'VOX ELECTRONICS' NE POŠTUJE ZAKONSKI ROK ZA REKLAMACIJU! Dva meseca čeka na nov televizor

VOX ELECTRONICS NE POŠTUJE ZAKONSKI ROK ZA REKLAMACIJU! Dva meseca čeka na nov televizor Pixabay
petak, 04. 06. 2021. u 17:02
Uprkos tome što TV koji je u garanciji ne može da se popravi, kompanija Dragomiru Malenoviću iz Jagodine ni posle skoro 60 dana ne isporučuje nov uređaj

Ukoliko ste kupili "vox" televizor, nadajte se da se on neće pokvariti, jer ćete, čak i ako je greška proizvođača u pitanju, na novi uređaj čekati više od dva meseca! Time kompanija "Vox electronics" krši Zakon o zaštiti potrošača, prema kome je rok za rešavanje reklamacije maksimalno 30 dana.

Naime, potrošač Dragomir Malenović iz Jagodine predao je serviseru pokvareni uređaj, a krajem aprila, nakon više od mesec dana čekanja, javljeno mu je da isti ne može da se popravi već da će u zamenu dobiti novi. Da stvar bude gora, iako je od kvara prošlo skoro dva meseca, on i dalje nema televizor.

- Preko operatera kupio sam "vox" televizor od 32 inča na 24 rate. Bila je to povoljna ponuda, pa sam je bez razmišljanja prihvatio. Televizor je radio malo više od godinu dana, a onda se pokvario. Odmah smo ga odneli kod "Vox electronics" ovlašćenog servisera kod nas u Jagodini. Više od mesec dana televizor je stajao tamo, a zatim smo, pošto nisu uspeli da ga poprave, dobili nalog za zamenu uređaja. Rečeno nam je da odnesemo pokvareni televizor i svu prateću dokumentaciju u "Vox" servis u Beogradu, što smo i učinili - priča naš sagovornik.

Shuterstock

Dan-dva

Krajem aprila nam je rečeno da ćemo novi televizor dobiti za dan ili dva brzom poštom. I mi smo čekali... Ali od televizora ni traga ni glasa
Dragomir Malenović

Međutim, iako je prošlo više od dva meseca od kada je pokvareni televizor predat serviseru i gotovo 30 dana od trenutka kad mu je rečeno da će novi uređaj dobiti za dan ili dva, Dragomir i dalje nema televizor.

- Krajem aprila nam je rečeno da ćemo novi televizor dobiti za dan ili dva brzom poštom. I mi smo čekali... Ali od televizora ni traga ni glasa. Zvao sam ih ne znam ni sam koliko puta. Obećavali su da će stići za još dan ili dva, pa su me prebacivali na automatsku sekretaricu. Niko mi nije rekao ništa konkretno. Od tada je prošlo gotovo mesec dana, a ja još nemam televizor! To je sramota, ja sam svoje rate redovno izmirivao i zbog toga ću podneti tužbu - revoltiran je Malenović.

Prvo Tržišna, pa onda tužba

Nenad Bumbić savetuje oštećenog potrošača da ne žuri sa tužbom, jer sudski procesi dugo traju.
- Potrošač, naravno, može da podnese tužbu, ali, nažalost, to nije najbolji način za rešavanje celog problema, jer će ostati bez televizora. Mnogo bolje rešenje bilo bi da kompaniji "Vox electronics" saopšti da će ih prijaviti tržišnoj inspekciji! U tom slučaju, verujem, veoma brzo će dobiti novi uređaj na kućnu adresu. Ovoj kompaniji više se isplati da potrošaču da nov televizor, nego da plaća kaznu. Kupac može i da se obrati nekom od udruženja za zaštitu potrošača i mi ćemo mu pomoći da reši problem. Po mom mišljenju, tužba je poslednja opcija. Tek ako ovo ne uspe, onda treba da "presavije tabak" i da tuži trgovca, što je u ovom slučaju kompanija "Vox electronics" - napominje Bumbić.

Predsednik udruženja "Zaštita potrošača" Nenad Bumbić objašnjava da je "Vox electronics" prekršio zakon.
- Prema Zakonu o zaštiti potrošača, rok za rešavanje reklamacije je 30 dana. Jasno je da je u ovom slučaju "Vox electronics" taj rok probio i da je prekršio zakon. Eventualno, taj rok može da se produži za još osam dana, koliko trgovac ima vremena da odgovori na reklamaciju. Ali to ovde nije ni bitno, s obzirom na to da je televizor serviseru predat pre skoro dva meseca. Jednostavno rečeno, od trenutka kada je uređaj predat serviseru do trenutka kada je novi televizor stigao kod potrošača ne sme da prođe više od 30 dana. Sve u vezi sa reklamacijom mora da se završi u tom periodu. Ukoliko tržišna inspekcija utvrdi da je došlo do kršenja zakona, kazna koju snosi trgovac kreće se od 300.000 do dva miliona dinara - kaže Bumbić.

U firmi ERG DOO, koja je zvaničan distributer "Vox Electronicsa" za Srbiju, kažu da je reklamacija bila rešena u zakonskom roku.

- Naš centralni servis je primio radni nalog i uređaj od ovlašćenog servisa u Jagodini, konstatovao je neispravnost i odmah odobrio zamenu uređaja. Ovlašćeni servis u Jagodini je izdao potvrdu o zameni kupcu i uputio ga da svoje pravo na zamenu ili povraćaj novca može realizovati u maloprodaji gde je uređaj kupio. Kako kupac nije mogao da realizuje svoje pravo preko onlajn maloprodaje, mi smo prihvatili da preuzmemo na sebe zamenu uređaja i da korisniku pošaljemo novi televizor. Iako je sve urađeno kako treba, brza pošta je uređaj poslala u mesto Trnava, ali u opštini Vladičin Han umesto opštine Jagodina. Na navedene okolnosti i rad brze pošte mi nažalost ne možemo da utičemo. Dobili smo informaciju da je greška ispravljena i da je uređaj kupcu dostavljen 28. maja - kažu oni.
 


 

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem