NE BIRAJU SREDSTVA KAKO DA OPELJEŠE KUPCE! Lift vozi nameštaj, a "Vitorog" naplaćuje

NE BIRAJU SREDSTVA KAKO DA OPELJEŠE KUPCE! Lift vozi nameštaj, a Vitorog naplaćuje InformerDN
sreda, 18. 08. 2021. u 19:32
Bilo da vaša zgrada ima lift ili se nameštaj nosi uz stepenice, kupac mora da iskešira po 200 dodatnih dinara za svaki sprat. Osim ovog troška, naplaćuju se i prevoz i montaža

U salonima nameštaja "Vitorog" naplaćuju uslugu unošenja nameštaja u stan ili kuću po ceni od 200 dinara po spratu. Međutim, ono što je posebno sporno jeste to da potpuno isti tretman imaju i oni koji u zgradi imaju lift, kao i oni kod kojih se nameštaj nosi uz stepenice.
Pored toga što njihovi kupci uredno plate dostavu i montažu kupljenih proizvoda, mnogi se začude kada im prodavci kažu da se unošenje nameštaja i ostalih artikala u stambeni prostor dodatno plaća. Iako to donekle, ali samo donekle, možemo da razumemo, s obzirom na to da se dostavljači sigurno namuče iznošenjem nameštaja peške na, recimo, šesti sprat, ono što nikako ne možemo da razumemo jeste da se ova usluga podjednako plaća kada to umesto njih radi lift. Sasvim je jasno da dostavljači u tom slučaju ne obavljaju gotovo nikakav posao, jer se nameštaj, umesto da se nosi u rukama, do željenog sprata prevozi, a da se majstori pritom gotovo i "ne oznoje". Ipak, oni vožnju sa nameštajem u liftu naplate "debelo".

Košta pa košta

Radnica mi je rekla da to što mi u zgradi imamo lift njima ne znači ništa, već da ova usluga svakako košta toliko
Milena M., kupac

Kupci, ali i domaći stručnjaci koji se bave zaštitom potrošača, smatraju da je ovaj potez kompanije "Vitorog" sasvim nelogičan i ne vide drugi cilj sem želje kompanije da od svojih kupaca uzme koji dinar više ne birajući sredstva.

U salonu nameštaja "Vitorog" na Novom Beogradu Milena M. pazarila je ormar, noćni stočić i TV policu. Međutim, neprijatno se iznenadila kada je čula da će pored troškova dostave i montaže morati da plati i dodatnih 200 dinara po spratu za unošenje kupljenog nameštaja.

Zastitnik potrosaca

- Nedavno smo se preselili u novi stan, pa smo rešili da ga renoviramo i kupimo novi nameštaj. Otišli smo u salon "Vitorog", izabrali šta nam treba i zaputili se na kasu. Račun je bio oko 70.000 dinara. Ljubazna radnica objasnila nam je da se montaža i dostava nameštaja naplaćuju posebno. S obzirom da nemamo kako da prevezemo nameštaj, a ne znamo ni da ga montiramo, pristali smo na to. Međutim, iznenađenje je usledilo kada nam je rekla da se unošenje nameštaja do stana naplaćuje 200 dinara po spratu. Odmah sam preračunala u glavi da je to dodatnih 1.200 dinara, što nije malo. Ali onda se dosetih da imamo lift. Sva radosna saopštih joj to, misleći da će mi bar taj novac ostati u džepu - kaže ona.

Ali i pored toga što je ogroman novac ostavila u "Vitorogu" i što u zgradi ima lift, tražili su joj još.
- Ona mi je rekla da to što mi u zgradi imamo lift njima ne znači ništa, već da ova usluga svakako košta toliko. Ako ne želimo da platimo, onda sami moramo da unesemo nameštaj. Iako sam se iznervirala, pristala sam na to. Pomislila sam, kad sam već dala ovolike pare, daću i tih dodatnih 1.200 dinara - priča ona i dodaje:
- Međutim, tek kada sam došla kući, shvatila sam da su me "opelješili". Zaista mi nije jasno kako može isto da košta unošenje nameštaja u zgradi sa liftom i bez njega. Da ne spominjem to što je cifra koju smo potrošili kod njih u salonu već sama po sebi velika, dodatno smo platili i montažu i dostavu, što isto tako nije malo, moglo je bar unošenje biti besplatno. Ali očito ih je baš briga za kupce - ogorčena je Milena.

 U Nacionalnoj organizaciji potrošača kažu da ovakvo postupanje trgovca, osim što nije u skladu sa opštim načelima poslovne etike, predstavlja i kršenje člana 46 stav 5 Zakona o zaštiti potrošača, u kome se navodi:

"Neće se smatrati da je izvršena uredna isporuka robe na adresu koju odredi potrošač ostavljanjem robe ispred vrata kuće ili stana potrošača ili nekog drugog mesta".
- S obzirom na to da za kršenje člana 46 stav 5 Zakona o zaštiti potrošača nije predviđen prekršaj kao ni sankcija za trgovca koji ne poštuje propisano, ostaje nada da će zakonodavac detaljnije regulisati ovu oblast - kažu u NOPS-u.
Ekipa Zaštitnika potrošača pokušala je da stupi u kontakt sa kompanijom "Vitorog" i od njih dobije objašnjenje zbog čega se ova usluga naplaćuje kada dostavljači nameštaj ne nose ručno već se vozi liftom. Zanimalo nas je i zbog čega ova usluga košta identično i za zgrade sa liftom i za one bez lifta, kada je jasno da u prvom slučaju dostavljači imaju mnogo lakši posao. Međutim, do zaključenja ovog broja odgovore na naša pitanja nismo dobili.

Bumbić: Moraju da izdaju račun

Predsednik udruženja "Zaštita potrošača" Nenad Bumbić ističe da zakon ne zabranjuje naplatu ovih troškova, ali bi bilo lepo prema potrošačima da bar na nečemu uštede i dobiju ovu uslugu gratis.
- U "Vitorogu" naplatom ovih troškova nisu prekršili zakon, jer oni imaju pravo da formiraju cene kako god žele i da naplaćuju usluge koje žele. Istina je da je potpuno nelogično to što se potpuno isto tarifira ako radnici nose nameštaj ručno ne šesti sprat ili ako ga voze liftom. Po mom mišljenju, trebalo bi barem da postoji razlika u ceni. To bi bilo fer prema kupcima. Ali, opet kažem, ne krše zakon. Zašto to rade? Tu je odgovor prost, jednostavno žele da zarade što više novca - kaže on i dodaje:
- Ipak, ako kupca nisu pre same kupovine, pre nego što je dao kompletan iznos ili kaparu, obavestili o tome da se i ova usluga naplaćuje, onda su prekršili zakon. Zakon o zaštiti potrošača jasno kaže da kupac mora biti obavešten o svim troškovima pre same kupovine. U tom slučaju, potrošač ima pravo da ih tuži! Takođe, jako je važno da li izdaju fiskalni račun za ovu uslugu. Oni su dužni da kupcu izdaju fiskalni račun za svaku naplatu i ako to ne rade, potrošač treba da ih prijavi inspekciji.


 

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem