"MEDISAN INTERNATIONAL" NE ODUSTAJE OD PREVARA! Penzionerima uvalili masažer za 1.000 evra

MEDISAN INTERNATIONAL NE ODUSTAJE OD PREVARA! Penzionerima uvalili masažer za 1.000 evra Informer/shutterstock
sreda, 09. 06. 2021. u 17:22
Dragoljuba Stamenića (91) iz Murgaša i njegovu 10 godina mlađu suprugu prevarile su dve devojke koje su im poturile ugovor za kupovinu uređaja za masažu, a da nesrećni starci nisu ni znali o čemu je reč

Kompanija "Medisan international" nastavlja da starim i bolesnim licima podvaljuje svoje skupocene masažere iako oni nisu svesni ni šta kupuju ni koliko to košta! Zaštitnik se već bavio poslovanjem pomenute firme, a jedan od najbezobzirnijih slučajeva koji je zabeležen bio je kada su obmanuli slepu staricu, kojoj su nakon upornosti unuke i našeg pisanja vratili novac. Međutim, nisu se zaustavili, te našoj redakciji stižu i dalje žalbe obmanutih potrošača.
Prilažući nam dokumentaciju, oni tvrde da je njihovim roditeljima ili bakama i dekama na prevaru prodat skup masažer. A da je ova obmana otišla korak dalje, svedoči činjenica da pomenuti proizvod više ne košta 48.000 dinara za tri komada, kao početkom godine, nego je sada 119.000 dinara jedan, što je desetostruko više!

Informer/shutterstock

Princip poslovanja je ostao isti - stare ljude kontaktiraju devojke i veoma lako ih obrlate da dođu u njihov dom, a potom i da im potpišu "jedan papir", koji je zapravo ugovor za masažer. Penzioneri ne stignu ni da se okrenu, niti da shvate šta su uradili, a već su dužni da u roku od 24 meseca isplate više od 1.000 evra.

Menjaju adrese
i delatnosti

Proučavajući podatke o ovoj kompaniji u Agenciji za privredne registre, lako je zaključiti kako posluju. Od osnivanja u februaru 2011. godine više puta menjali su ogranke, sedišta, adrese, vlasnike i šifre delatnosti, o čemu je Zaštitnik već pisao.
Do zaključenja ovog izdanja od ove firme nismo dobili odgovore na postavljena pitanja, koja se odnose na način njihovog poslovanja.

Jedan takav primer javila nam je naša čitateljka Marina Stamenić Milić, čijeg su deku Dragoljuba Stamenića (91) iz Murgaša prevarili na ovaj način iako star i bolestan čovek nije ni znao da kupuje skup masažer, niti mu je tako nešto trebalo.

- Želim da prijavim obmanu starijih lica od strane kompanije "Medisan international". U pitanju su moja baka koja ima 81 godinu i deka koji ima 91 godinu. Nakon njima neshvatljivog telefonskog poziva iz kog ništa nisu razumeli, na adresu su im došle dve devojke. Posle kraćeg razgovora dat im je na potpis ugovor. Podvalili su im masažer od 119.000 dinara! Da li je moguće da starom i bolesnom čoveku od 91 godinu treba masažer? Da li je moguće da se ne kontaktira niko od nas koji brinemo o njima!? Ovo je zaista za svaku osudu - tvrdi rezignirana Marina.

- Kada sam otišla kod njih, pokazali su mi "nešto" što su im neke devojke donele. Niti su znali šta je, niti su razumeli koliko košta i da su dužni da plaćaju 24 meseca! Ljudi nisu znali šta im se desilo! Svi smo u šoku - objašnjava naša čitateljka.

Bogosavljević: Posao za inspekciju, MUP i sud

Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Petar Bogosavljević istakao je da se ova firma bavi obmanom starih i bolesnih koji spadaju u najranjiviju grupu potrošača.
- Ovo je složen problem u kome imamo i elemente prevare i odsustvo prethodnog informisanja o proizvodu, ceni i svim drugim bitnim elementima. Meta su, nažalost, stari i bolesni, koji spadaju u najugroženiju grupu potrošača. Princip prevare je jasan - stariji ljudi se bukvalno tipuju ili preko telefonskog imenika ili kroz razgovor sa komšijama. Na taj način dolaze do starih koji imaju penzije koje mogu ovako nešto da pokriju, a pritom su u takvom zdravstvenom stanju da lako mogu da ih obrlate, obmanu i prevare - kaže Bogosavljević i dodaje:
- Međutim, Zakon o zaštiti potrošača je jasan i svi kojima su podvalili te masažere mogu u roku od 14 dana da ih vrate na adresu trgovca bez obrazloženja jer se radi o takozvanoj prodaji izvan poslovnih prostorija. Trgovac je dužan i da o toj opciji obavesti kupce na posebnom obrascu koji im daju uz ugovor, što ovde nije bio slučaj i taj prekršaj mora da se prijavi Tržišnoj inspekciji, ona potom Prekršajnom sudu, i tu su kazne veoma visoke. Ono što je možda i najbitnije jeste što ovde imamo očiglednu prevaru, što je krivično delo koje treba da se prijavi MUP-u, a ova institucija onda mora tu firmu da goni po službenoj dužnosti. I ne želim da zaboravim ni Sud časti Privredne komore i Komisiju za konkurenciju, koji takođe moraju oštro da reaguju oduzimanjem ovoj firmi svih nezakonito stečenih prihoda - jasan je Bogosavljević.

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem