DA LI STE I VI MEĐU OŠTEĆENIM KORISNICIMA? NEMA KRAJA PROBLEMIMA! Magija SBB interneta! ČAS GA IMA, ČAS GA NEMA

DA LI STE I VI MEĐU OŠTEĆENIM KORISNICIMA? NEMA KRAJA PROBLEMIMA! Magija SBB interneta! ČAS GA IMA, ČAS GA NEMA Shuterstock, Twiter
utorak, 20. 04. 2021. u 14:54
Korisnici usluga ovog provajdera tvrde da im prekidi u internet konekciji stvaraju ogromne probleme, a naročito onima kojima posao zavisi od toga

Potpuni ili česti prekidi kablovske televizije i internet signala u aprilu, koje pruža kompanija SBB, ponovo su izazvali veliki revolt rezigniranih korisnika, koji su se masovno žalili na zvaničnim nalozima firme, ali i redakciji našeg lista! Do kulminacije je došlo prošlog utorka kada, prema tvrdnjama pojedinih potrošača, pola Srbije nije imalo internet, što su im, kako kažu, potvrđivali i operateri u kol centru SBB-a!

Shuterstock, Twiter

U prilog tome svedoče i objavljene fotografije na kojima se vidi da su potrošači čekali i po 30 minuta da uopšte uspostave kontakt sa operaterom! Uz to, ljudi su se žalili da pored kontakt centra, nije funkcionisala ni mejl adresa dostupna na sajtu, u šta su se uverili i naši novinari (pogledaj okvir), a da u poslovnicama ne znaju da im daju informaciju i predoče rešenje, pa su na Tviteru postavljali pitanja SBB-u da li treba da raskinu saradnju preko interneta.

Među sijaset komentara na društvenim mrežama (pogledajte fotografije), izdvojićemo samo nekoliko.

- Ne znam koji je moj SBB, ceo dan mi ne radi vraćanje unazad
- SBB korisnička podrško, kako vas nije sramota što čekam na vezi više od 25 minuta
- Alo SBB, može li internet ovamo
- Da ne zaboravim ujutru da se zahvalim SBB-u što opet nemam internet. Pa ako me bude pitala Turistička inspekcija zbog čega gosti nisu prijavljeni, uputiću ih na SBB
- Zoveš SBB i saznaš da nema interneta u pola Srbije. Ali ti oni traže podatke da vide u čemu je problem baš kod tebe
- Koliko ja vidim, pola Beograda i Novog Sada je bez interneta i kablovske televizije, a SBB se pravi mrtav
- Hej SBB, ne radi mi opet internet, mislim da se više nećemo družiti
- Sad sam zvao SBB, nema vas u pola Srbije. Šta je, vetar ljulja kablove
- Još jedan slobodan dan zahvaljujući SBB-u. Interneta nema, neće ga biti još nekoliko sati, a rokovi teku... Radiće se noćas, koliko mi se čini
- Mislim da se bližim kraju saradnje, dosta je i trajalo
- Hej SBB, malo vam se raspada internet na Slaviji, vidite da to neko pogleda
- Šta je problem sa SBB internetom više. Zovem pet ljudi koji ga koriste, svima minut radi sporo, a minut uopšte ne radi
- Šta se dešava u Kikindi? Kompletan SBB sistem zakazao i internet, i televizija, i telefon
- Je l' ima još neko u Kragujevcu da mu ne radi SBB
- Juče sam postavio tvit, danas ga nema. Ajmo opet, SBB, nemam internet sedam dana, prvo ga nije bilo na LAN-u sad i na bežičnom, operateri me ubeđuju da je do moje opreme. Sve više smo razočarani posle 15 godina kod vas, a imamo pet ugovora, terate nas kod drugih
- To, to, odrali me, promenili neki D3 uređaj i izgubim LAN konekcije. Vozili me pet dana da je do mojih računara, na kraju zamenili modem dobili LAN ali se izgubio vaj-faj. Ovo je strašno, sedam dana cimanja, uz to malo-malo dolazi do prekida, a račun uvek isti
- Advokat je poslao imejl, a predaće se i pismeno uz troškovnik advokata i veštačenje mojih uređaja...

Pored velikog broja korisnika koji se bune na društvenim mrežama, znatan je broj i onih koji zovu i pišu našoj redakciji, a samo jedan od njih je i Bojan Komazec iz Beograda. On tvrdi da svakih nekoliko dana ima prekide signala i da mu uopšte nije jasno šta plaća, pošto u ugovoru jasno stoji da će imati neograničenu uslugu.

Shuterstock, Twiter

- Zanima me da li RATEL prati prekide internet signala kompanije SBB na području Beograda koji se konstantno dešavaju? U Zemunu se dešava na svakih par dana, kao i na području opštine Palilula. U Zemunu imam kućni internet, a na Paliluli radim i niko nam ne garantuje da se prekidi neće dešavati skoro svaki dan. Korisnici moraju imati uslugu u kontinuitetu, a ako se dešava da usluga puca svakih par dana, onda se postavlja pitanje šta korisnici uopšte i plaćaju? Stoga vas molim da izvršite nadzor kod kablovskog operatora i da vidite šta se to tačno dešava na teritoriji Beograda. Takođe je potrebno da i Ministarstvo trgovine pokrene zaštitu kolektivnog interesa jer korisnici ne dobijaju uslugu koju plaćaju - napisao nam je Komazec.

Shuterstock, Twiter

Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević istakao je da u ovom slučaju preko regionalnih centara za zaštitu potrošača i Ministarstva mora da bude zaštićen kolektivni interes desetina hiljada ljudi koji nisu dobili uslugu koju plaćaju i da se oni moraju obeštetiti smanjenjem računima. On se pored toga osvrnuo i na sve one potrošače i firme kojima je internet neophodan za rad i koji nisu mogli da obavljaju posao tada kada nije bilo signala i samim tim imaju izgubljenu dobit koju bi takođe SBB morao da im nadoknadi.

Shuterstock, Twiter

- Ovde se više ne radi o pojedinim potrošačima, nego o ogromnom broju njih, tako da je neophodna zaštita kolektivnih interesa. Za to je dovoljno da se više od 10 potrošača prijave regionalnim centrima za zaštitu potrošača, a oni potom ministarstvu, koje bi trebalo da donese odluku i naloži SBB-u da srazmerno obešteti sve korisnike tako što će umanjiti račune za ovaj mesec za onaj period kada ljudi nisu imali kablovsku televiziju i internet. Veoma precizno piše u Zakonu da ne smete da naplaćujete usluge koje niste pružili - kaže Bogosavljević i dodaje:

- Ne mogu da verujem do koje mere smo izgubili osećaj i potrebu za ravnopravnošću u partnerskom odnosu između velikih firmi i potrošača i da je već dugo počelo da se podrazumeva da te kompanije mogu da rade šta god hoće, a da sve ide preko leđa korisnika. To mora da se promeni. Uz to, mora da se uspostavi fer konkurencija i da SBB isplati milionska obeštećenja i korisnicima koji nisu dobili ugovorene usluge i po Zakonu o konkurenciji svim drugim operatorima na tržištu koji pošteno posluju. Tu su i sami potrošači, koji ne smeju da budu inertni i da ništa ne preduzimaju, već treba da menjaju operatora koji im ne odgovara, jer je značajan gubitak korisnika jedina kazna koja će ih zaista pogoditi i naterati da počnu da posluju fer i da poštuju prava potrošača i obaveze prema njima.
 

Kažu da prijavite problem kontakt centru,
a svaki sekund razgovora naplaćuju

Iako je SBB u odgovoru na upit pozvao sve korisnike da probleme prijave njihovom kontakt centru, naš čitalac Miloš Jovančić nam je otkrio da oni sve te razgovore dodatno naplaćuju na računu, što ako ih često kontaktirate zna da bude nemali iznos. Da sve bude gore, SBB nigde nije naveo da se razgovori sa njihovim operaterima naplaćuju i koliko, niti vas o tome obaveste kada pozovete kontakt centar.

Shuterstock, Twiter


- U februaru i martu 2021. imao sam problem sa internet konekcijom u svom stanu. Pružalac usluga kablovske TV i interneta u mom slučaju je kompanija SBB. Prilikom rešavanja pomenutih smetnji bio sam prinuđen da zovem SBB-ov korisnički centar. Nakon toga su mi na telefonskim računima za februar i mart dodatno naplaćeni pomenuti pozivi. Napominjem da ni u ugovoru koji sam potpisao sa SBB-om, a ni na internet stranici SBB-a ili bilo kojoj drugoj publikaciji i brošuri, ne postoji podatak da se to naplaćuje i koliko se naplaćuje. Takođe, prilikom uspostavljanja veze i uključivanja govornog automata, nije mi predočena činjenica da će mi poziv biti dodatno naplaćen. Kompanija SBB na ovaj način stiče milionsku dobit, na prvi pogled sitnim prevarama, nekome 100, 200, nekome 500 dinara. Smatram da je ovaj postupak, odnosno praksa SBB-a nedopustiva i očekujem vašu pomoć u sprečavanju nezakonitog poslovanja SBB-a - jasan je Jovančić.

SBB: Nek nam se jave svi koji imaju problem

Da kontakt mejl koji je dostupan na sajtu nije funkcionisao, kao što tvrde korisnici ovog operater, uverili smo se lično jer nam se poslat dopis vraćao uz obrazloženje servera da ne može da ga dostavi duže od četiri sata. Odgovore od SBB-a dobili smo kada smo upit poslali na drugu imejl adresu dostupnu na APR-u. Njihov odgovor prenosimo u celosti:
- Ukoliko naši korisnici imaju bilo kakvih poteškoća sa SBB servisom ili uslugom, prvo se obraćaju nama pozivom kontakt centra, putem društvenih mreža ili u našem prodajnom mestu. Po prijemu reklamacije naši agenti reaguju odmah i ukoliko za tim postoji potreba, šalju tehničku službu na teren. Iz ovih razloga izuzetno nam je neobično to što 13. aprila nismo zabeležili povećan broj poziva niti reklamacija, a posebno ne, kako navodite "sijaset prekida širom Srbije". Ukoliko ste vi, vaše kolege iz redakcije ili vaši čitaoci imali određene poteškoće sa SBB servisima, molimo vas da se obratite našem kontakt centru na 19900 ili putem drugih zvaničnih kanala komunikacije. Tokom proteklog perioda nije bilo odstupanja u kvalitetu naše mreže, što potvrđuju izveštaji o broju registrovanih grupnih poteškoća, kao i broj zabeleženih reklamacija i poziva korisnika, niti je zabeležen povećan broj prekida na SBB mreži - tvrde u ovoj kompaniji.

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem