i one koji su zbog njega ostali bez člana porodice ili prijatelja
NOPS

Iako se svim snagama borimo protiv pandemije, već devet meseci i duže nosimo zaštitne maske i trudimo se da kontakte smanjimo na minimum kako ne bismo ugrožavali živote jedni drugima, kompanija "Banjalučka pivara" očigledno smatra da to uopšte nije važno. Važno je samo da nam ostane čulo ukusa kako bismo mogli da kupujemo njihovo pivo i uživamo u njegovom ukusu!

Domaći stručnjaci smatraju da u ovom trenutku ova reklama nikako nije primerena, da uznemirava ljude i vređa one koji znaju koliko je kovid-19 teška i smrtonosna bolest. Oni se slažu da ova reklama nije nezakonita, ali da bi u svakom slučaju nadležni organi trebali da odreaguju i spreče njeno dalje emitovanje.
Predsednik udruženja "Zaštita potrošača" Nenad Bumbić kaže da ova reklama ne nosi dobru poruku, zbog čega može uznemiriti narod.

Izazivanje buke

Shvatam i šta su želeli da postignu, da izazovu buku i da se o njihovoj reklami priča, što je za njih i te kako korisno
Nenad Bumbić, Zaštita potrošača

- Reklama nije nezakonita, ali prema mom mišljenju sada nije vreme za ovakvo promovisanje. Najviše zbog toga što u svetu i u Srbiji postoje ljudi koji veruju da je koronavirus izmišljen i da nije opasan, a ova reklama ide u prilog tome. Tada će ti ljudi reći "pa da, svi shvataju da je korona šala". A to nije dobra poruka. Shvatam i šta su želeli da postignu, da izazovu buku i da se o njihovoj reklami priča, što je za njih i te kako korisno - smatra on.

- Ova reklama podseća me na neke koje su u prošlosti povučene jer su uznemirile narod. Svi se sećamo reklame za osiguranje u kojoj čovek umire, ali uteha porodici je što imaju baš to životno osiguranje. Ta reklama je brzo skinuta. Mi imamo Regulatorno telo, koje kontroliše sadržaj reklama, a ako u njoj postoji nešto što uznemiruje gledaoce, izaziva paniku ili nemir, oni imaju pravo da je povuku. Pretpostavljam da se, ako se narod bude žalio, isto može desiti i sa ovom - rekao je Bumbić.

OMV OBMANA! Tvrde da su najbolji bez ijednog dokaza, PROMOVIŠU SVOJE PROIZVODE KRŠEĆI NIZ ZAKONA

U Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS) kažu da, iako u "Banjalučkoj pivari" nisu prekršili nijedan zakon, ovakva reklama ne bi smela da se emituje jer vređa ljude koji su zbog koronavirusa pretrpeli mnoge zdravstvene probleme.

- Kompanija "Banjalučka pivara" nije prekršila zakon, ali njihova reklama je u najmanju ruku neprimerena za situaciju u kojoj se sada nalazimo! Ova reklama vređa ljude koji su oboleli od ovog opakog virusa, ali i one koji su zbog njega ostali bez člana porodice ili prijatelja. Zaista nije ni vreme ni mesto za ovakve slogane. Iako zakon nije prekršen, smatramo da bi državni organi bez razmišljanja hitno trebali da odreaguju i zabrane emitovanje ove reklame. Ovakve slučajeve treba prijaviti Tržišnoj inspekciji - kažu u NOPS-u.

Ekipa Zaštitnika potrošača pokušala je da stupi u kontakt sa "Banjalučkom pivarom" i dobije od kompanije objašnjenje zbog čega je ovako neprimerenu reklamu pustila u etar. Međutim, do zaključenja ovog broja odgovore na naša pitanja nismo dobili.

Reklama u Australiji uznemirila ljude

Iskorišćavanje koronavirusa u promotivne svrhe nigde u svetu ne nailazi na odobravanje! Jedan od poslednjih primera jeste i reklama koja se emitovala u Australiji u kojoj muškarac sedi na lokalnoj plaži i jede sendvič sa šišmišem. Zbog velikog broja žalbi ova reklama je trenutno pod istragom.

Reklamu je napravila kompanija koja se bavi proizvodnjom opreme za aktivnosti napolju, poput pecanja, kampovanja i vožnje čamcima. Zamišljena je kao šala u kojoj se glavni junak reklame "šali" kako je pandemija nastala kada je neko pojeo šišmiša (nakon pojave virusa u Vuhanu spekulisalo se da je potekao sa pijace iz mesa šišmiša).

- Dobili smo veliki broj pritužbi na ovu reklamu i sada smo u procesu procene da li su te žalbe utemeljene - rekli su u agenciji koja se bavi standardima u reklamiranju.

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem