Dala 5.000 evra, a dobila krš nameštaj! MASOVNE ŽALBE POTROŠAČA NA KVALITET POKUĆSTVA, EVO KOJA SU VAM PRAVA!

Dala 5.000 evra, a dobila krš nameštaj! MASOVNE ŽALBE POTROŠAČA NA KVALITET POKUĆSTVA, EVO KOJA SU VAM PRAVA! Zaštitnikpotrošača.rs
utorak, 02. 02. 2021. u 00:55
* Razbijeno staklo na ormaru, probušen tabure, oštećeni ležajevi isporučeni su Radani Jović, koja je pokušavajući da ostvari pravo na reklamaciju naišla na zatvorena vrata * Ne potpisujte papir da ste primili robu, pre nego što proverite da li je sve u redu. Ako vam odbiju reklamaciju za koju imate osnovu, podnesite tužbu, savetuju stručnjaci

Prema podacima potrošačkih udruženja, žalbe na kvalitet nameštaja i montažu su u vrhu liste po broju prigovora kupaca u Srbiji. Potrošači se uglavnom žale na neispoštovane rokove isporuke, oštećenja i lošu montažu, a kada pokušaju da ostvare pravo na reklamaciju, uglavnom budu odbijeni, a krivica se svaljuje na njih "da nisu adekvatno koristili pokućstvo". Uglavnom, ovaj razlog za odbijanje je neverovatan jer kupci oštećenja uoče neposredno nakon isporuke, odnosno montaže.

Stručni sagovornici Zaštitnika potrošača savetuju kupce da budu prisutni kada im se nameštaj montira i isporučuje i da odmah reaguju i vrate neispravnu robu i ne potpisuju potvrdu o isporuci. Ukoliko nađu na prepreke i odbijanje reklamacija, da se obrate potrošačkim udruženjima i u krajnjem slučaju podnesu tužbu. Svakako, ne smeju da odustaju i da se oproste od novca za koji su dobili oštećene ili nefunkcionalne komade.

Tužba
Ukoliko "Forma ideale" i dalje ne želi da vrati novac ili da potrošaču da nov nameštaj, ceo ovaj slučaj može biti rešen jedino na sudu

Nenad Bumbić, "Zaštita potrošača"


Jedna iz niza pritužbi koje su stigle na adresu naše redakcije je slučaj Radane Jović iz Niša koja već mesecima pokušava da ostvari svoja prava u salonu nameštaja "Forma ideale".
- Salon nameštaja "Forma ideale" ne samo da potrošačima dostavlja oštećene artikle, već nakon uložene reklamacije umesto da ispravi svoje propuste za evidentne fabričke i greške majstora okrivljuje ni manje ni više nego kupce. Da stvar bude gora, oni nemaju nikakvu nameru da nezadovoljnom potrošaču vrate novac ili nameštaj zamene novim - započinje svoju priču za "Zaštitnik potrošača" Radana, koja je nakon što je iskeširala čak 5.000 evra za proizvode kupljene u "Forma ideale" prodavnici prošla pravi pakao. Umesto novog nameštaja, ona je dobila rasklimane, razbijene i izbušene artikle.

- U martu sam u salonu "Forma ideale" kupila nameštaj u vrednosti oko 5.000 evra u kešu. Nameštaj je stizao u više tura, a prilikom svake isporuke određeni artikli imali su greške, pa smo bili prisiljeni da ulažemo brojne reklamacije. Neke reklamacije su rešene, a jedna od njih je ormar koji je stigao sa razbijenim staklom. Nakon nekoliko dana stigao mi je tabure. Međutim, majstori nisu imali odgovarajuće eksere i prilikom montaže probili su dno taburea. Istog dana sam reklamirala ovaj proizvod, da bi mi oni rekli da ga nisam adekvatno koristila!? - priča naša sagovornica, zaprepašćena lošim ophođenjem ove kompanije prema svojim kupcima.

Međutim, njenim mukama tu nije kraj. "Forma ideale" i dalje negira svaku krivicu i nema nikakvu nameru da Radani vrati novac, niti da joj dostavi novi nameštaj.
- Zatim su stigla dva ležaja sa propalim jezgrom. Reklamirala sam ih i tada kreću moje muke. Prilikom demontaže dušeka oštećeni su ležajevi i kad je trebalo da ih montiraju, nisu mogli. Jedan ležaj je skroz raskliman, a na drugi su stavili pomoćni šraf, pa koliko izdrži! Već mesecima se sa njima ganjam, da bi na kraju poslali stručno lice da proceni štetu. Došla su njih dvojica, počeše da zatežu i pritežu i još me ubeđuju kako je sve u redu. Kad su videli da ne mogu da me prevare, jedan od njih je prokomentarisao "pa mi ćemo posle da budemo krivi" - ističe ona i dodaje:

- Ponovo sam obavestila službu za reklamacije. Još sam im i napomenula da prema zakonu imam prava dve godine na zamenu proizvoda i kažem im kako se ta njihova stručna lica koja su bila kod mene plaše da napišu pravo stanje. Čak sam im i zapretila da ću ceo slučaj da iznesem u medije. Međutim, oni su toliko bahati da ih ne dotiče ništa. Novac sam krvavo zaradila, osećam se prevarenom i pokradenom - ogorčena je Radana.

Ekipa Zaštitnika potrošača pokušala je da stupi u kontakt sa kompanijom "Forma ideale" i dobije objašnjenje zbog čega ovako postupa sa svojim kupcima. Međutim, do zaključenja ovog broja odgovore na naša pitanja nismo dobili.

Predsednik udruženja "Zaštita potrošača" Nenad Bumbić smatra da ovakvo ponašanje salona "Forma ideale" prema potrošačima nikako nije fer. On napominje da ukoliko ova kompanija ostane pri stavu da greška nije njihova, jedino što potrošaču preostaje jeste da "presavije tabak" i pravdu potraži na sudu.

- Ukoliko "Forma ideale" i dalje ne želi da vrati novac ili da potrošaču da nov nameštaj, ceo ovaj slučaj može biti rešen jedino na sudu. Ako do toga dođe, moraće da se dokaže kada je tačno šteta nastala. Ipak, mislim da bi u ovom slučaju sud pre verovao potrošaču nego kompaniji iz razloga što ako je reklamacija uložena istog dana kada je tabure stigao, ona prosto nije imala vremena da ga pogrešno koristi. Takođe, jako je bitno da ona ima dokaz da su njihovi majstori radili montažu, a dokaz je u ovom slučaju priznanica da je ova usluga dodatno plaćena - ističe naš sagovornik.

Polica pala i razbila televizor od 200.000 dinara

Predsednik udruženja "Zaštita potrošača" Nenad Bumbić ukazao nam je na još jedan primer potrošača nezadovoljnog "Forma Ideale" uslugom koji se zbog problema javio njihovom udruženju.
Naime, Radomir Pušica iz Beograda tvrdi da je viseća polica od 23.000 dinara, kupljena u "Formi Ideale", srušila televizor od 200.000. Radomir kaže da se polica srušila sama od sebe jer su je majstori firme od koje ju je kupio loše zakačili. Međutim, njegova reklamacija je odbijena jer ne može da dokaže da su radnici "Forma Ideale" okačili policu u toku radnog vremena.
- Policu su nakačili njihovi majstori. Mi smo lepo pitali te ljude da li kače. Oni nisu ni jednog trenutka rekli da to ne rade ili da će uraditi na našu odgovornost - objašnjava Radomir.
Sa druge strane, "Formi Ideale" je tada tvrdio da njihovi majstori nemaju dozvolu da kače viseće elemente, zbog čega naš sagovornik sada ne može ni da dokaže ko mu je pričinio štetu, a prema "Formi Ideale" ispada da je štetu pričinio sam sebi.

NOPS: Odmah uložite reklamaciju

U Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS) savetuju da svaki kupac koji uoči nedostatke na robi koja mu je isporučena reklamaciju uloži u prva 24 sata.
- Svaki artikal koji stiže isporukom na adresu kupca, potrošač treba odmah na licu mesta detaljno da pregleda i vidi da li postoje neki nedostaci na njemu u smislu oštećenja ili da fali neki deo proizvoda. Prvi savet kupcima je da ukoliko vide da je roba oštećena nikako ne potpisuju papir na kome piše da su primili robu u neoštećenom stanju. Ako to ipak uradite iako ste uočili da roba ima neku falinku, jako je važno da reklamaciju uložite u prva 24 sata od trenutka isporuke. U tom slučaju reklamacija potrošača će najverovatnije biti uvažena, jer je to veoma kratak vremenski period - ističu oni i dodaju:
- U tom slučaju proizvođači često izađu u susret i zamene robu. Ali, ako vam ipak odbiju reklamaciju i ne žele da se dogovore sa vama, bilo da vrate novac ili zamene proizvod, savetujem da pozovete neko od udruženja koje se bavi zaštitom potrošača i naša pravna služba pokušaće da pomogne da se ceo slučaj što pre reši - napominju u NOPS-u.

Bumbić: Ne odustajte od tužbe

Nenad Bumbić kaže da građani u ovakvim slučajevima gotovo uvek odustanu i ne žele da se upuštaju u sudske postupke zbog troškova koje oni nose sa sobom.
- Potrošači se izrazito retko upuštaju u sudske postupke zbog ovakvih stvari. To je zato što moraju da plate advokata, ali i zbog toga što suđenje može da traje i dve do tri godine. Važno je da građani znaju da mogu da se obrate i udruženjima za zaštitu potrošača, a naše udruženje, ukoliko procenimo da je sve u redu, nudi besplatno zastupanje na sudu. Mislim da se to i te kako isplati, jer pored novca kojim je plaćen proizvod, potrošač može da dobije i troškove za naknadu štete - napominje Bumbić.
On apeluje na potrošače da ukoliko roba stigne oštećena nikako ne potpisuju priznanicu da su je primili.
- Savetujem svim potrošačima da kada vide da je roba oštećena, nikako ne potpisuju papir da su primili robu, jednostavno majstoru kažite da vrati artikal i donese novi. Na taj način sprečićete i da kompanija tvrdi da ste robu pokvarili vi u međuvremenu - rekao je Bumbić.


 

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem