BIZARNI RAZLOZI ZA ODBIJANJE REKLAMACIJE! Ranac pao, šipka pukla! Ko je kriv?

BIZARNI RAZLOZI ZA ODBIJANJE REKLAMACIJE! Ranac pao, šipka pukla! Ko je kriv? Informer/Zaštitnik potrošača
nedelja, 04. 07. 2021. u 16:16
U prodavnici "Trefolino" odbili su reklamaciju tvrdeći da je sve posledica upotrebe fizičke sile. U "Zaštiti potrošača" tvrde da o tome nema ni govora i da prodavac nije postupio po zakonu

Pr

odavnica dečje opreme i igračaka "Trefolino" kao razlog za odbijanje reklamacije navela je da je dete staro samo devet godina upotrebom fizičke sile uspelo da polomi metalnu ručku na rancu za školu?!

Međutim, predsednik udruženja "Zaštita potrošača" Nenad Bumbić, kome se majka deteta obratila za pomoć, kaže da je Zakon o zaštiti potrošača jasan i da je trgovac dužan da pre kupovine obavesti kupca o tome koliku težinu i fizičku silu proizvod može da izdrži.
- Majka je kupila detetu ranac na točkiće za školu u radnji "Trefolino". Međutim, jedan dan dok je dete radilo domaći ranac je stajao pored njega, a drška za guranje ranca bila je izvučena. Kako mi je žena ispričala, ranac se odjednom sam od sebe prevrnuo i pao na pod. Kad je udario o pod, drška se slomila i odletela. Majka je odmah posle toga otišla i reklamirala proizvod. Međutim, odgovor "Trefolina" skroz je razočarao - priča Bumbić.

Naime, u ovoj kompaniji odbili su reklamaciju.
- Ranac je pregledan i tom prilikom je utvrđeno da je do naznačenih oštećenja došlo najverovatnije upotrebom fizičke sile, odnosno neadekvatnim korišćenjem proizvoda. Utvrđeno je da je podneta reklamacija neosnovana jer nesaobraznost proizvoda ne postoji, već su nastala oštećenja posledica neadekvatnog korišćenja - piše u odgovoru na podnetu reklamaciju.
Kako tvrdi Bumbić, razlog koji su naveli "ne pije vodu".

Informer/Zaštitnik potrošača

Fizička sila

To dete je treći razred, kako ono može da upotrebi fizičku silu dovoljnu da polomi metalnu ručku?
Nenad Bumbić, "Zaštita potrošača"

- Zakon o zaštiti potrošača jasno kaže da je trgovac dužan da informiše potrošača o svim bitnim karakteristikama pre kupovine samog proizvoda. Dakle, trgovac je u ovom slučaju bio dužan da kupca obavesti kako se ranac adekvatno upotrebljava, ali i najvažnije, koliku fizičku silu i težinu ranac može da istrpi. To su jako bitne karakteristike. Te informacije je kupac morao da dobije, a to se nije desilo. To dete je treći razred, kako ono može da upotrebi fizičku silu dovoljnu da polomi metalnu ručku? - pita se naš sagovornik i dodaje:

- Sve više imamo pritužbi na proizvođače raznih stvari da su im odbili reklamacije zbog neadekvatnog korišćenja. Dolazimo u jednu duhovitu situaciju da potrošači ne znaju da koriste patike, torbe, garderobu... Bar tako trgovci pokušavaju da nam predstave. Sa druge strane, nisam primetio da se neko od proizvođača potrudio da potrošače informiše o adekvatnom korišćenju proizvoda.

Informer/Zaštitnik potrošača

Naš sagovornik kaže da se ovakve situacije uglavnom rešavaju mimo suda.
- Retko ko stigne do suda. Ili odustane potrošač jer ne želi da troši svoje vreme pošto sporovi u našoj zemlji dugo traju ili trgovac popusti i omogući potrošaču novi proizvod ili povrat novca. Ipak, potrošači moraju znati da se ovakvi sporovi najčešće rešavaju u njihovu korist. To je zato što prema zakonu teret dokazivanja u ovakvim situacija jeste na prodavcu. To znači da trgovac mora da dokaže da je obavestio potrošača o bitnim karakteristikama kupljenog proizvoda - kaže Bumbić i dodaje:

- Smatram da i kod nas treba da se uvedu takozvani "sporovi male vrednosti". To već postoji u Americi i pojedinim evropskim zemljama. Ti sporovi rešavaju se veoma brzo, nije potrebno čak ni advokata da angažujete, bukvalno presuda bude kroz sat ili dva. Mislim da bi to potrošačima u Srbiji mnogo značilo i da bi se u toj situaciji mnogo više potrošača odlučilo da tuži trgovca.


"Trefolino": U pitanju je fizičko oštećenje

U "Trefolinu" kažu da se trude da sve reklamacije za nesaobraznost proizvoda rešavaju u korist kupaca.
- Naša kompanija izuzetno posvećuje pažnju školskom asortimanu, a pre svega, školskim rančevima, po čemu smo prilično prepoznatljivi. Naši kupci od naših obučenih prodavaca uvek dobiju informacije i savete o svakom rancu za koji su zainteresovani, pa je tako, odgovorno tvrdimo, bilo i u ovom slučaju. Što se same reklamacije tiče, urađena je u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, koji jasno definiše šta je nesaobraznost, a šta fizičko oštećenje proizvoda, koje se desilo u ovom slučaju. Predlažem da uživo pogledate ranac za koji je kupac naveo da je pretrpeo pad i mislim da će i vama kao "laiku" biti jasno zašto je reklamacija odbijena - naveli su oni.

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem