MINISTARSTVO SE OGLASILO POVODOM SLUČAJA "KOKA-KOLA"! Evo šta prevareni u nagradnoj igri treba da urade

MINISTARSTVO SE OGLASILO POVODOM SLUČAJA KOKA-KOLA! Evo šta prevareni u nagradnoj igri treba da urade Informer
utorak, 06. 04. 2021. u 13:30
* Kompanija je prekršila zakon o zaštiti potrošača sprovodeći nepoštenu poslovnu praksu jer učesnicima promocije nije omogućila dobijanje obećanih nagrada * Društvene mreže vrve od komentara prevarenih građana, koji se masovno žale i redakciji Zaštitnika potrošača

Kompanija "Koka-Kola" krši zakon o Zaštiti potrošača jer promoviše igru "Kodove čuvaj, vrhunski kuvaj", u kojoj potrošači ostaju bez promo kodova i zasluženih nagrada, kažu za naš list u Ministarstvu trgovine!
Prema rečima nadležnih, u pitanju je nepoštena poslovna praksa koju ova kompanija primenjuje u svojoj promotivnoj igri.

- Zakonom o zaštiti potrošača zabranjena je nepoštena poslovna praksa trgovca! U tom smislu, tvrdnja da se raspisuje nagradno takmičenje ili promotivna igra ako se nakon toga ne podeli obećana nagrada ili odgovarajuća zamena za nju smatra se nepoštenom poslovnom praksom trgovca u vidu obmanjujuće poslovne prakse. Nadzor nad primenom Zakona o zaštiti potrošača obavlja nadležna Tržišna inspekcija, kojoj potrošači mogu uputiti prijave ovog prekršaja - kažu u Ministarstvu i pozivaju oštećene da im se jave.
Prema Zakonu o zaštiti potrošača, svaki trgovac koj obavlja nepoštenu poslovnu praksu kažnjava se novčano. Raspon kazne za kršenje ove odredbe zakona za pravno lice iznosi od 300.000 do 2.000.000 dinara.

Informer

Nije prvi put

Ovo nije prvi put da pravi ovakve prekršaje i da to već rade godinama unazad sa sličnim promotivnim akcijama

Goran Papović, NOPS

Podsetimo, reč je o programu lojalnosti "Kodove čuvaj, vrhunski kuvaj", koja važi do 15. aprila 2021. godine, a pravila su da igrači sakupljaju kodove koji se nalaze ispod čepova ili metalnih zatvarača na promotivnim pakovanjima limenki i flaša. Kada sakupe dovoljan broj bodova, potrebno je da se uloguju na "Koka-Kolinu" veb stranicu. Nakon uspešno obavljene registracije učesnik može da unosi kodove koji se pretvaraju u poene određene vrednosti, a organizator za iste garantuje poklone čiji je spisak objavljen na sajtu. Učesnik bi zatim, putem mejla koji je uneo tokom registracije profila, trebalo da dobije informaciju o poklonu koji je odabrao, kao i link sa podacima za preuzimanje poklona. Međutim, čitav sistem ne funkcioniše jer aplikacija ne radi, sajt non-stop prijavljuje greške, a potrošači uporno ostaju bez osvojenih bodova i osvojenih nagrada.

Da je reč o masovnom problemu, svedoči na stotine komentara koje nezadovoljni potrošači svakodnevno ostavljaju na društvenim mrežama. Mnogi od njih, nakon teksta u prošlom broju Zaštitnika, javljaju se i našoj redakciji, potpuno razočarani i izigrani. Većina i dalje ne može da poruči nagrade, a skinuti su im bodovi sa profila, dok drugi poručuju nagrade uzalud, a treći se žale na kodove.

Informer

Jedan od potrošača je i Sanja Erić iz okoline Pančeva, koja kaže da je ova poznata kompanija obmanjuje već drugi put.

- Želim da vam se žalim na "Koka-Kolu", jer mi se ovo dešava već drugu godinu zaredom. Kucam kod, traži još 10 cifara. Zovem ih, kažu imaju tehničke probleme. Bila sam uporna, skupljala kodove da bih dobila tiganj, ali od nagrade ništa. Stvarno su preterali. Ako se nagrade ne mogu preuzeti, zašto reklamiraju nagradnu igru i lažu ljude? Smatram da ih treba opomenuti dobro, jer šta sad sa nama koji smo skupljali poene, a nismo dobili nagrade. Pitam se ko je za to kriv? - kaže Erićeva.

Nažalost, ova naša čitateljka nije jedina.
- Više od 20 minuta kucam kodove za mikrotalasnu i svaki put kad probam da naručim, sistem mi kaže "izvinite, pokušajte ponovo". Stvarno sam počela da verujem da je sve čista nameštaljka - jedan je od komentara objavljenih na Fejsbuku.

Informer

Jedan od potrošača je otkrio i treću vrstu problema sa kodovima.

- Već za treći čep čiji kod unosim piše iskorišćen kod, a samo što sam otvorila flašu! Zaista je neprihvatljivo da se te stvari dešavaju iz godine u godinu! Uredno sam prikupila 125 poena, koliko je potrebno za "metalac" šerpu. Kada sam želela da preuzmem nagradu, sistem me je odbio, oduzeo mi prikupljene poene i tražio da pokušam ponovo. Mojih poena nema, želim da mi se vrate... Sramota! Od početka nagradne igre pokušavam da se prijavim i uporno mi je pogrešna lozinka, iako imam samo jedan mejl i jednu lozinku! Razočarana sam totalno, ovako nešto nisam očekivala od "Koka-Kole".

Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača, kaže da kompaniji "Koka-Kola" ovo nije prvi put da pravi ovakve prekršaje i da to već radi godinama unazad sa sličnim promotivnim akcijama.

- Očigledno je da zbog profita "Koka-Kola" obećava instant nagrade, ali da potrošači na kraju ne mogu da ih osvoje, što je knjiški primer obmane potrošača. Naša organizacija godinama unazad prima pritužbe potrošača zbog ovakve klasične prevare, ali je veoma teško da im se stane na put, jer sudstvo ne funkcioniše kako treba i slučajevi zastarevaju. Ovo je posao za Tržišnu inspekciju koja bi morala da prekontroliše namere "Koka-Kole" i da stane na put ovakvom poslovanju. Sramota je da ljudi mesecima kupuju ovaj napitak samo da bi osvojili neku od prijemčivih nagrada, a da na kraju "Koka-Koli" ostane profit, a ljudi ne ostvare svoja prava - kaže Papović.

On dodaje da je problem i što ta promotivna pakovanja ostaju u prodaji i nakon isteka akcije.
- Kada istekne nagradna igra, pošteno bi bilo da "Koka-Kola" iz prodaje povuče promotivna pakovanja, a ne da zbunjuje potrošače prodajom i reklamiranjem akcije koja ne postoji. Sve ovo je veliki prekršaj i moralo bi da se ovakvom poslovanju stane na put - naglašava on.antrfile

"Koka-Kola" priznala grešku, ali ne odustaje od igre

U kompaniji "Koka-Kola" za Zaštitnik potrošača, kako smo već pisali u prethodnom broju, priznali su da imaju tehničke probleme, ali to ih nije navelo da bar privremeno prekinu pomenuti program lojalnosti.
- Naš tim zadužen za praćenje promocije preduzeo je dalje korake kako bi predupredio pojavu sličnih situacija. Žao nam je zbog neprijatnosti koje su vaši čitaoci imali i pozivamo ih da nas kontaktiraju putem naše besplatne info linije 0800 11 22 33 kako bismo eventualni problem rešili - rekli su za Zaštitnik u "Koka-Koli".

Novi-stari problemi

Kako je napomenuo predsednik nacionalne organizacije potrošača, ovo nije prvi put da "Koka-Kola" organizuje akciju sa kodovima, ali da ona ne funkcioniše. Zaštitnik potrošača je pisao o velikoj "Woah" obmani koja je funkcionisala po principu unošenja promo kodova preko mobilne aplikacije. Ni tada potrošači nisu mogli da ostvare pravo na nagradu, jer aplikacija nije funkcionisala. I tada su mnogi ostali i bez bodova i bez nagrada, a učesnici su stalno dobijali poruku da nisu konektovani na internet.

Informer


- Skupila sam 18 poena za vaučer od 2.000 dinara. Skinuli su mi bodove, a elektronskog vaučera nigde. Stvarno bezobrazno - ispričala je tada Sanja Živadinović.
Na nju se nadovezala Aleksandra Pavlović.
- Svaki put kad pokušam da unesem kod, piše pokušajte kasnije. Žalila sam se "Koka-Koli" na Fejsbuku. Kažu mi da je zbog konekcije i da pokušam kasnije. To kasnije traje već nedelju dana i ništa. Pisala sam im ponovo, ali nisam dobila odgovor - kaže Aleksandra.

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem