OSTALI BEZ PARA I ARANŽMANA! Novac 300 putnika u kandžama "Milenijum osiguranja"

OSTALI BEZ PARA I ARANŽMANA! Novac 300 putnika u kandžama Milenijum osiguranja shutterstock/Informer
nedelja, 01. 08. 2021. u 18:53
* Umesto da im nadoknadi štetu jer su svi aranžmani uredno bili osigurani od svih rizika, "Milenijum osiguranje" vodi sudski rat sa vlasnicom agencije "MM turs", optužujući je za lažni stečaj. Putnici smatraju da to njih ne bi trebalo da zanima

Mukotrpna i teška borba oko 300 putnika agencije "MM turs" iz Niša se nastavlja već drugu godinu, a oni ne samo što su ostali bez uplaćenih putovanja već ne mogu ni da povrate uplaćeni novac od "Milenijum osiguranja" koje im je dalo garanciju!

Umesto da im nadoknadi štetu jer su svi aranžmani uredno bili osigurani od svih rizika, "Milenijum osiguranje" vodi sudski rat sa agencijom, optužujući je za lažni stečaj, iako to putnike nikako ne bi trebalo da zanima.

Zbog svega toga nedužni ljudi ispaštaju, primorani da zaštitu traže od nadležnih institucija - od narodne banke, pa sve do tužilaštva. Među oštećenim putnicima, čiju ispovest prenosimo u celosti, nalazi se i Zoran Mitrović (63), koji je uplatio čak tri aranžmana 2019. godine i ostao bez 921 evra! On je, pored svih pravnih sredstava, odlučio da javno ispriča kroz šta sve prolazi već dve godine pokušavajući da povrati svoj novac.

shutterstock/Informer

- Aranžman za suprugu i mene uplatio sam za period od 22. maja do 11. juna, kao i za termin od 9. do 29. septembra za mesto Nea Kalikratija. Iz zdravstvenih razloga hteli smo da idemo dva puta u ovo prelepo mesto, a poverenje sam poklonio "MM tursu", u koji sam imao 100 odsto poverenja. Treći aranžman uplatio sam za snaju i sina, za period od 11. do 21. juna za isto mesto, a njihov aranžman je koštao 300 evra. Sve obaveze sam izmirio po ugovoru, a isti taj ugovor garantovao mi je polisu osiguranja agencije "Milenijum", i to za sve troškove insolventnosti i naknadu štete šta god nepredviđeno da se dogodi - priča Mitrović.

Kupuju vreme

Ova osiguravajuća kuća očigledno kupuje vreme kako bi zaustavila postupanja po našim odštetnim zahtevima
Zoran Mitrović, oštećeni putnik

On dodaje da sve kreće po zlu kada usled bolesti umire vlasnik agencije, a turistička agencija odlazi u stečaj, jer se supruga preminulog vlasnika nije snašla u tom poslu. Sve se to dešava u julu 2020. godine.

- Kao i svi ostali putnici, 17. jula podneo sam zahtev za naknadu štete "Milenijum osiguranju" sa svim dokumentovanim uplatama za letovanje u Grčkoj. S obzirom na to da je vlasnik agencije preminuo, zastupnik je postala njegova supruga, ali je ubrzo potom podnela predlog za pokretanje stečajnog postupka Privrednom sudu u Nišu, o čemu je doneto i rešenje koje je postalo pravosnažno 11. avgusta 2020. godine - kaže Mitrović.

Kraj postupka

Do okončanja tog postupka ne možemo da postupamo po zahtevima za naknadu štete koji su pristigli od oštećenih putnika
"Milenijum osiguranje"

Kako nam je objasnio Mitrović, sve uplate su pokrivene polisom "Milenijum osiguranja" na iznos rizika od 250.000 evra, a polisa je plaćena u celosti. Ukupno potraživanje oštećenih putnika iznosi nešto više od polovine te sume, tačnije 130.000 evra. Međutim, osiguravajuća kuća, umesto da obešteti građane, vodi rat sa agencijom koja je proglasila stečaj. Prema Mitrovićevim rečima, "Milenijum osiguranje" tvrdi da je vlasnica agencije na računu imala novac, ali da je namerno htela da firmu otera u stečaj i protiv nje je podneta krivična prijava.
- Umesto da "Milenijum" uputi žalbu Privrednom apelacionom sudu u Beogradu sa verodostojnim navodima u zakonskom roku od osam dana, ova osiguravajuća kuća je to učinila Višem javnom tužilaštvu u Nišu, čime očigledno kupuju vreme kako bi zaustavili postupanja po našim odštetnim zahtevima. Zbog svega ovoga obratio sam se Privrednom apelacionom sudu u Beogradu i višem javnom tužiocu u Nišu. Postupak se mnogo odužio, i odugovlači se i dalje bez nekog opravdanog razloga - kaže on.

shutterstock/Informer

Prevareni putnik dodaje da je putovanje na more u Grčku uplatio radi zdravlja i oporavka, jer je 2014. godine operisao karcinom.

- Bolujem od težeg oblika još od 1979. godine, a takođe sam operisao i srce. Invalidski sam penzioner potpune radne nesposobnosti, pa mi more odgovara u terapeutske svrhe. Već predugo pokušavam da dođem do pravde, a pošto sam se najviše zainatio, zovu me i brojni putnici sa istom sudbinom kako bih im ja pomogao. Sve me ovo mnogo opterećuje i stvarno ne mogu da dođem ni do kakvog rešenja, što je skandal - dodaje on.

Kome se sve obraćao Mitrović


* Višem javnom tužilaštvu u Nišu
* Narodnoj banci Srbije
* Ministarstvu turizma i telekomunikacija
* Apelacionom sudu u Beogradu
* "Milenijum osiguranju"
* Predsedniku Aleksandru Vučiću

U "Milenijum osiguranju" za Zaštitnik potrošača kažu da su bili prinuđeni da pokrenu sudski postupak pred nadležnim organima kako bi se razjasnile okolnosti i činjenice vezane za sporni slučaj, odnosno da bi se odgovorilo na pitanje zbog čega putnicima nije nuđeno zamensko putovanje ili povraćaj uplaćenih sredstava pre nego što je pokrenut stečajni postupak.
- Do okončanja tog postupka, "Milenijum osiguranje" ne može da postupa po zahtevima za naknadu štete koji su pristigli od oštećenih putnika. Naša osiguravajuća kompanija podnela je Višem javnom tužilaštvu u Nišu, posebnom odeljenju za suzbijanje korupcije, krivičnu prijavu protiv naslednice i nove vlasnice agencije zbog sumnje da je izvršila krivično delo - zloupotrebu položaja odgovornog lica sa krivičnim delom prouzrokovanja lažnog stečaja. Naime, u momentu smrti vlasnika "MM turs putovanja", na računima te agencije bilo je više miliona dinara, na dan 29. jula 2020. svi poslovni računi su i dalje bili aktivni, a agencija je imala u posedu račune za isplatu direktnih davanja po osnovu pomoći privrednim društvima zbog pandemije i bolesti kovida-19. Ovaj postupak još nije završen, a dalje postupanje u odštetnim zahtevima putnika, "Milenijum osiguranje" nastaviće odmah po okončanju postupka koji se još uvek vodi pred nadležnim državnim organima i u kome će biti razjašnjene sve okolnosti i činjenice spornog slučaja - kažu u ovoj kompaniji.

Šta je predmet polise?

U polisi osiguranja, između ostalog, navedeno je da je predmet osiguranja:
* osiguranje od odgovornosti turističkih agencija za slučaj insolventnosti i odgovornosti za slučaj štete nanete putniku
* u slučaju insolventnosti osiguranjem se obezbeđuju:
- troškovi nužnog smeštaja, ishrane i povratka putnika u mesto polaska
* u slučaju štete nanete putniku
* potraživanje uplaćenih sredstava putnika po osnovu ugovora o turističkom putovanju koje osiguranik nije realizovao
- potraživanje uplaćenih sredstava putnika u slučaju otkaza putovanja
* iscrpljujuća osigurana suma iznosi 250.000 evra i predstavlja maksimalnu obavezu osiguravača

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem