REKLAMOM DOVODE JAVNOST U ZABLUDU! Koliko ljudi zaista veruje u moć 'lenora'?!

REKLAMOM DOVODE JAVNOST U ZABLUDU! Koliko ljudi zaista veruje u moć lenora?! Informer
nedelja, 01. 08. 2021. u 19:01
Prema tvrdnjama proizvođača, ispada da 90 odsto srpskih kupaca koristi samo ovaj deterdžent. Zapravo, tu tvrdnju iznelo je 450 ljudi koji ga već upotrebljavaju

Nova reklamna kampanja za tečni deterdžent i kapsule za pranje veša "lenor" dovodi potrošače u zabludu. Poruka koja glasi "da devet od 10 potrošača ima poverenje u neverovatnu moć čišćenja 'lenor' deterdžentom" stvara lažan utisak da je baš ovo sredstvo za pranje veša izbor 90 odsto kupaca u Srbiji.

Uz to, u ovoj reklami nigde nije navedeno na osnovu čega su iznete te tvrdnje, te smo od kompanije "Proktor end Gembl" potražili odgovor na pitanje kako su došli do ove statistike, koja, prema tvrdnjama stručnjaka, kupce može navesti na lošu ekonomsku odluku.
U istraživanju je učestvovalo čitavih 500 kupaca, i to onih koji koriste pomenuti deterdžent, a njih 450 je dalo pozitivno mišljenje. Dakle, reč je o ljudima koji koriste pomenuto sredstvo, a ne o ukupnoj populaciji, kako se shvata iz same reklame.

Nije prvi put

Ovo nije prvi put da se ovako nešto dešava, mi smo već podnosili tužbe protiv pojedinih proizvođača koji su se bavili ovakvim stvarima
Dejan Gavrilović, Efektiva

Prvi problem je što u ovoj reklami proizvođač nigde nije naznačio odakle mu podatak da gotovo svi potrošači u Srbiji veruju baš "lenoru". Ne piše ni da li je rađeno istraživanje tržišta, na kolikom uzorku, odnosno koliko potrošača u našoj zemlji su pitali da li imaju poverenja u moć čišćenja "lenor" deterdženta. Jer nikako nije isto ako je istraživanje urađeno na reprezentativnom uzorku od nekoliko hiljada građana i ako je sprovedeno na nekoliko stotina ljudi. Takvi rezultati, ističu domaći stručnjaci, nikako ne mogu biti merodavni.

Predsednik udruženja za zaštitu potrošača "Efektiva" Dejan Gavrilović smatra da je proizvođač u cilju fer i poštene poslovne prakse prema svojim potrošačima trebalo da obavesti javnost na koji način je došao do sporne statistike.

Informer

- Prvo šta treba da kažu jeste da li je rađeno istraživanje, jer samo putem istraživanja javnog mnjenja oni mogu da dođu do ovakvih podataka. Ovo nije prvi put da se ovako nešto dešava, mi smo već podnosili tužbe protiv pojedinih proizvođača koji su se bavili ovakvim stvarima - kaže on.

Prema njegovim rečima, jako je važno i na koji način je istraživanje rađeno.

- Pored toga da li je rađeno istraživanje, jako je važno znati na kom uzorku ljudi je ono rađeno. Takođe, veoma je važan i način na koji su formulisali pitanje. Što je veći broj ljudi koji su učestvovali u istraživanju, to je i njegov kvalitet veći. Nije isto ako su oni zaustavili deset ljudi na ulici i njih devet je reklo "da, super ste". Možda bi sledećih 20 reklo da ništa ne valjaju. Ne samo da je po njima devet od deset ljudi zadovoljno, već iz toga možemo zaključiti i da velika većina njih i kupuje "lenor". Jer zašto bi neki potrošač kupio neki drugi tečni deterdžent ili kapsule ako već smatra da "lenor" ima neverovatnu moć čišćenja! To bi značilo da "lenor" "drži" 90 odsto tržišta, a svi drugi proizvođači preostalih 10 odsto. Što je malo verovatno - ističe on.

P&G: Sve je po zakonu

Iz kompanije "Proktor end Gembl" kažu da njihova reklama u potpunosti prati lokalne zakone, kao i standarde televizijskog oglašavanja.
- Poruka na koju se pozivate zasniva se na istraživanju renomiranog međunarodnog istraživačkog centra "Toluna start", koje je sprovedeno na 500 ispitanika iz Srbije koji su koristili naš proizvod u prethodna tri meseca pre istraživanja, izabranih da osiguraju reprezentativnost srpske populacije. Na osnovu rezultata istraživanja, 9 od 10 potrošača uverilo se u performanse čišćenja "lenor" deterdženta - kažu iz "Proktor end Gembla".

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem