RAZOTKRIVENA VELIKA OBMANA! MEKDONALDS PREVARA! Sir tope fenom, kečap ubrizgavaju špricom!

RAZOTKRIVENA VELIKA OBMANA! MEKDONALDS PREVARA! Sir tope fenom, kečap ubrizgavaju špricom! informer/printscreen
sreda, 14. 07. 2021. u 20:11
Čizburger koji kupujemo drastično je manji i siromašniji u odnosu na onaj koji vidimo u reklamnim kampanjama. Čitav tim je zadužen za to da budemo obmanuti raznim trikovima

Čizburger iz "Mekdonaldsa" na lecima i u reklamama nije ni nalik onom koji kupujemo u njihovim restoranima. Na fotografijama deluje veće, bogatije, skoro savršeno, a istina je potpuno drugačija. Sudeći prema snimku koji je objavila direktorka "Mekdonaldsa" u Kanadi, jasno je da je reklama jedna velika obmana jer je čitav tim zadužen da trikovima učini sendvič primamljivim za kupce. 
Da je reč o obmani kupaca, ukazuje i to što države, jedna po jedna, uvode zakone kojima se reguliše ulepšavanje proizvoda za reklamni materijal. U Japanu je, recimo, to strogo zabranjeno, dok je Norveška nedavno propisala da svaka reklamna fotografija koja služi u marketinške svrhe, a koja je ulepšana fotošopom, filterima i sličnim alatima, mora da bude posebno obeležena kako bi se sprečilo obmanjivanje javnosti. 

"Mekdonalds" je razlike proizvoda u reklame i u stvarnosti pokušao da opravda time da je to zato što je kupovni proizvod topao, pa se zbog toga stopio i smanjio. Njihovo objašnjenje, sudeći prema snimku, ipak ne pije vodu.

informer/printscreen

Domaći stručnjaci smatraju da je ovo klasičan potez dovođenja potrošača u zabludu, jer potrošači očekuju da će kupiti proizvod koji izgleda kao na reklami. A to ovde nije slučaj!

Utisak

Njihovi burgeri na slikama izgledaju kao da nećete moći da ih pojedete tri dana, a zapravo kad ga dobijete, vidite da to uopšte nije tako
Nenad Bumbić, Zaštita potrošača

Na Jutjubu postoji snimak na kome Houp Bagoci, direktorka marketinga "Mekdonaldsa" u Kanadi, pokazuje gledaocima zašto se burger toliko razlikuje na fotografijama od onog koji zapravo dobijemo da jedemo. Ona je prvo otišla u jedan od "Mekdonaldsovih" restorana i pazarila čizburger koji zatim odnela u studio gde se fotografišu svi prozivodi ovog svetski poznatog lanca hrane.
- Stavićemo čizburger koji sam kupila pored burgera koji ćemo zapravo napraviti iz početka sa našim dizajnerom za hranu i fotografom. Burger koji smo kupili pravi se za minut ili dva, dok proces pravljenja i samo slikanje burgera traje nekoliko sati. Jako je važno da znate da su svi sastojci koje naš dizajner hrane koristi isti oni koji se stavljaju u burger koji kupujete u našim radnjama. To su potpuno iste zemičke, luk, krastavčići, kečap, senf... U radnji bi se oni poređali po redu, a mi moramo da pokažemo da tu ima i krastavčića i luka. Slika je jedna dimenzija, sve ostane u pozadini i ne znamo šta zapravo ima unutra. Na ovaj način mi možemo reći ljudima: imate kečap, senf, dva listića kačkavalja - kažu između ostalog na snimku.

informer/printscreen

Međutim, kada stave fotografije kupljenog i burgera napravljenog za slikanje jedan do drugog, jasno se vidi koliko je kupljeni manji (pogledajte sliku).
- Ovde definitivno možemo da vidimo razliku u veličini. Kupljeni burger nalazi se u kutiji koja čuva toplotu, drži ga toplim i pravi efekat pare. I to doprinosi da se razlikuju. Najveća razlika je što se u kupovnom sastojci nalaze skriveni u lepinji, dok ih mi na slikama izvučemo u prvi plan da bi mogli da ih vidite - kažu oni.

"Mekdonalds": Poštujemo stroge propise

U "Mekdonaldsu Srbija" kažu da su oni globalna kompanija koja na svim tržištima na kojima posluje poštuje stroge propise Svetske zdravstvene organizacije kada su u pitanju kvalitet i bezbednost hrane.

- Dodatno se poštuju interni propisi kompanije, propisi Evropske unije i svi zakoni zemlje u kojoj se posluje, u ovom slučaju Republike Srbije, i apsolutno ni u jednom momentu ne dovodimo u zabludu na bilo koji način naše goste. Burgeri i svi proizvodi koji se služe u našim restoranima su uvek identičnog izgleda, sastava i ukusa, i to u svim "Mekdonalds" restoranima širom sveta, kao i u Srbiji. Kvalitet proizvoda koje služimo u našim restoranima, usluga i atmosfera razlozi su zbog kojih smo nedavno dobili nagradu da smo omiljeni lanac restorana mladih u Srbiji, jer naši gosti cene kvalitet i prepoznatljivost ukusa i izgleda i znaju da će u našim restoranima, bilo gde u svetu, uvek dobiti proizvode istog kvaliteta i istog ukusa - izjavili su iz "Mekdonaldsa Srbija".

Na spornom snimku se vidi i kako pažljivo ređaju sastojke jedan na drugi. Sir tope fenom i mažu ga da sija kako bi lepše izgledao na fotografiji, špricem ubrizgavaju kečap i senf, a zatim u programu za obradu fotografija rupe od šprica popunjavaju. U programu takođe ispravljaju ako su se burger ili sir iskrivili ili prosto ne izgledaju lepo. Uz to, oni popravljaju i svetlo i dodaju bolje, pa je proizvod koji su dobili i fotografisali za reklamu drastično različit od čizburgera koji potrošači kupuju u njihovim radnjama. Ukratko, onaj u stvarnosti je mnogo jadniji.
Da stvar bude gora, na fotografijama se jasno vidi koliko je kupovni čizburger manji! Čini se da je mesa mnogo manje, a samim tim i sam burger dosta tanji, ali deluje i kao da se u kupovne burgere stavlja i manje krastavčića, kačkavalja, da su zemičke manje...

Predsednik udruženja "Zaštita potrošača" Nenad Bumbić objašnjava da u našem zakonodavstvu nije regulisano koliko je dozvoljeno da ulepšaš sliku proizvoda koji prodaješ, pa je zbog toga teško i kazniti takve prekršaje. 

- U Japanu bi to bilo mnogo lakše kazniti jer je kod njih zakonom zabranjeno da se rade ovakve stvari, a pogotovu im je važno da veličina proizvoda bude ista kao na slici. Rađeno je jedno istraživanje u tri države, između ostalog i Japanu, i tada su uzeti proizvodi iz "Mekonaldsa" i još dva američka lanca brze hrane. Kada se uporedo vide slike ovih proizvoda, jedino reklamne fotografije iz Japana izgledaju upravo onako kako izgledaju proizvodi kad ih kupimo! - napominje on i dodaje:

informer/printscreen

- Kada je u pitanju to što je kupljeni burger dosta manji od onog specijalno napravljenog za fotografisanje, moram da kažem da me to ne iznenađuje jer je to karakteristično za njih. Njihovi burgeri na slikama izgledaju kao da nećete moći da ih pojedete tri dana, a zapravo kad ga dobijete, vidite da to uopšte nije tako. Fotografijama stvore utisak da su im proizvodi mnogo veći nego što zapravo jesu, ali i da su im burgeri mnogo svežiji i sočniji nego što je to slučaj. U najblažem slučaju možemo reći da oni na ovaj način navode potrošače na pogrešan zaključak.

Novčana, pa čak i zatvorska kazna

Norveški zakon koji je nedavno donet zahteva da bilo koja objava koja sadrži fotografiju tela modifikovanih dimenzija, oblika ili kože, uvećane usne i izražene mišiće treba da se naglasi. Oznaku za fotografije, odnosno etiketu koju će da nose fotografije savršenog tela ili tena uređene bilo kakvim alatkama dizajnirala je i obezbedila norveška vlada. Neprijavljivanje uređenih fotografija kažnjivo je zakonom i može da dovede do novčane ili čak kazne zatvora. Primenjuje se na svim platformama uključujući Instagram, Fejsbuk, Tviter, Tik tok i Snepčet, a odnosi se na objave u reklamne, marketinške ili druge promotivne svrhe. 

Pile prskaju sprejom, a umesto fila pena za brijanje

Proizvođači hrane, restorani i kafići pored fotošopiranja i raznih filtera služe se mnogobrojnim trikovima kako bi slike hrane dodatno "ulepšali"!
Tako se na primer mnogi potrošači pitaju kako to pečeno pile uvek mnogo lepše izgleda na slikama i reklamama nego kada ga domaćice tek izvade iz rerne. Pile sa reklame deluje sveže, sočno, mesnato i fino ispečeno, dok pile koje vi ispečete izgleda zagorelo, suvo i neukusno. To je zato što za potrebe fotografisanja koriste živo pile koje isprskaju sprejom za samopotamnjivanje kože! Verovali ili ne, oni ga zatim četkicom dobro premažu, a višak boje pokupe papirnom maramicom.

informer/printscreen

Još jedan primer gde je hrana sa reklame drastično lepša nego ona koju sami pravimo jeste torta. Nakon što postave korice za tortu, fotografi umesto ukusnog fila ređaju kartone! Red korice, dva reda kartona i sve tako ukrug. Zatim korice kartona štapićem za uši zamažu penom za brijanje, verovatno zato što je ona mnogo čvršće i gušće strukture nego šlag i zbog toga će mnogo duže stajati. U penu za brijanje dodaju malo boje i tom mešavinom namažu sam vrh parčeta torte. Kao rezultat, njihova "torta" je visoka, nije ulegla, i deluje mnogo lepše od domaće torte koja je zbog težine i retke strukture fila kojim se filuje malo utonula.

informer/printscreen


Ako ste mislili da se čaše sa koktelima na slikama karti pića u kafićima i restoranima "znoje" zbog leda, grdno ste se prevarili! Fotografi se služe malim trikom, pa čašu pre slikanja isprskaju glicerolom. A, ako ste mislili da kupovni sladoledi uvek bolje izgledaju na slikama jer su bolje i napravljeni, u zabludi ste. Kako bi sladoled lepše izgledao i da se ne bi topio, oni ga "naprave" od praha za pravljenje krompir pirea, dodaju vodu i boju i zamešaju. Od tako napravljene smese vade kugle kašikom za sladoled i stavljaju u kornete. Kugle deluju mnogo lepše, a pritom se sladoled ne topi.
  

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem