AKO STE KLIJENT SBB OVO MORATE DA ZNATE! Inspekcija potvrdila, NAPLATA RAČUNA NEZAKONITA

AKO STE KLIJENT SBB OVO MORATE DA ZNATE! Inspekcija potvrdila, NAPLATA RAČUNA NEZAKONITA Tanjug/Informer
četvrtak, 05. 08. 2021. u 19:50
Protiv kompanije i odgovornog lica biće podneta prekršajna prijava, a praksa naplaćivanja štampanih računa po 100 dinara mora biti ukinuta, piše u odluci Tržišne inspekcije

Tržišna inspekcija utvrdila je da je kompanija SBB prekršila zakon! Podsetimo, ovaj operater od 1. maja počeo je da naplaćuje izdavanje i slanje računa onim korisnicima koji nisu želeli ili prosto nisu u mogućnosti da pređu na elektronski sistem dobijanja računa - e-račun. Takvom odlukom prekršen je Član 12 Zakona o zaštiti potrošača, na šta je ukazao naš list, kao i udruženje potrošača "Efektiva", koje je podnelo prijavu Tržišnoj inspekciji.

- Postupajući po predmetu kontrole, tržišni inspektor je utvrdio da je kontrolisani privredni subjekat izvršio povredu Člana 12 Zakona o zaštiti potrošača, pa je doneo rešenje o zabrani naplaćivanja izdavanja i slanja računa potrošačima koji nisu prešli na e-račun, odnosno koji dobijaju račune u papirnom obliku. Protiv pravnog i odgovornog lica tržišni inspektor je podneo zahtev za pokretanje prekršajnog postupka pred nadležnim sudom - piše u odluci Tržišne inspekcije.

Informer/Zaštitnik potrošača

Odluka inspekcije
Pravo na tužbu

Pozivamo korisnike SBB-a da nam se jave radi pokretanja besplatnog potrošačkog spora za povraćaj novca i ukidanje buduće naplate
Dejan Gavrilović, Efektiva

Podsetimo, odmah nakon što je doneta odluka o naplati štampanih računa, "Efektiva" je kontaktirala sa SBB-om kako bi im objasnili na osnovu čega su doneli ovakvu odluku, ali je ova kompanija pokušala da svoj potez "zamaskira" time da su oni zapravo podigli cenu usluga.
- SBB korisnici koji do 31. maja pređu ili već koriste e-račun, poput velikog broja naših korisnika, mesečne račune plaćaće po nepromenjenoj ceni sve dok imaju aktivnu uslugu. Cena paketa od 1. maja biće uvećana za 100 dinara samo onim korisnicima koji ne aktiviraju e-račun - odgovorili su u SBB-u udruženju "Efektiva".

Šta kaže zakon

Član 12 Zakona o zaštiti potrošača - izdavanje računa glasi:
- Trgovac je dužan da za kupljenu robu ili uslugu potrošaču izda račun. Zabranjeno je naplaćivanje izdavanja i slanja računa potrošaču. Zabranjeno je naplaćivanje izdavanja i slanja opomena potrošaču radi naplate dospelih novčanih potraživanja.

Nakon ovakvog odgovora predsednik ovog udruženja Dejan Gavrilović obavestio je Tržišnu inspekciju da SBB krši zakon. Tržišna inspekcija je postupila po njegovoj prijavi podnetoj sredinom maja i donela rešenje kojim je naloženo SBB-u da obustavi ovu praksu!
- Još tokom aprila, SBB je svoje korisnike obavestio da će povećati mesečne račune onim potrošačima koji ne pređu na elektronsku dostavu računa. To je faktički značilo da SBB počinje da naplaćuje štampanje i izdavanje računa u papirnom obliku, što je izričito zabranjeno Članom 12 Stavom 4 Zakona o zaštiti potrošača. Odmah smo reagovali, obavestili SBB, ali smo dobili odgovor kojim se naša primedba odbija, uz potvrdu da jesmo u pravu - kaže Gavrilović i dodaje:

Informer/Zaštitnik potrošača

- Zatim smo se prijavom obratili Tržišnoj inspekciji, koja je dva meseca nakon toga donela rešenje kojim se kompaniji SBB nalaže da obustavi naplatu izdavanja računa. Suštinski, to znači da bi SBB sada trebalo da vrati visinu računa na onu od pre povećanja, a da svoje potrošače obešteti za period od tri meseca nezakonitog uvećanja za po 100 dinara mesečno.
Gavrilović kaže da su kontaktirali sa predstavnicima SBB-a, ponudili ovoj kompaniji da dobrovoljno obešteti potrošače, tj. svima vrati ono što je do sada naplaćeno putem uvećanja od 100 dinara.
- Naš predlog za sada nije prihvaćen, iako je jasno utvrđeno da je došlo do kršenja zakona, te da će protiv odgovornih lica biti podneta prekršajna prijava! Pozivamo korisnike SBB-a da nam se jave radi pokretanja besplatnog potrošačkog spora. Postupkom se traži povraćaj novca i ukidanje buduće naplate.

Nezadovoljstvo korisnika

Na društvenim mrežama može se pročitati ogroman broj pritužbi nezadovoljnih potrošača. Prenosimo samo neke od mnogobrojnih komentara nezadovoljnih klijenata.

- Još kada bi svi bili elektronski pismeni. Sramota. Napisali su mi da žele da animiraju korisnike da pređu na e-račun. Klasična ucena!
- Naplaćuju izdavanje i slanje računa uvećano za 100 dinara po računu, a u isti koverat zapakuju tri računa za tri naredna meseca i umesto nezakonitih 100 uzmu 300 dinara!
- I mi smo dobili 100 dinara veći račun, i kada sam zvala da pitam za razlog uvećanja, rekli su da će mi javiti kada provere?
- Baš zbog ovakvih stvari sam otišao od njih, usluga preskupa, a kvalitet nula.

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem