BRANE SE LAŽIMA, A PENZIONERI STRADAJU! "Medisan international" pokušava da se izvuče

BRANE SE LAŽIMA, A PENZIONERI STRADAJU! Medisan international pokušava da se izvuče Informer-Shutterstock
utorak, 26. 01. 2021. u 14:16
Prodavci koji su slepoj starici uvalili masažer od 48.000 tvrde da su vratili novac, iako su uplatili samo 1.008, umesto 8.000 dinara, kao i da nismo kontaktirali sa njima iako je njihov odgovor uredno objavljen

Kompanija "Medisan international" u reakciji na tekst "Slepoj starici uvalili masažer od 48.000", koji je izašao u prošlom broju Zaštitnika potrošača, optužila nas je da smo izneli neistine na njihov račun, a zapravo, nastavili su da se upetljavaju u sopstvene laži.
U dopisu koji nam je stigao tvrde da su nakon raskida ugovora vratili novac penzionerki iz Beograda J. K. (82).

- Kada smo dobili medicinsku dokumentaciju u kojoj stoji da je slabovida, a ne slepa, opet u cilju brige o našim korisnicima izašli smo u susret, raskinuli ugovor i gospođi vratili novac 28. 12. 2020 - stoji u dopisu kompanije.

Međutim, to se na kraju ispostavilo kao laž, što nam je potvrdila njena unuka:
- Istina je da je u međuvremenu firma "Medisan international" raskinula sraman ugovor nakon što sam im odnela dokaz da je moja baka gotovo slepa, ali nam novac nisu vratili, već samo depozit u iznosu od 1.008 dinara, iako su joj od penzije za dva meseca skinuli po 3.666 dinara za dve rate (ukupno 7.332 dinara) - priča unuka nasamarene J. K. (82).

Samo depozit

Novac nisu vratili, već samo depozit u iznosu od 1.008 dinara, iako su joj od penzije za dva meseca skinuli po 3.666 dinara za dve rate
Unuka prevarene žene

Nakon ovog saznanja, pitali smo ih zašto tvrde da su novac vratili kada to nije tačno, odgovorili su:
- Naravno da postoji procedura koju i mi moramo da ispoštujemo. Ugovor smo stornirali 28. 12. 2020. i istog dana vratili korisnici prvu ratu, koja je i uplaćena u gotovini u iznosu od 1.008 dinara i odmah nakon toga smo poslali dopis PIO fondu i dali nalog za obustavu administrativne zabrane. Nakon njihove obrade podataka, koja iziskuje određeno vreme u skladu sa njihovim procedurama i povratne informacije o visini već odbijenih rata, u ovom slučaju u iznosu od 7.332 dinara. Isti iznos smo datuma 20. 1. 2021. uplatili na njen račun. Novac nismo mogli da prebacimo na račun korisnice sve dok nije urađena obustava u PIO fondu i dobijen zvanični dokument sa njihove strane jer sve radimo u skladu sa zakonom - kažu u "Medisanu".

Menjaju adrese
i delatnosti

Proučavajući podatke o ovoj kompaniji u Agenciji za privredne registre, lako je zaključiti kako posluju. Od osnivanja u februaru 2011. godine više puta menjali su ogranke, sedišta, adrese, vlasnike i šifre delatnosti.

Dakle, prošlog ponedeljka, kada nam je dopis stigao, sav novac ipak nije bio vraćen.
Zatim, u ovoj kompaniji tvrde da prilikom obrade teme nismo kontaktirali sa njima, što je takođe apsolutna laž, jer smo odgovor koji su nam poslali objavili uz tekst. Pre objavljivanja teksta pozvali smo kontakt sa njihovog zvaničnog sajta, na koji se niko nije javljao, a zatim smo i poslali mejl u kome smo objasnili situaciju. Na taj mejl oni su odgovorili, što smo u prošlom broju i objavili.

- Kompanija "Medisan international" će u periodu od 31. 12 do 11. 1. koristiti kolektivni godišnji odmor. Sve reklamacije koje budu bile podnete u tom vremenskom periodu biće uvažene i podnosioci reklamacija biće kontaktirani nakon 11. 1 - pisalo je u njihovom dopisu.

Informer-Shutterstock

Novinari Zaštitnika potrošača tada su ponovo pokušali da telefonom dobiju zaposlene u ovoj firmi. Drugi odgovor stigao je šest dana kasnije u kom nam je traženo da upitnik dostavimo u drugačijoj formi i da dostavimo konkretnije podatke o potrošaču, a njihov odgovor na postavljeno pitanje je glasio:

- Nije nam praksa da prodajemo slepim osobama, kao i da navodimo da je cena proizvoda manja od one koja je navedena na ugovoru, a prodaju vršimo putem prezentacija uz prethodnu najavu telefonskim putem i saglasnost za održavanje iste - rekli su nam tada, a mi smo, prema novinarskom kodeksu, to i objavili.

Tvrde da su se najavili, unuka kaže da nisu

Iz kompanije "Medisan international" tvrde da je 3. 11. 2020. prodavac otišao na adresu J. K. na unapred zakazanu prezentaciju koju je gospođa prihvatila.

- Gospođa je bila jako zadovoljna i odlučila se za kupovinu našeg proizvoda. Nakon toga prodavac je ponudio odloženo plaćanje na 12 rata, što je gospođa prihvatila i potpisala ugovor. Nakon 20 dana javila se njena unuka sa željom da raskine ugovor. I pored toga što je istekao zakonski rok za vraćanje proizvoda, zbog dobre poslovne prakse, mi smo iskazali spremnost na raskid ugovora ukoliko korisnica ima bilo kakvih zdravstvenih tegoba. Zahtevali smo medicinsku dokumentaciju, pošto na samoj prezentaciji ništa nije ukazivalo na bilo kakav problem sa vidom, o čemu svedoči i svojeručni potpis na ugovoru za kupovinu - kažu u kompaniji "Medisan international".

S druge strane, unuka J. K. tvrdi da njenoj baki niko nije najavio i da su joj ponudili drugu cenu, a ne onu koja je navedena u ugovoru.

- Uznemirena baka, koja je skoro slepa i malo dementna, zvala me je da proverim neki ugovor koji je, kako mi je rekla, potpisala nekoj devojci koja je prodavala masažere i koja joj je zakucala na vrata. Prema bakinim rečima, prodavci su joj ponudili masažer i plus na poklon papuče za 12.000 dinara. Ona je prvo odbijala to da kupi, ali nakon ubeđivanja i objašnjavanja blagodeti ovih proizvoda pristala je da potpiše ugovor, prema kome je trebalo da plati 12.000 dinara za godinu dana - priča unuka, koja se zaprepastila kada je videla o kolikoj je cifri zapravo reč i šta piše u ugovoru, a dodatno ju je razbesnelo što su iskoristili nemoćnu i staru ženu, kojoj su uzeli podatke iz lične karte i nagovorili je da potpiše ugovor koji žena nije mogla ni da pročita.

Pratite Zaštitnik potrošaca na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošaca na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem