(FOTO) SPOLJA GLADAC, A UNUTRA.... Kupio je jastuk sa memori penom, a dobio....

(FOTO) SPOLJA GLADAC, A UNUTRA.... Kupio je jastuk sa memori penom, a dobio.... Shutterstock
četvrtak, 25. 02. 2021. u 09:00
Promo fotografija jastuka "Silver by textil" punjenog memorijskom penom ne odgovara stvarnom stanju. Pravdaju se koronom i nedostatkom sirovina

Ako kupujete jastuke kompanije "Textil" može se desiti da njihova unutrašnjost kada ih otvorite nikako ne izgleda kao na fotografijama!
Nažalost, ova kompanija nije jedina na našem tržištu koja posluje na ovakav način. Proizvođači se koriste mnogobrojnim trikovima kako bi privukli što veći broj kupaca, pa se često desi da se slika na ambalaži proizvoda drastično razlikuje od realnog stanja!

Potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Zoran Nikolić na jedan ovakav slučaj ukazao je na društvenoj mreži Tviter. Na fotografiji koju je objavio na svom profilu vidi se promo slika jastuka "Silver by textil" punjenog memorijskom penom, a na drugoj kako ova pena zapravo izgleda kada se jastuk otvori. Razlika je drastična!

- Potrošači, zašto ništa nije lepo kao na slici? - zapitao se Nikolić.

Tragom ove priče pozvali smo Nikolića, koji nam je objasnio da je ovo samo primer kako slike proizvoda ne prikazuju uvek kako zapravo ta roba ili namirnica izgleda.

- Jastuk sam kupio za ličnu upotrebu. Ovo je jasan primer da smo svi mi isti kada je kupovina u pitanju, bez obzira na to čime se bavimo. Da se razumemo, u jastuku jeste bila memorijska pena, ali na hiljade parčića različitih dimenzija i boja, što baš nije primamljivo oku. Oni jesu ispunili tvrdnje sa deklaracija, ali je pitanje da su stavili pravu sliku da li bi možda neki potrošač i odustao od kupovine jer mu se vizuelno ne sviđa to šta vidi. Ja sam reklamirao taj jastuk, dobio izvinjenje i objašnjenje da postoje problemi oko uvoza zbog koronavirusa. Postupili su kako treba u rešavanju problema - ispričao nam je Nikolić.
Ipak, napominje on, najgore je što ovo nije jedini slučaj, već ovakvih primera ima svuda oko nas.

- Ima toga svuda! Pa imamo, recimo, rolate i kroasane na čijoj ambalaži se nalazi slika na kojoj iz proizvoda bukvalno curi voćni ili čokoladni krem. A kada otvorimo i počnemo da jedemo vidimo da su u pitanju veoma male količine tog punjenja, ni nalik onome na slici. Ipak, oni na deklaraciji navedu da u namirnici ima svega 20 odsto punjenja. Onda se postavlja pitanje, što ste uopšte i stavili sliku? Zašto ulepšavate stvarnost? Kada kao potrošači nešto vidimo na ambalaži, očekujemo to i da dobijemo kada kupimo - kaže naš sagovornik i dodaje:

- Oni lepim slikama pokušavaju da privuku što veći broj kupaca. Ali na ovaj način oni i narušavaju poverenje potrošača. Pošteno bi bilo da stave realnu sliku. Ipak, verujte mi da je od svih kazni ubedljivo najgora kazna i za proizvođače i za trgovce kada potrošač shvati i donese odluku da više neće da kupuje taj proizvod - savetuje Nikolić.
Ekipa Zaštitnika potrošača pokušala je da stupi u kontakt sa kompanijom koja proizvodi i prodaje ove jastuke i od njih dobije objašnjenje, ali do zaključenja ovog broja odgovore na naša pitanja nismo dobili.

A šta je tek tamo gde ne vidimo?

:Na pitanje da li se ovakvo poslovanje može podvesti pod obmanu potrošača, Zoran Nikolić odgovara:

- Ovakve stvari nisu zakonom zabranjene, ali može biti potencijalno dovođenje potrošača u zabludu. Sumnjam da je veliki deo proizvoda na našem tržištu na neki način drugačiji nego što je prikazano. Ovo su neki primeri koje možemo da vidimo, a zamislite kako je tamo gde ne vidimo! Recimo, rakija od dunje, kako mi da znamo od čega je ona? Ja se najviše plašim onoga što ne znam.

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem