IMA LI KRAJA? Posle plastike, čovek našao zub u "Pionirovoj" čokoladici "vitanova"?!

IMA LI KRAJA? Posle plastike, čovek našao zub u Pionirovoj čokoladici vitanova?! Informer/shutterstock
utorak, 22. 06. 2021. u 15:07
Milutin Radosavljević tvrdi da je u slatkišu pronašao ceo zub i još jedan manji komad koji podseća na zubnu gleđ, koje samo pukom srećom nije progutao

Nakon slučaja A. M., koji je u "Pionirovom" slatkišu "vitanova" pronašao parče plastike, našoj redakciji javilo se još kupaca koji su imali slično iskustvo. 
Jedan od najbizarnijih slučajeva je onaj koji nam je ispričao Milutin Radosavljević. Naime, Milutin je dijabetičar koji je pre dve nedelje kupio žitnu pločicu "vitanova" kako bi je pojeo ako mu pozli zbog pada šećera.

- U poslednjih šest meseci šećer mi ujutru padne ispod granice, ponekad čak i drastično. Krene drhtavica, osećam se loše... Zbog toga sam navikao da uvek kod sebe, na noćnom stočiću pored kreveta, imam neku čokoladicu kako bih je odmah pojeo u tim momentima. Tada bi mi tegobe postale podnošljive. Tako mi se pre dve nedelje desilo da se probudim oko pola pet ujutru zbog drhtavice. Odmah sam znao šta je, pa sam posegao za čokoladicom. Ovog puta pored mene je bila "Pionirova vitanova". Dok sam uzimao prvi griz, dohvatio sam aparat i izmerio šećer. Na ekranu sam video rezultat 3,6. To i nije loše, dobro je. Pomislih sad ću još sok da popijem, pojedem čokoladicu do kraja i biće mi dobro - kaže naš sagovornik. 

Nije ipak sve bilo kako je očekivao:
- Kada sam, međutim, drugi put odgrizao komad čokoladice, osetio sam u ustima nešto tvrdo poput kamena. Ispljunem i vidim dečji zub! Ceo zub i još jedan manji komad, koji podseća na zubnu gleđ. Bio sam u šoku, ali kako mi je šećer i dalje bio nizak, morao sam da pojedem ostatak. Iskreno, bilo mi je važnije da se povratim, da smirim drhtanje, da što pre dođem sebi, pa sam uz oprez bio prinuđen da pojedem ostatak čokoladice.

Informer/shutterstock

Na naše pitanje zašto nije inspekciji prijavio ovaj slučaj, Milutin odgovara:

- Već šest godina zbog bolesti sam vezan za krevet. Zato mi ni na kraj pameti nije palo da to uradim, iako sad kad razmislim, trebalo je. Tek kada sam video tekst Zaštitnika potrošača, poželeo sam da i ja podelim svoje iskustvo. Od toga dana ne koristim nikakve čokoladice od žitarica, a "vitanovu" nikad više neću kupiti. Kako se crni mali kamenčići, plastika, zubići nalaze samo u proizvodima koji se kod nas prave po HASAP standardu, a ostali iz uvoza nemaju ništa sem onog što je u deklaraciji? Ceo svoj radni vek, do invalidske penzije proveo sam na opremanju restorana i kuhinja i nešto manje po HASAP normama. Zato mogu sebi da dozvolim da kažem da je tu u pitanju ljudski faktor i kontrola sirovina koje ko zna od koga dolaze i na koji način su one kontrolisane - smatra naš sagovornik.

Sreća u nesreći

Mogao sam tu čokoladicu dati svom unuku, koji možda ne bi ni primetio šta je unutra, već bi to progutao

Milutin Radosavljević

Na sreću, on je na vreme primetio i nije progutao neželjeni sastojak čokoladice. Međutim, postavlja se pitanje šta da je čokoladica pala u ruke deteta.
- Zamalo da polomim protezu. Prva misao bila mi je da ću morati da kupim novu, koja košta 800 evra. Ali, onda kad sam malo bolje razmislio, mogao sam tu čokoladicu dati svom unuku, koji možda ne bi ni primetio šta je unutra, već bi to progutao. Ne želim ni da zamišljam šta bi onda bilo! Ovakvi proizvodi moraju se strogo kontrolisati, jer njih najčešće jedu deca - ističe Milutin.
Podsetimo, pre dve nedelje Zaštitnik potrošača objavio je iskustvo našeg čitaoca A. M., koji je u "vitanovi" naleteo na komad plastike. 

informer.rs

Plastika koju je pronašao A.M.

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović smatra da inspekcija mora češće i detaljnije da kontroliše proizvođače hrane.

- Ukoliko vam se nešto slično desi, sačuvajte proizvod i pravo u inspekciju. Jako je važno da potrošači znaju da moraju da sačuvaju i fiskalni račun kao dokaz da su kupili čokoladicu. Slučaj treba da prijaviti nadležnoj inspekciji, koja će izaći na teren i videti šta se desilo. Samo ako postoje dokazi, pokreće se postupak. Potrošači ne treba da ćute, već ovakve slučajeve treba da prijave nadležnim organima kako bi proizvođači bili kažnjeni i kako se to ne bi dalje dešavalo drugim kupcima. Međutim, nažalost, mnogi kupci neće da gube svoje vreme zbog proizvoda čija je cena mala. Tek kada čuju ili pročitaju da se i nekom drugom desio sličan problem, onda se jave i požele da odreaguju - kaže naš sagovornik i dodaje:
- Na proizvodnoj traci mora da postoji detektor za metal, ali zub nije metal. Apelujem na inspekciju da češće i detaljnije kontroliše proizvođače hrane kako se ovakve stvari ne bi ponavljale. Ukoliko inspekcija utvrdi da je greška proizvođača, kazna bi bila od 300.000 do dva miliona dinara, ali i povlačenje proizvoda sa rafova.

Sraman odgovor "Pionira": Lažete i vi i potrošači!

Umesto odgovora na pitanja koja smo im postavili, u ime kompanije "Pionir" dopis našoj redakciji poslala je njihova pravna zastupnica. Umesto izvinjenja potrošačima koji su kupili njihove sporne proizvode, stigle su optužbe i na njihov i na račun naše redakcije. Saopštenje vam prenosimo u celosti.

- Obraćam Vam se u svojstvu punomoćnika privrednog društva "Pionir" d.o.o. Beograd, a povodom teksta koji ste dana 7. 6. 2021, sa naslovom "Komadić plastike u 'Pionirovom' slatkišu", objavili u dnevnim novinama Informer, kao i povodom Vašeg imejla od 17. 6. 2021, kojim ste tražili odgovore na određena pitanja. Naime, Vaši postupci koji se sastoje u objavi neistina nisu profesionalni i njima se vrši pokušaj narušavanja ugleda jedne velike kompanije koja ima tradiciju kvaliteta proizvoda najmanje 100 godina, dakle iz vremena kada ni Vi niste bili rođeni. "Pionir" je domaći proizvođač koji u reprociklusu zapošljava desetine hiljada ljudi, tako da duboko treba da se zapitate šta to radite iznošenjem neistina - ako volite svoju zemlju! Vaša dužna pažnja koju propisi zahtevaju treba da bude na najvišem nivou. Kao novinaru, moralo bi da Vam je poznato načelo obaveze novinarske pažnje regulisano čl. 9 Zakona o javnom informisanju. Dakle, pre objave informacije koja se odnosi na proizvod velikog, uglednog i uspešnog proizvođača sa tradicijom, trebalo je da proverite njeno poreklo, istinitost i potpunost. Vi ne samo da navedeno niste proverili, već ste slepo, očigledno bez dobre namere, na maliciozan način napisali grube neistine o "Pionirovom" proizvodu. Sistem proizvodnje žitnih pločica je takav da se one proizvode u zatvorenom tehnološkom sistemu, uz primenu najnovijih tehnologija i savremenog načina organizacije rada. "Pionirovi" proizvodi ispunjavaju IFS Food standard sertifikovan od strane ISACERT-a, a sertifikovan je i HACCP sistem, čime se garantuje primena dobre proizvođačke i higijenske prakse u proizvodnom procesu. Da uprostimo, sve ovo znači da je nemoguće da se dogodi situacija koju Vi iznosite, jer sistem proizvodnje je zatvoren, strogo kontrolisan i digitalizovan. S obzirom da je proizvod koji neistinama napadate apsolutni lider i nosilac prometa u Srbiji i regionu, onda mi možemo da pretpostavimo koji je Vaš motiv za iznošenje grubih neistina - piše u saopštenju advokatice Angeline Andrejev pod pretnjom tužbom.

ODGOVOR REDAKCIJE ZAŠTITNIKA: Izvinite što se nismo rodili pre 100 godina kao vi

- Poštovani, pre svega mi se izvinjavamo što se nismo rodili pre 100 godina kako bismo vaše greške amnestirali samo zato što postojite jedan vek, ali i što se naše viđenje patriotizma ne podudara sa vašim. Mi smatramo da voleti svoju zemlju znači i zaštiti njene građane, koji ne zaslužuju da im se prodaju namirnice koje ne ispunjavaju standarde o bezbednosti hrane. Zahvaljujući tome što smo za ovih skromnih pet godina, u odnosu na vaših 100, od kada mi postojimo, pomogli i zaštitili mnoge potrošače, zbog toga nam se i dalje obraćaju tražeći zaštitu, ali i sa željom da upozore javnost od neprijatnosti iznoseći lična iskustva!

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem